За новата най-голяма Dacia, лично от шефа на Dacia

3 Май, 2025 12:30 7 812 34

  • dacia-
  • bigster-
  • денис льо вот

Дени Льо Вот разказва вижданията си за представянето на Bigster

За новата най-голяма Dacia, лично от шефа на Dacia - 1

Дългоочакваният участник на Dacia в сегмента на компактните SUV автомобили, Bigster, вече е на пазара с нови меки хибридни задвижвания и начална цена под 50 000 лева. Това е голяма стъпка за марката на Renault Group, която предлага „изгодно съотношение цена-качество“, а в миналото можеше да се конкурира само по цена.

Но купувачите на компактни SUV автомобили са по-претенциозни и Dacia се стреми да им предостави всички функции, които искат, без да увеличава разходите и теглото. това казва главният изпълнителен директор Дени Льо Вот. Той говори пред Automotive News Europe, като засяга електрификацията, китайската конкуренция и други. Ето и мнението му.

Bigster е най-големият модел на Dacia досега. Как виждате неговия потенциал да се конкурира в натоварения сегмент на компактните SUV в Европа?

Bigster е стратегически модел за Dacia, който ни позволява да навлезем в сърцето на европейския пазар – сегмента на компактните SUV-та. Това е изключително конкурентен сегмент, но ние вярваме, че Bigster има уникални предимства, които ще привлекат клиентите. Ние предлагаме SUV с щедри размери и практичност, типични за по-висок клас, но на цена, която е много конкурентна в този сегмент. Това е нашата основна сила – да предоставим повече за по-малко.

Какви ще бъдат ключовите характеристики на Bigster, които ще го отличат от конкуренцията?

Bigster ще се отличава със своя просторен интериор, здрав и атрактивен дизайн, както и с доказаната надеждност, която е характерна за Dacia. Той ще предложи достатъчно място за семейства и за тези, които имат нужда от повече багажно пространство. Също така, ще се възползва от ефективни двигатели и съвременни технологии от Renault Group, адаптирани към философията на Dacia за предлагане на най-важното на достъпна цена. Ние не се стремим към излишни екстри, а към функционалност и здравина.

Цената винаги е била ключов фактор за успеха на Dacia. Как ще запазите тази конкурентоспособност при по-голям и вероятно по-технологичен модел като Bigster?

Поддържането на конкурентна цена е абсолютно приоритетно за нас. Ние постигаме това чрез интелигентен дизайн, използване на доказани и рентабилни технологии от Renault Group и оптимизиране на производствените процеси. Bigster ще бъде базиран на платформата CMF-B, която вече е широко използвана и позволява контрол на разходите. Нашата цел е да предложим най-доброто съотношение между цена и качество в сегмента на компактните SUV-та.

Как ще се впише Bigster в съществуващата гама на Dacia, особено спрямо Duster, който също е популярен SUV?

Bigster ще се позиционира над Duster. Той ще предложи повече пространство, по-големи размери и вероятно малко по-високо ниво на оборудване, без да достига лукса на премиум марките. Duster ще остане важен модел в гамата ни, предлагайки достъпен SUV в по-компактен размер. Bigster ще привлече клиенти, които търсят повече пространство и функционалност, но все още искат да се възползват от стойността, която предлага Dacia.

Очаквате ли Bigster да привлече нови клиенти към марката Dacia?

Определено. Вярваме, че Bigster ще привлече клиенти, които досега не са обмисляли Dacia, но търсят просторен и надежден SUV на разумна цена. Той ще разшири нашата клиентска база и ще ни позволи да се конкурираме с утвърдени играчи в сегмента на компактните SUV-та. Това е важна стъпка за развитието на марката Dacia в Европа.

Какви са вашите очаквания за продажбите на Bigster и какъв дял от пазара на компактни SUV се надявате да спечелите?

Все още е рано да говорим за конкретни цифри, но имаме високи очаквания за Bigster. Вярваме, че той ще бъде успешен модел и ще допринесе значително за нашите продажби в Европа. Целим да бъдем сериозен играч в сегмента на компактните SUV модели, като предложим атрактивна алтернатива на съществуващите модели. Нашата цел не е да бъдем най-продаваната марка, а да предложим най-добрата стойност за парите и да спечелим лоялността на клиентите, които търсят практичен и надежден автомобил.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Това

    33 20 Отговор
    Е безсмислица! Дачия имаше смисъл, когато беше евтина. Сега е едно скъпо калпаво нищо!

