За безопасността на движението по обновената улица с ограничение на скоростта от 30 км/ч общината на Амстердам прилага експериментална маркировка, чийто модел дублира пътните знаци за съответното предупреждение.
С цел повишаване вниманието на шофьорите и спазването от тях на изискванията на скоростния режим, по поръчка на общината е разработена маркировка, която визуално намалява платното за движение. И това принуждава шофьорите да намалят скоростта си до определеното изискване.
Шофьорите не само намаляват скоростта на улицата, но и карат по-внимателно, тъй като визуално стеснената лента ги подтиква да карат по-внимателно. Всъщност широчината на пътното платно на новоасфалтираната Diepenbrockstraat остана същата, но нанесената маркировка с широка графична схема сякаш го стеснява и в двете посоки.
Според необходимия алгоритъм дизайнерът избира широчината, дължината и реда на линиите за маркиране. Така водачът на колата ще види ясно числото 30 от мястото си. То може да се види като украшение в линиите. В същото време, от други ъгли, числата не се виждат - видим е просто някакъв модел.
Моделът с напомняне за максимално разрешената скорост сякаш влиза във виртуален разговор с водача и той вече не бърза, движейки се с предложената скорост. Заслужава да се отбележи, че съдържанието на маркировката се "чете" само от пътното платно и то само на разстояние, на което водачът обръща внимание.
Компанията Hofmann разработи софтуера за маркиращата машина по тази схема. Там, въз основа на скици на графичния дизайнер Карел Мартенс, те разработиха алгоритъм за нанасяне на бяла боя с термопласт върху асфалтовата повърхност.
Със задачата да създаде модел, така че пътят със скорост от 30 км/ч визуално да изглежда по-тесен и шофьорът да намали скоростта, художникът се справи перфектно. Ако в началото участниците в движението се отнасяха към новостта с лека усмивка, то по-късно стана ясно, че почти всички карат точно с 30 км/ч по тази улица и нито километър повече.