Летището в Сингапур е изправено пред продължителен период на криза заради коронавирусната пандемия, сочат данните на Changi Airport Group. Местният летищен оператор публикува данните в годишния си доклад, цитиран от AsiaNews.it.
През 2020 г. за осма поредна година летището в града-държава бе избрано за най-доброто в света сред приемащите 60-70 милиона пътници. С ограниченията, наложени заради COVID-кризата, и последвалия срив в обема на пристигащите до най-ниското ниво в историята, Changi затвори два от четирите си терминала и отложи изграждането на пети с две години.
Само през първото тримесечие на тази година летището е загубило печалбата, придобита през 2019 г., като печалбите са спаднали с 36%. Летището успя да се задържи на повърхността благодарение на приходите, получени от Jewel - голям търговски център, в който се помещават атракции като тропическа гора, градина-лабиринт и най-високият изкуствен водопад в света. Летищният оператор твърди, че финансовото възстановяване ще бъде възможно само при силно облекчаване на ограниченията на полетите.
В ранните етапи на здравната криза повечето страни затвориха небето си и прекъснаха въздушните връзки с другите държави; въздушният трафик започна се възобновява от месец май, но с по-бавни темпове. В глобален мащаб няколко авиокомпании подадоха молба за несъстоятелност или прекратиха дейността си. Миналата седмица американските превозвачи започнаха да уволняват хиляди служители. Конгресът все още не е постигнал споразумение за предоставяне на икономическа помощ на сектора.