Германският институт Frauhofer проучи икономическите ползи от технологията V2G (автомобил към мрежата), която става все по-широко разпространена в Европа. В края на октомври организацията публикува доклад, който предполага, че V2G може да спести на европейците до 22 милиарда евро годишно от комунални услуги до 2040 година и повече от 100 милиарда евро между 2030-а и 2040-а.
Отбелязва се, че ако трябва да бъдат постигнати целите за намаляване на CO2, електрификацията за превозните средства ще доведе до увеличаване на търсенето на електроенергия и следователно до по-голямо търсене на генериране на енергия от възобновяеми източници. Технологиите за интелигентно зареждане и двупосочно зареждане предлагат значителни предимства при намаляване на натоварването по време на тази трансформация.
От своя страна зависимостта от батерии за стационарното съхранение на енергията също намалява. Според анализаторите, ако се внедри интелигентен и двупосочен пренос на енергия, могат да се постигнат икономии на разходи от над 10%. През десетилетието от 2030 г. до 2040 г. разликата в разходите може да надхвърли 100 милиарда евро в разходите на енергийната система, като се използват относителните спестявания от 2030 г.
Допълнителните разходи за двупосочно зареждане намаляват с увеличаване на дела на електрическите превозни средства. Потенциалното намаляване на разходите идва от това, че електромобилите помагат да се осигури преход към възобновяема електроенергия в мрежата. Електрическите превозни средства вкъщи или на работа могат да намалят нуждата от стационарни батерии с до 92% през 2040 година.
Благодарение на V2G европейската мрежа ще може да интегрира до 40% повече слънчева енергийна мощност, съхранявайки нейния излишък. Това ще превърне електрическите превозни средства в четвъртия по големина „доставчик“ на електроенергия в ЕС и ще намали необходимостта от допълнително производство.
Според проучване, публикувано в списанието Science Advances този май, двупосочното зареждане може също така да удължи живота на батериите на електрическите превозни средства чрез редовно зареждане и разреждане. В доклада се посочва, че животът на батерията може да се увеличи с 9% в сравнение със стандартните методи за зареждане на EV, тъй като превозното средство се поддържа в оптимално състояние на заряд.