    Коментиран от #15

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 дедо..

    19 5 Отговор
    Власите за 50 бона ще ти пробутат..три цилиндровото двигателче ТСе 100,дето го слагат на дъстер-само че той е 1300 кг а това чудо най малко е тон и половина..
  • 9 Охотник

    19 12 Отговор
    Китайците не си позволяват, да произвеждат такъв кашон. Като румънският кОчан, и то на такива цени. Скоро ще започнете да закривате. Съществувате, благодарение, на алчността, на големите фирми. И на безвкусицата, на някаква част, от частните клиенти. Но краят ви е близко.
  • 10 демократ

    12 3 Отговор
    Новият стар бестселър странно защо тия китайци го няма никъде по продажби
  • 11 Нещо ме смущава

    11 4 Отговор
    Платформата CMF-B е обща за третото Сандеро и за новия Бигстър. Няма ли да му дойдат малко кончетата на последния?
  • 12 Рено предлагат автомати.

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ":

    Не са на цената на Дачия. За Дачия има CVT и ръчка.
  • 13 фебача

    4 8 Отговор
    Dacia трябва да се включи в спортните класове и да се конкурира с Cupra и Golf R, общо взето Sandero RS е модел ,който трябва в гамата и да бие Golf R, Cupra и да е конкурент на Corolla GR, едно комби на Logan също трябва повдигнато 4 по 4 конкуренция на Subaru Outback, но по-компактно и икономично от Субаруто
  • 14 Обективен

    15 9 Отговор
    Пичове , Дачия в 90% от случаите се купува за служебна кола . Аз също карам обектаджийска Дачия която е на над 350к км от 0км ,
    без ремонти и ми е изкарала пари да си купя 2 коли за над 130к лв. По този повод когато ме попитат коя е най-хубавата кола , аз отговарям "Дачията" .
  • 15 икуйъхж

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Това":

    Чак толкова скъпа и калпава не е таз неудачиа, но става сложно вече- ново, с гадни пластмаси и т.н. неприятни неща за 50-54 бона или 2-3-4 годишен джип с под 50 000км. пробег на друга марка, доста по-комфортен и красив (тук е въпрос на вкус) за същите 50 бона...

    Дачиите имат 2 варианта за скок в продажбите- да върнат N1 сертификацията за да ги купуват фирмите и да предложат 4х4 версия на газ за да ги купуват гражданите... А ако изкарат 4х4 + автомат (НЕ вариатор) + газ за под 57 бона ще продават безобразно много
  • 16 Бръм

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "Данко Харсъзина":

    Интересна теза.....значи е по-изгодно да дадеш 30-40К примерно за 10 годишен Сув, а не 50к за чисто нов, с гаранция и реален пробег!?
    Или да скачаме на 20г джипки за по 20-30К, щото видиш ли са много надеждни. А за умора на материала не се споменава. Сигурно си Горублянски тарикат, с поглед върху стотици модели. Не случайно и цените на употребяваните автомобили у нас са така ,,изгодни". Само у Горубляне, Самоков и Враца са употребяваните с най-нисък километраж, не само у нас, а и в Европа.

    Коментиран от #18

  • 17 Гост

    4 3 Отговор
    Дачия продължават да продават най-евтините коли в класа си, Бикстера му искат 60 бона за 1.8 хибрид, 160 коня, в този клас на КросКорола или Тигуан, колко им искат 😁

    Коментиран от #23

  • 18 Хеми значи бензин

    2 8 Отговор

    До коментар #16 от "Бръм":

    Един анерикански пик ъп от 80-те даже 70-те като шевита фордове крайслери и тн с изключение на корозията която се оправя лесно ако не е в напреднал стадии е неразрушим карбураторен ве8 без електроника сипваш и караш

    Коментиран от #19, #20, #21, #22

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 098ъ7т0о9и8у

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Корола Крос, хибрид, на 31 000км., набор 23-та година и с колкото щеш още гаранция, изкупена обратно от дилъра В МОМЕНТА се продава за 61 бона...
    И точно в тази схема дачийкатъ ГУБИ по точки... Началната загуба на стойност от 20-25% за първите 2 години вече е поета от първият собственик и от тук Королата ще губи стойност много бавно, а неудачното румънску нящу тепърва ще губи тези 25%... Тоест след 5 години и двете коли ще струват приблизително еднакво и като ги пуснеш за продажба познай кое ще се продаде по-лесно и 6 пъти по-бързо- няма да е румънскуту нящу, вервай ми...

