Главният дизайнер на Dacia Давид Дюран разкри подробности за изцяло новото Sandero. На автомобилното изложение в Брюксел, което приключи вчера Давид Дюран отрече разделянето на моделните линии Sandero и Sandero Stepway. Специалистът потвърди: технически такава стъпка е възможна, но това ще изисква удвояване на инвестицията, тоест купувачът ще плати голямата разлика. В момента Sandero и неговата кросоувър версия са до голяма степен унифицирани, тъй като това им позволява да намалят разходите.
Главният дизайнер на Dacia каза още, че румънската марка няма планове да се превръща в кросоувър марка
Тоест „четвъртото“ Sandero няма да се превърне в SUV, например. „Хечбекът е добре познат на купувачите; той е това, от което се нуждаят: просторен, но в същото време компактен автомобил, лесен за управление, не твърде тежък и икономичен. Следователно хечбекът е добро решение. А ако искате леко повдигнат вариант в стил кросоувър - имате Stepway”.
Друг аргумент в полза на по-ниския силует е необходимостта от намаляване на емисиите на въглероден диоксид. „Аеродинамиката е важна, за да продължим да отговаряме на изискванията на екостандартите“, ясно каза Давид Дюран. Специалистът намекна още, че изцяло електрическата Dacia Sandero няма да се различава значително на външен вид. Интересното наблюдение на Дюран е, че: купувачите на версията Stepway изобщо не се замислят за обикновено Sandero и обратно.
По предварителни данни четвъртото поколение на Dacia Sandero ще излезе на пазара през 2027 година. В момента в Европа се продават хечбеци и повдигнати варианти на модела от 2020 година, който наскоро претърпя модернизация. Въз основа на резултатите от 2024 година румънската Dacia Sandero стана абсолютният бестселър на континента, изпреварвайки Volkswagen Golf.