Отидете към основна версия

4 599 9

Smart показа новите ForTwo и ForFour

  • smart-
  • fortwo-
  • forfour-
  • w453

Поделението на Daimler AG за градски миниколи представи официално третото поколение на модела ForTwo и втората генерация на хечбека ForFour. Двете автомобилчета, които ще бъдат показани пред публика на салона в Париж през есента, ще се оборудват с три бензинови двигателя с мощност от 60 до 90 к.с.



ForTwo и ForFour със заводски индекс W453 са построени на нова платформа, раработена съвместно от Daimler AG и Renault. Шасито дебютира с новото поколение на Twingo, което бе представено в Женева през март. Френското мини и новите Smart-ове са идентични на 70%. Двигателите им са разположени и отзад и задвижват задните колела.



Габаритната дължина на ForTwo остава същата - 2.69 м, а ForFour е по-къс от предшественика си с около 250 мм (3.49 м). Двете модификации имат еднаква широчина и височина - 1.66 м (ForTwo е по-широк от предишното поколение със 10 см) и 1.55 м съответно при междуосия 1 873 и 2 494 милиметра.



Багажникът на ForTwo поема 260 литра - с 30 повече от предшественика. Товарният отсек на ForFour е с по-малък обем - 185 литра, но ако задната седалка се сгъне, вместимостта нараства на 730.



На първо време новите Smart-ове ще се оборудват с трицилиндрови бензинови двигатели. Базовите версии ще бъдат екипирани с 1.0-литров атмосферен мотор с мощност 71 к.с., а по-скъпите - с 900-кубиков турбоагрегат с 90 коня. Купувачите ще могат да избират между петстепенна механична трансмисия и робот с шест предавки и два съединителя.



Няколко месеца след старта на продажбите моторната гама на ForTwo и ForFour ще бъде попълнена с двигател с мощност 60 к.с. Не е изключена появата на електрическа версия и наточена модификация, подготвена от Brabus.



Стандартното оборудване на ForTwo и ForFour ще включва сгаваема пасажерска седалка до шофьора, ABS, стабилизираща система против страничен вятър, светодиодни дневни фарове, круиз контрол и предни електрически стъкла. Срещу допълнително заплащане ще се предлагат системи за предупреждение за челен удар и предотвратяване на неволно напускане на лентата.



Двувратият Smart ще се произвежда във френския град Хамбах на границата с Германия. ForFour ще се сглобява на конвейерите на Renault Ново место, Словения, където се прави и новото Twingo.

Европейските продажби на двата модела започват през ноември. Точни цени не се съобщават, но от Smart обещават, че базовата версия на ForTwo със 71 к.с. няма да струва повече от 11 хил. евро, а ForFour с аналогична моторизация ще излиза около 600 евро повече.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини