Last news in Fakti

2 Април, 2024 11:23 22 793 133

Скоростта по магистралите да стане максимум 100 км/ч

  • максимална скорост-
  • ограничения-
  • автомобили-
  • магистрали

За такова решение призовава Световната банка

Скоростта по магистралите да стане максимум 100 км/ч - 1
Снимки: Shutterstock

Световната банка призова правителствата да намалят значително ограниченията на скоростта, тъй като сега шофираме твърде бързо по пътищата и това е основна причина за произшествия, включително такива, водещи до смърт или сериозни наранявания.

Такива изисквания бяха включени в доклада на експертите на тази финансова институция. По-специално се препоръчва да се разреши скорост на магистралите до 100 км/ч. Ако се въведе подобно ограничение, автоматично ще отпадне и необходимостта от двигатели с висока мощност.

Според анализаторите на Световната банка това ще намали броя на фаталните пътнотранспортни произшествия и ще защити участниците в движението. „Ако искаме истинско подобряване на безопасността, е необходимо да засилим правилата във всички възможни условия на движение “, се казва в документа.

Предложенията за новите ограничения включват:
30 км/ч - на пътища, използвани от незащитени участници в движението, като пешеходци и велосипедисти;
50 км/ч - по градски улици с колизионни кръстовища и опасност от странични сблъсъци;
70 км/ч - на незастроени места, където няма разделяне на посоките и често се получават челни удари;
100 км/ч - по високоскоростни пътища и магистрали.

Според авторите на доклада подобни ограничения на скоростта ще увеличат значително шансовете за оцеляване на жертвите на пътнотранспортни произшествия. Сега те съставляват около половината от 1.19 милиона души, които умират по световните пътища всяка година.

Други 20-50 милиона са тежко ранени. Както подчертават експертите, превишената скорост е един от основните рискови фактори и се счита за основна причина за фатални инциденти и тежки наранявания.

Докладът цитира множество изследвания, които подкрепят тези тези. Те показват, наред с други неща, че при скорост на сблъсък от 30 км/ч рискът от смърт на пешеходци е приблизително 13%. При 50 км/ч се увеличава до 40 процента, а при 73 км/ч надхвърля 70 процента.

Скоростта по магистралите да стане максимум 100 км/ч

Анализът се отнася и до възприятието на водача, което се влошава с увеличаване на скоростта. Тогава е много трудно да забележите препятствие на пътя и да реагирате. При по-висока скорост се увеличава и спирачният път.

Според изчисленията на авторите, увеличаването на скоростта удвоява разстоянието, необходимо за безопасно спиране на автомобила. Това означава, че шофьорът има много по-малко време за реакция, а евентуален инцидент води до по-сериозни последици.

Само в Европейския съюз повече от 20 000 души са загинали по пътищата през 2021 г. В света този брой е почти 60 пъти повече. Задачата на авторите на проекта е да убедят правителствата, че сравнително простото действие за намаляване на ограниченията на скоростта ще доведе до осезаеми резултати под формата на по-малко трагедии.

Както и огромните разходи, свързани с тях - медицинска помощ на пострадалите, материални щети и нарушения на пътя.

Авторите подчертават, че положителните ефекти от ограниченията на скоростта далеч надхвърлят въпросите за безопасността. Докладът също така изброява ползите за общественото здраве, климата, икономиката и дори социалните отношения.

По-бавният трафик означава по-ниски емисии на отработени газове, по-ниски нива на шум и по-добро качество на въздуха в градовете. Това означава по-малко случаи на астма, рак и сърдечно-съдови заболявания.

Също така е стимул да карате колело или да ходите по-често. На свой ред по-ниският разход на гориво означава по-дебели портфейли за шофьорите и по-ниски сметки за транспортните компании.