    Дачиите не са лоши, но НЕ са толкова добри, че да струват колкото 3-годишна Тойота- това е проблема... И проблема идва от регулациите на Урсулица и компания- всички коли трябва да имат купища системи които ги нямаше у дачията, но ги имаше у другите марки коли... И когато дачия трябваше да внедри куп глупости всичко се оскъпи с едни 10-на бона и отидоха твърде близо до цената на 3-годишните нормални коли. Махнаха N1, струва колкото читава Корола крос- за чий ми е тоя Бигстер? Взимам си Корола-та и толкова

    Коментиран от #24, #28

  • 24 Уфф

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "098ъ7т0о9и8у":

    А бре, колко такива се връщат на дилъра в рамките на 2-3 години. А колко връща дилъра?
    Къде сравняваш голямата сапунерка на Тойота, с Бигстър?
    Я да сравняваме с Рав4. Въобще, как събра Тойота и Дачия я едно изречение ума ми не го побира.
    Бигстъра определено ще завладее Европа, защото няма алтернатива на цена и размер. 2-4та употреба да се пришиват към темата е смехотворно.
    Затова е актуална Дачията - заради все още приемливата си цена, може да байпасираш всичките посредници на ,,нови 2-ра употреба" возила и да не рискуваш. Риск, защото всичко е за твоя сметка. Тъй като държавата нехае, с пасивното си поведение подпомага нелегалната дейност на всички вносители, а рискът от управлението на манипулиран автомобил са изцяло за новият собственик.
    Малко се отплеснах, но не ви агитирам за Дачия, просто добре обмислете какво си купувате и за какво плащате.

    Коментиран от #26

  • 25 Хахохи

    5 4 Отговор
    Карам чисто нова дъстър, да за 40к можех да карам.на 3-4г. Ауди или мерцедес, но избрах новото. Да пластмаса, ниска мощност, но да караш нова
    кола не се случва всеки ден, стари ще има винаги. Бигстъра е с много добър 1.2 3цил. 140к.с. на газ 46к бона, въпреки по-високото тегло над 1300кг е супер предложение. Дъстъра е 1276кг и 100к.с. на газ му малеее иначе другото е ок, много място вътре, близо 480л багажник, добър дизайн, задължителни екстри и помощни функции. Съвременна кола от нисък клас.

    Коментиран от #27

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 ник

    4 3 Отговор

    До коментар #25 от "Хахохи":

    Добре са й 100 коня на Дъстера, карах такъв и дърпа добре.
  • 28 Смешно

    7 2 Отговор

    До коментар #23 от "098ъ7т0о9и8у":

    Само дето Корола Крос набор 25-та година, тоест чисто нова от шоурума струва 64 000 лв., което са много пари за такава кола, но защо да си купуваш такава набор 23-та година за 61 000 лв, за едва 3000 лв. разлика, който ще даде 60000лв., 3000 лв. няма да пести! Второ, Корола Крос е по-малка от Дачията. Дачията е в класа на Рав4, който е по-хубав, но и много по-скъп - започва от 75 000 лв. хаха луди ли са, и това е защото е само като хибрид, но дори да имаше още 2.0 бензин пак нямаше да е по-евтин от 68 000лв.
    Затова Дачията продава много, защото другите марки искат луди пари за обикновени коли, които преди 2020-та струваха точно наполовина абсолютно същите коли!

    Коментиран от #29

  • 29 ои8уйхътгрф

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Смешно":

    Улиго, иди се провеси да съхнеш от някое дърво, а... И почни да работиш, аман от такива като теб дето се прехранват като първо сядат, а после лапат чеповете за зеле на тираджиите... Както мама ги е учила...

    Коментиран от #30

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.