Отидете към основна версия

2 106 49

Случаят с отвлечения самолет: Някои от пътниците са разбрали от интернет, че е имало бомбена заплаха

  • самолет-
  • янко стоименов-
  • беларус-
  • пилот-
  • бомбена заплаха-
  • отвлечен самолет

Пилотът каза, че е смешна цялата неадекватност на действията след кацане

Снимка: БГНЕС/ EPA

Казусът Беларус: Как се приземява насила самолет от гражданската авиация? Как се установява дали сигналът е фалшив или не?

"Когато има бомбена заплаха, трябва да има добра координация между заинтересованите страни. Трябва да се оцени до колко тази бомбена заплаха е достоверна. Има три нива на бомбени заплахи - зелена, жълта и червена. В случая, самолетът е приземен с информация, че бомбената заплаха е червена. Друг е въпросът как е направена тази оценка, тъй като за нас е много неясно", заяви пилотът Янко Стоименов за "Денят ON AIR".

Той добави, че е хубаво да се има предвид, при тези самолети, които са паднали от бомби, не е имало обявена заплаха. Стоименов коментира, че в 90% от случаите, когато една заплаха е обявена, трябва да има хора по националната програма за сигурност, които да бъдат добре обучени и да знаят как да оценят тази заплаха.

"За висока оценка на риска се оценява тогава, когато има бомбена заплаха и се открие, че има сериозен мотив за това, а не просто, защото някой е написал някакво съобщение някъде, или някой е вдигнал телефона. В случая има много въпроси и самата ситуация е колкото трагична, толкова и комична", уточни пилотът. Той отбеляза, че комичното в случая е, че самолетът е кацнал и някои от пътниците са разбрали от интернет, че е имало бомбена заплаха.

"Интересна е ролята на военния самолет, който е бил вдигнат. Той се в вдигнал за какво? Те не са кацнали на военно летище, а на гражданско летище", коментира още Стоименов. Пилотът каза, че е смешна цялата неадекватност на действията след кацане. "Ако има бомбена заплаха - вие веднага трябва да напуснете самолета след кацане, пътниците са стояли 30 минути на земята", уточни още той за Bulgaria ON AIR.

Стоименов добави, че критичен елемент е времето, както и че има различни начини, по които да бъде задействана една бомба. "Много по-добре щеше да е, тъй като самолетът е бил близо до дестинацията, да кацне възможно най-бързо. Информацията, която е дадена, е била едва ли не, че бомбата ще гръмне точно над Минск", подчерта още той. "Този случай предизвика една сериозна реакция в целия свят. Всички гледат негативно и осъдително към този случай, защото всеки един професионалист, който разбира как трябва да бъде управляван един такъв случай, разбира, че тук едва ли става въпрос за реална заплаха", отбеляза пилотът.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: