Отидете към основна версия

19 671 13

Няколко твърде опасни автомобила

  • опасни-
  • автомобили
Известни са ни много хитови модели автомобили, които стават любимци на поколения. Има, обаче и обратна страна на монетата, а там попадат автомобили, някои, от които са докарвали до фалит своите производители. Тези опасни модели са имидж, от който много трудно се възтановява и освен това могат да заплашат човешки животи, които не могат да бъдат върнати. Преследването на голяма печалба, но с риска от намалени стандарти се е случвало немалко пъти. В днешни времена тези опасни машини са сведени до минимум поради постоянно повишаващите се стандарти за безопасност.
Ще започнем от един превърнал се в изключително култов автомобил - Porsche 911. В началото, когато моделът излиза на бял свят през втората част на 60-те години, той е оборудван със задно разположен двигател, много тънки гуми и сравнително тясна следа. Когато тази комбинация достигне до хлъзгава настилка при най-малкото губене на сцепление кара автомобила да става неконтролируем. 
 
Постепенно задната следа на автомобила става по-широка, гумите увеличават своя размер и се добавят активни системи за стабилност. В средата на 90-те години вече се предлага и задвижване на двата моста, което води своето начало от феноменалното за годините си Porsche 959. Еволюцията на модела продължава вече 51 години и малко автомобили могат да се похвалят с толкова дълъг живот.
Следва една кола до, която нямаме много голям допир, но това не значи, че не влиза в черния списък. Създаден покрай петроланта криза Ford Pinto е имал идеята да бъде достъпен малък автомобил, подобно на европейските си събратя. Една малка липсваща част струваща тогава незначителния 1 долар превръща Pinto в ходеща бомба. При удар в задната част на автомобила, той директно е пробивал резервоара и последствията са били с фатален изход. 
 
През 1978 година публичното недоволсво е толкова голямо, че от Ford изтеглят огромното количество от 1.5 милиона автомобила. В резултат на тези недомислия загиват над 900 човека, което е недопустимо. Разкрития сочат, че от компанията са знаели за повредата, но не са предприели нищо значително.
Ето и един автомобил, който сме гледали по картинките от дъвки Turbo - DeLorean DMC-12. Той определено е една от иконите на 80-те години с футуристичната си форма. Странната комбинация от метални външни панели монтирани за шаси от фибро стъкло дори и при по-лек удар се превръщала буквално в купчина трески. Тези отварящи се нагоре врати също са имали голям проблем и при обръщане на автомобила възможността за излизане граничела с нулева. От 9200 произведени автомобила само 6500 от тях са оцелели. 
Американският опит за малък спортен автомобил със средноразположен двигател идващ от дъщерната фирма на GM - Pontiac Fiero също вялиза в графата. Представен през 1984 година началният му успех бързо залязва поради факта, че инжинерите не са обърнали голямо внимание на двигателния отсек и много от автомобилите получават спонтанни пожари, но без сериозни инциденти. През следващата година проблема е отстранен, но до края на производството през 1988 цели 260 Fiero-та приключват живота си в пламъци. В днешни времена често се използва за създаването на реплики на суперавтомобили.
И на последно място един нов автомобил, който най-малко очакваме - Ferrari 458 Italia. Всъщност има един слух, който много дълго витае в автомобилните среди и той е, че италианските супер спортни автомобили често биват обхващани от пламъци. През 2012 производителя връща 1248 автомобила заради лесно запалимо лепило, което придържа задните подкалници. Проблема е отсранен с премахването на лепилото, а подкалниците биват буквално занитени, което не знаем как се е приело от техните собственици. Въпреки липсата на сериозни инциденти, това е сериозен проблем за такива скъпи машини. 
 
 
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини