Ново решение за батериите прави електромобилите по-безопасни

15 Декември, 2024 10:27 748 8

  • електромобили-
  • батерии-
  • софтуер
Ново решение за батериите прави електромобилите по-безопасни - 1

Компанията Qnovo представи нов софтуер, наречен SentinelX, който е прездазначен за батерии на електрочобили и има за цел да предпазва автомобилите от запалване поради дефектни или влошени качества на акумулаторните клетки.

Според първоначалните информации за софтуера SentinelX, той може да гарантира безопасността и здравето на батериите с точност от 98.7% и по-висока. Софтуерът може да бъде интегриран директно в системата за управление на батерията (BMS).

Също така може да бъде внедрен като облачно базирано решение, в зависимост от нуждите на собственика. Така превантивното откриване и разрешаване на проблеми с батерията трябва да се превърне в индустриален стандарт, а не нещо второстепенно.

"Безопасността на батериите трябва да определя всяка стъпка в иновациите на електрическите превозни средства", казва изпълнителният директор на Qnovo Надим Малуф и разкрива ключовите компоненти на Qnovo SentinelX. А те са:

Адаптивно бързо зареждане (AFC) - функция, която осигурява висока скорост на зареждане и удължава живота на батерията чрез динамично регулиране на профилите за зареждане за управление на нестабилни батерийни клетки.

Диагностика на здравето и безопасността на акумулаторния блок в автомобила (HSD) - тази функция ви позволява да откривате и наблюдавате нестабилни батерийни клетки в реално време, за да предотвратите повреди.

Battery Genome е база данни от литиево-йонни клетки, базирана на 12 години изследвания, които производителите могат да използват за оценка на рисковете, моделиране на производителността на батерията и проектиране на по-безопасни и по-надеждни батерийни пакети.

Очаква се новото решение да помогне за минимизиране на скъпите изземвания на автомобили и да намали броя на гаранционните искове. Освен това управлението на батерията в реално време ще направи възможно смекчаването и предотвратяването на сериозни рискове, преди те да се появят.

В момента SentinelX преминава пътни изпитания, като софтуерът е интегриран в автомобили от големи автопаркове. До края на 2025 година Qnovo планира да въведе и още функции за поддръжка на електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гарантирано

    6 1 Отговор
    Ще има повече материал-по-силен огън
  • 2 Ай мля

    8 1 Отговор
    Блажени са тези, които се надяват софтуер да ги спаси от проблеми в захранването... и тяхно е царството небесно!
  • 3 Майстор

    6 2 Отговор
    Такова нящо в сервиза ми не требе-два пъти ми се чупи подемника-тежки са по над ТРИ тона.
  • 4 Пътния данък

    6 1 Отговор
    Трябва да е като на камион
  • 5 Пловдив

    2 1 Отговор
    Ще се оправи работата, ехейййй!... Щом ще караме "електроЧобили"!!!
  • 6 Хибридни технологии

    2 0 Отговор
    Комбинацията между автомобил и електричка, се нарича "електрочобил" според статията. Много иновативно, браво.
  • 7 Хвърчилото от село

    2 0 Отговор
    Да се пази от китайски очички и ръчички!
  • 8 тъй шъй

    2 0 Отговор
    Ми аз все си мислех, че електромобилите са много безопасни. Така казваше гуруто, електрическата латерна. ДВГ-то вика по-опасни. Защо трябва да се подобрява безопасност, на нещо толкова сигурно.
    Те производителите, не за пръв път признават индиректно, опасността от пожари. Сега с меки софтуерни мерки някакви айтишници ще борят самозапалването, да ама не.