Вторият по големина търговец на дрехи на планетата – шведският H&M, започва с тотална промяна. Тя ще започне от централният офис на модния гигант в Стокхолм. Там няма да могат само да се продават дрехи, а ще се предлагат услуги като шиене на лепенки, наемане на парти рокли, а ъгловите пространства ще се превърнат в салони за красота.
Основната причина за промяната, е че колкото повече хора пазаруват онлайн, толкова повече големите магазини са все по-малко необходими. Целта е т.нар. „мъртъв капитал“, какъвто се явяват физическите магазини, да се превърнат в места за утвърждаване на марката.
Ръстът в онлайн търговията намалява нуждата от физически магазини. H&M вече затвори 350 магазина, от общо 5000 в цял свят. През текущата година модната верига предвижда да се разшири със 100 нови физически магазина.