Компанията за алкохол Bacardi, която малко след руската инвазия в Украйна обяви, че спира износа за Руската федерация и замразява инвестициите в реклама на пазара на агресора, продължава да изпраща стоки за стотици милиони долари в Руската федерация, предаде агенция УНИАН, цитирайки статия на WSJ.
Компанията продължава да популяризира брандове като водка Grey Goose, вермут Martini и едноименния ром Bacardi. Компанията отчете ръст на продажбите и печалбата в Русия през изминалата година, докато много от най-големите световни марки спиртни напитки напуснаха руския пазар, съобщава WSJ.
По данни на руската държавна митница, руското предприятие на Bacardi „Бакарди Рус“ е внесло продукти на стойност 169 милиона долара за 12 месеца. Вносните продукти включват водка Grey Goose, джин Bombay Sapphire, ром Oakheart, шотландско уиски Dewar's, текила Patrón и вермут с марка Martini, просеко и други продукти.
„Бакарди Рус“ отчете 8,5% увеличение на годишните приходи до 30 милиарда рубли, което се равнява на около 314 милиона долара, през 2022 г., според Федералната данъчна служба на Русия. Печалбата скочи до 4,7 милиарда рубли от 1,5 милиарда рубли през 2021 г.
„Напускането на няколко водещи международни собственици на марки от алкохолния пазар намали конкуренцията и създаде възможности за тези, които остават, както и за местните компании“, каза анализаторът Иван Коларов. Трябва да се отбележи, че повечето продукти, продавани от големи производители на алкохол като Bacardi, не са обект на санкции.