Повечето експерти смятат, че заключенията на Световната банка са правилни, но тези предложения нямат голям шанс за бързо изпълнение. И правителствата на повечето страни все още няма да предприемат толкова радикални мерки.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 130 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Старец

    233 26 Отговор
    Проблема не е скоростта, а не добре обучените шоферчета. А пък за България и лошите пътища.

    Коментиран от #80

  • 2 1001

    123 10 Отговор
    Да бе с 30 е по-добре.
  • 3 99км/ч по-добре

    104 13 Отговор
    Защото да не вземат водачите на малолитражки и електрокари да се пукнат от яд.
  • 4 честен ционист

    105 32 Отговор
    Трябва да е 90км/ч. Тези второкласни пътища въобще не отговарят на изисквеанията за автомагистрала.

    Коментиран от #42

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ню Джендърейшън

    223 25 Отговор
    Цялата работа е заради джендъpите, които много бързо източват батериите на електричките си и ги пестят на магистралата докато се дразнят, как някави бензиниви фиестички напр. ги отвяват!
    Джендъpите са гадни, но за сметка на това подли!
  • 7 КОТарАК

    152 22 Отговор
    понякога се чудя кой е по-побъркан-запада или ботоксовата принцеса...ами дайте да яздим коне , напряко може и по-бързо да стигнем..само че кво правим с паданията от коня , щот също е много опасно

    Коментиран от #41, #101

  • 8 Най

    65 6 Отговор
    Добре пеш

    Коментиран от #45

  • 9 Хоризонт

    47 11 Отговор
    Проблема е другаде. В Германия скоро ще се срешнат с него. Пътя е зле хората не могат да карат и прочие...........

    Коментиран от #76

  • 10 долу СБ

    99 7 Отговор
    ако СБ бъде закрита, бедните държави ше спрат да стават по бедни и задлъжнели. Предлагам отдела по пътна безопасност в банката да бъде закрит като несвойствен! Нека мвр извади извади статистика за загинали на магистрала и на немагистрала. Сигурен съм, че тогава СБ ще се коригира и ше поиска от 90 извънградско да стане 60.....
  • 11 ррр

    20 2 Отговор
    Проба
  • 12 Фюууут!

    69 51 Отговор
    И кой ще ги спазва тези скорости?Че,във Варна по улиците карат със сто?Изхода е :свирепи,събираеми глоби.На място,веднага.Като в Гърция-прибиране на документите и сваляне на табелите.Колата на наказателен паркинг с отвратително високи такси на час.Само така.Друг начин няма.Дълбоко бъркане в джоба.

    Коментиран от #21, #50

  • 13 Весел Патиланец

    64 10 Отговор
    Ааа давайте направо към електрически тротинетки до 5кс и до 10км/ч специана серия охлюви ще са нужни за транслацията!

    Коментиран от #52

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 е не де

    116 6 Отговор
    Проблема не е в жертвите В Холандия и сега е 100 км. Електричките не държат дълъг пробег с висока скорост. Гледам в Германия, сутрин дават газ, но след работа карат в дусно с 60-80 км щото няма заряд да се прибере. P.S. шефовете на световната банка се возят на V12 нали.
  • 17 ха ха

    64 5 Отговор
    Скорост до 5 км/ч. Ако някой се затича 10 камшика на голо на площада! Наред с тежките катастрофи ще намалим и грабежите.
    Сега половината заплата на екипа на СБ, моля!
  • 18 ТАКА ЛИ

    50 10 Отговор
    30км в час ? за един съвременен автомобил в каквато и да е пътна обстановка в селски или градски е голяма не домислица /само тапи/ осен ако сме на луната с автомобил си! автора Славчев ако никога не е излизал с МПС в Германия,Холандия или Италия или без значение къде да се разходи за сметка на факти и да ПОКАРА и се ЗАПОЗНАЕ АМА МНОГО ОБСТОЙНО! желателно е преди да пише некомпетентно глупости по темата!
  • 19 мал о умници

    77 6 Отговор
    тия либерасти хептен са изплискали легена... ами намалете и скоростта на самолетите с които фъркате на 100 км.... тамън вместо големите джетове, ще летите с делтапланери...
  • 20 внезапен ГЕНИЙ

    74 6 Отговор
    Аз имам още по "градивно" и гарантиращо АБСОЛЮТНА БЕЗОПАСНОСТ предложение - да се въведе в действие Законът за "превозни средства без коне" от 1865 г. , постановен от Правителството на Н.В. кралица Виктория , който гласи (цитирам: , че : ... същите имат право на скорост до 3 км./час за градовете и 6 кв./час извън тях , а пред всяко едно такова (без коне) трябва да върви човек с вдигнат високо червен флаг ... (край на цитата) !!! Законът е известен още , като ЗАКОНА за ЧЕРВЕНИЯТ ФЛАГ . Значи - въвеждаме го този закон за цялата територия на ЕС и ... решаваме всички проблеми свързани с МПС !!! Не е ли гениално това ?! Не съм ли гениален (аз) ?!
  • 21 гларуса

    18 9 Отговор

    До коментар #12 от "Фюууут!":

    ходил си ти от Варна у Гръцко та знаеш как е там....

    Коментиран от #44

  • 22 Джуган

    13 6 Отговор
    Всички с велосипеди!
  • 23 колЮ

    66 5 Отговор
    най-безопасно за хората ще е ако се закрият всички тия лобистки и корумпирани институции, като СЗО, СБ, МВФ и т. н
    .
  • 24 Малко логика

    55 7 Отговор
    Това се връзва много добре с електричките по 500 коня, които достигат 100 км/ч за 3 секунди.
    А още, трябва и самолетите да летят по-бавно, за да се отделя по-малко въглероден двуокис.
    И влаковете, и корабите. Бавно към прогрес !!!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Коприва

    44 8 Отговор
    Голям майтап е този ЕС!

    Коментиран от #55, #109

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Алфа херинга

    64 4 Отговор
    Световната бамка, скоро ще иска хората да не карат коли за да не стават катастрофи. Всички да си седят в 15мин градове, да ядат скакалци и да на пърдят, че замърсяват околната среда. Прилично надупчени с по 10на бустера, разбира се.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Много е 100км

    24 5 Отговор
    за тия "войни по пътищата" най много 50км при слънчево време!
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гларус

    47 7 Отговор
    В момента ограничението е 140, те карат с 300. Какво значение има ограничението в такъв случай? И 30 да го направят, пак ще има такива с 300. А и каква част от ПТП се случват на магистрали, казва ли се? Много повече ПТП се случват на междуселски и междуградски пътища с ограничение 90.
  • 35 Факти

    17 2 Отговор
    Мощност и скорост са различни неща!!!!

    Коментиран от #57

  • 36 Най-добре е

    18 2 Отговор
    да ги бутаме.Или да се превозваме с волски каруци.Пр.......ци.Аз мислех,че са само у нас.
  • 37 Нафто

    30 7 Отговор
    Световната банка като са толкова загрижени, да призоват автопроизводителите да произвеждат коли с максимална скорост 100 км/ч

    Коментиран от #56

  • 38 Пиои

    18 3 Отговор
    Тия са луди за връзване. Какви са тези безумно високи скородти, които препоръчват. Макдинум 30км/ч и нито един км. повече.
  • 39 НУРОФЕН

    37 2 Отговор
    И аз ви призовавам от световната банка да спрете нурофена и да се хванете а истинска работа.Примерно в селскостопанския сектор.
  • 40 Жеко

    40 5 Отговор
    Световната банка по добре да погледне умиращите от глад деца.
    Там умиращите са в пъти повече от тези по пътищата.
    И войни да спрат са финансират
    Повече хора ще запазят.
  • 41 Галя от ПосолствоТО

    32 5 Отговор

    До коментар #7 от "КОТарАК":

    И коне не може, отделят газове, затова яж бръмбари и оди пеш. И да не забравяш да си сложиш поредната бустер ваксина, че много останаха, трябва да се харчат. А, и по една заплата за Украина, че зеления постоянно писка, ако знаеш как ми е омръзнал.
  • 42 Грешка

    21 4 Отговор

    До коментар #4 от "честен ционист":

    На обратно. Пътищата да се преведат в съответствие с установените скорости по пътищата.
  • 43 Знайко

    25 4 Отговор
    За мен този доклад е писан от некомпетентни, да върнат парите, които са взели за писането на този доклад.

    Възражения:

    В града автомобил движещ се с 30км/ч изразходва повече гориво, съответно замърсява повече въздуха и цената е по-висока в сравнение с автомобил движещ се с 50 км/ч. Защото се движи на по-ниска предавка - втора-трета с по-високи обороти, това води до повишен разход и замърсяване. За ДВГ автомобили оптималната скорост е около 50-60 км/ч. А при 80-90 км/ч, разхода е незанчително малко по-висок спрямо 50км/ч, но пък се пести 30% време. Но да привърженик съм във вътрешните малки квартални улица ограничението да е 30 км/ч.

    На магистралата няма пешеходци им самоубийци, проблема си е техен.


    На магистрила, дори и при скорости от 140 км/ч у нас. ПТП с жертвите са много по-малко отколкото жертвите по междуградските двупосочни пътища, където се кара с до 90 км/ч. Примерно годишно у нас има около 900-1000 загинали при ПТП, от тях нищожните под десет жертви са на магистрала, което под 1% от жертите. 99% от жертвите са на двупосочни тески междуградски пътища и в градовете, а не на магистрала. Огромната бройка жертви е при челни удари на извънградско, удари в крайпътно дърво, билборд ... и на пешеходци в градовете. Трябва да се забранят билбордовете, защото са смъртоносни. Например двата коментирани случая момче и момиче загинали на бул Сливница, има превишение на скороста с много с над 30-50 км/ч. Също и ученика на ул Гурко, където пиян кара
  • 44 Съдията Дред

    32 1 Отговор

    До коментар #21 от "гларуса":

    То който е търсил в Гръчко банка или поща, за да плати до 17 часа, може да ти разкаже. А идеята е тъпа, в града с 30 кмч колите отделят вредни вещества, значително повече от скорост 50 кмч. При 70 кмч на 4 скорост също харчи и замърсява повече, отколкото при 90 кмч на 5 скорост. А исторически погледнато, когато транспорта е бил с животинска тяга, също е имало загинали, а и поради липсата на адекватна медицинска помощ повечето ранени също са сдавали богу дух.
  • 45 Знайко

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Най":

    "Най-добре пеш"

    Ми то пешеходците са голям процент от жертвите на пътя. Не мога да дам статистика, но МВР може да даде. Колко са загинали като пешеходци, колко при ПТП в град, извън града и на магистрала.

    Коментиран от #61

  • 46 Турбо

    15 1 Отговор
    На много места по магистралата и първокласната пътна мрежа е опасно да се кара с максимално разрешената скорост.Може да се кара,но ако не ви е жал за колата.
  • 47 Обява

    14 2 Отговор
    Купувам платноходка. Да си шаря по морските ширини без ограничение в скоростите, без конвертори, ДПФ и т.н.
    А тези от СБ да си го.... Е те си знаят.
  • 48 Хонекер Ерих

    24 1 Отговор
    Бе, казвах аз, че Трабанта е кола на бъдещето, ама ми се смее ха тогава...

    Коментиран от #49, #62

  • 49 Хонекер Ерих

    12 9 Отговор

    До коментар #48 от "Хонекер Ерих":

    Той Трабанта на отвесно падане 100км/ч не може да вдигне.

    Коментиран от #110

  • 50 Знайко

    18 3 Отговор

    До коментар #12 от "Фюууут!":

    Изхода е : свирепи, събираеми глоби.

