Новини

Continental измисли самонадуваща се гума

Публикувана: 8 Октомври, 2019 11:06
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4430
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.

Германската компания Continental представи автомобилна гума, която може да се надува сама по време на движение. Системата, наречена C.A.R.E. (Connected. Autonomous. Reliable. Electrified), се състои от сензори, които постоянно събират и анализират информация за дълбочината на грайфера, възможни перфорации, температурата и налягането в гумата.

Най-иновативната част от технологията обаче са центробежните помпи, разположени в самото колело. Когато автомобилът ускорява, въздухът в тях се сгъстява и се подава към камерата на гумата. Така налягането в нея винаги е оптимално, с което се пести гориво и се намаляват вредните емисии. Излишният сгъстен въздух, който центробежните помпи произвеждат, се съхранява в интегрирани резервоарчета и може да се използва в случай на нужда.

От Continental все още не са категорични дали новата технология ще си проправи път до серийно производство. Немците обаче смятат, че C.A.R.E. е отлично решение не само за бъдещите флотилии от роботизирани таксита, а и за частни електромобили със системи за автономно управление.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ХХХ
1 Отговор
За hard тестове и издръжливост на екстремни условия:
Експериментите трябва да се правят на "магистрала" в BG

/препоръчителна "Хемус", в отсечката й Правец-София, като думата магистрала, фигурира само като основно определение на инфраструктурното съоръжение и нищо повече/

Оценка:
-1 +30

Old school
2 Отговор
Още едно нещо,което да може да дефектира, и да създава само ядове и проблеми....!

Оценка:
-0 +22

САП
3 Отговор
Прекалено много неща които да се чупят в тая система. За да се наложи реално. Особено с количеството пластмаси в нея.
Дори за автономните коли отчасти е безсмислена с обикновен сензор ще се хване, че има проблем и ще се търси сервиз бързо. Дребни спуквания не изпускат толкова бързо гумата, че да не може да се реагира наврем при постоянно наблюдение, а не вярвам системата да успее да компенсира загубата на въздух от сериозно спукване.
За мен има смисъл само за висок проходими автомобили, но ми изглежда твърде нежна за там.

Коментиран от #4, #5, #6


Оценка:
-1 +20

САП
4 Отговор

До коментар #3 от "САП":


Имам в предвид за промяна на налягането по време на движение.

Оценка:
-0 +4

гост
5 Отговор

До коментар #3 от "САП":


Мишлен , Бриджстоун и даже корейците от Кумхо още преди две години показаха готови за производство прототипи на гуми БЕЗ въздух и протектор , който може да се сменя на специален 3д принтер за 10-15 минути , ама германеца ако не измисли най-сложната и скъпа и съответно трошлива система не му е гот !!! За него простите и безпроблемни решения са изключени , как после ще осигурява "обслужване" на "високо ниво" , разбирай рязане на главата до кръста !!

Оценка:
-1 +13

гост
6 Отговор

До коментар #3 от "САП":


При Мишлен е елиминирана даже джантата , което значи , че забравяш и за изкривени и спукани джанти при удар , защото цялата система е еластична и удароустойчива !! И протектора се възстановява за минути и за дребни пари , ако искаш всяка седмица , да не говорим за зима , лято и то без даже да се сваля колелото !!
https://www.youtube.com/watch?v=kQ5egWqAcP4

Оценка:
-1 +6

Усмивката
7 Отговор
И при ежегодните технически прегледи се проверява и тази джаджа.Сваля се изпитва се на стенд.И се бие печат на колелото ,да не би друг да го ползва.

Оценка:
-1 +4

mediator37
8 Отговор
Измислил го руснака!

Оценка:
-3 +1

2935
9 Отговор
Тия гуми без въздух, без спици, без незнамси какво ги гледаме на филмчета от зората на демокрацията, ако не и по-рано, пък засега дори и "военните", които обикновено получават първи най-готините играчки, май си джиткат с добрите стари гуми и вериги. Говорим за това, което се използва реално, а не за някое рекламно филмче от Тубата. То и "runflat"-а щеше да е голямата работа, ама нещо греда и там. Знаем, че ти си много надъхан за всичко ново и "негерманско", обаче освен въздух под налягане друго май не генерираш, та вече и столипинци ти се смеят.

Оценка:
-2 +5

НаЧасПоЛъжичка
10 Отговор
На Час по лъжичка ... ще оправяте климатичните промени с гуми, които като се спукат ще изхвърляме в природата и батерии, помпи, пластмаса ... това са като крушките с WiFi ... изгори грушката и ти изхвърляш и устройство с нея ... като цяло набутване на много неща в едно, така че което и да спре да работи - ще ги смениш всичките. Това е капиталът си казва думата - така ти продават 3 в едно ... пък дали ще спукаш гума или ще изгори компресора - твоя си работа )

Оценка:
-1 +4

Фиат
11 Отговор
По българските пътща, завалили дъжд, направо си вадя лодката от багажника..., това не е нормално на галвен път или в града, да караш във вода до броня, че и над нея, стартер ремонтирах, добре, че двигателя не глътна вода... иначе Винетки, Тол такси, Данъци, и Скъпа гражданска редовно се плащат...

Оценка:
-0 +4

Գեւորգ Գ.
12 Отговор
Противно на тенденцията за намаляване на подресьорната маса, тези самонадуващи се гуми допълнително ще натоварват окачването на автомобила.

Оценка:
-0 +3

Табаков
13 Отговор
Ех,ако можеха в Континентъл да измислят как и циците да се помпят сами,цена нямаше да имат.

Оценка:
-0 +8

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Тодор Танев
Министърът на образованието говори пред студенти по време на откриването на академичната година в Софийския университет:
Въздушното пространство може и да се охранява от НАТО, но децата си ги учим ние."

Още бисери