Ръководителите на най-големите световни социални медии ще бъдат поканени от американския Конгрес да дадат обяснение за дезинформацията, която техните платформи предизвикват, информира Евронюз.
Алгоритмите в YouTube, Facebook и Twitter са предназначени да задържат вниманието на потребителите възможно най-дълго чрез релевантно съдържание. Експерти от Центъра за противодействие на дигиталната омраза (CCDH) обаче твърдят, че цифровите модели допринасят и за разпространението на дезинформация и екстремистко съдържание.
"Проведохме проучване сред хора, които следват например здравни инфлуенсъри. И установихме, че алгоритъмът на Instagram всъщност ги подтиква към дезинформация за ваксините и COVID", каза Калъм Худ от CCDH пред Евронюз. Изследването на Центъра установява, че 65% от фалшивите новини по темата във Facebook и Twitter, могат да се припишат едва на 12 антиваксъри.
Изслушването "Алгоритми и разпространение", което трябва да се проведе пред Конгреса идния вторник, е първото изцяло фокусирано върху математическите модели на социалните медии и как те засилват дезинформацията.
Директори от Twitter, YouTube и Facebook ще свидетелстват пред конгресмени и експерти по фалшивите новини.
През април ЕС представи своето предложение за това как изкуственият интелект трябва да се регулира в рамките на съюза, като в пакета се предвиждат глоби за технологичните компании.
Социални медии твърдят, че алгоритмите са ключови за техните бизнес модели, но натискът върху тях се засилва и се очаква глобалните платформи да предприемат действия срещу дезинформацията.