    Да това е проблема МВР-КАТ не си върши работата, заради корупция, шуропаджанащина, лоши закони и некадърни "калинки" началници. Но проблемите понякога са и малоуно проектирани и построени пътища. Трябва и глоби за АПИ шефовете и строителите А при тежките случаи, като "менте" асфалта от катастрофата при Своге, трябва и затвор поне 10 години за виновните убийци с бели якички. Например катастрофата на магистарала Струма с македонския автобус. Е заради лоша маркировка, липсващи пътни занчи и лошо проектиран и постоен участък.
  • 51 Ами сега

    16 6 Отговор
    Следващия проект е да се върнат превозните средства с животинска тяга. Там също може да се случи нещастие, но най малко са катастрофите и магистралите няма нужда да се асфалтират..Така ще се опази максимално околната среда и ще се намалят драстично въглеродните емисии.

    Коментиран от #63

  • 52 Знайко

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "Весел Патиланец":

    "електрически тротинетки до 5кс и до 10км/ч специана серия охлюви"

    Човек бягайки спринт развива около 40 км/ч. Ограничения под 30 км/ч са безсмислени.

    За елекрическите превозни и товарни средства с тегло под 300-400 кг и максимална скорост под 30-35 км/ч. даже е излишно да се изисква свидетелство за управление. И трябва над 16 годишни да могат да ги карат. Но пък трябва да е забранено да се карат след употреба на алкохол. И наказанията да са същите глоби и забрана за управление, като при шофьорите на масовите автомобили.
  • 53 дон

    8 1 Отговор
    Направо 50 и са го направим алеи за пешеходци.
  • 54 алабала

    18 4 Отговор
    Предложение на някой жълтопаветен непрокопсаник, щото идола му Киро Неумното не можа 5 км да оправи пътища от обещаните хиляди.
  • 55 Весело

    18 7 Отговор

    До коментар #26 от "Коприва":

    Световната банка, няма общо с ЕС. Намира се в Ню Йорк и е лакей на САЩ, ЕС също е лакей на САЩ. Не ме разбирайте погрешно, Московия е същото зло като САЩ. Еднакво не харесвам Путин, Байдън, Тръмп, Ердоган, фон дер Лайен, Макрон, крал Чарлз и Камила ...


    За закриване е не ЕС, а Европейския парламент. За да останат БЕЗПОЛЕЗНИТЕ, дори ВРЕДНИТЕ 500 евродепутати от 27 държави членки без милионите си приходи за един мандат.

    Идват евроизбори за евродепутати - вредители. Призовавам за ПРОТЕСТЕН ВОТ към Европейската народана партия, Европейската левица - цоциалисти, Европейските либерали-шишковци ...
  • 56 Пежо

    8 11 Отговор

    До коментар #37 от "Нафто":

    Това е истината.Задължават автопроизводителите да произвеждат коли с максимално постижима скорост-150 км/час.И мощност 150 к. с.И това в Германия да шпорат по магистралите с 300 км/час е тъпотия

    Коментиран от #59

  • 57 Знайко

    11 3 Отговор

    До коментар #35 от "Факти":

    "Мощност и скорост са различни неща!!!!"

    Точно така, повечето хора купуват мощни автомобили, не заради по-високи скорости, а заради бързо ускорение. Масово автомобил с по над 200-300 к.с. се карат под ограничението. Автомобил 100 к.с. ускорява 15 секунди до 100км/ч, автомобил 300 к.с. ускорява за 5-6 секунди до 100км/ч.

    Спирачния път не се удвоява с удвояване на скороста, а прогресията е на квадрат спрямо скороста. Примерно при скорост 80 км/ч спирачния път е 4 пъти по-дълъг. Това физика за 8-ми клас, знаем го благодарение на Исак Нютон.

    Коментиран от #112

  • 58 На снимката

    6 0 Отговор
    Е 160
  • 59 Знайко

    10 10 Отговор

    До коментар #56 от "Пежо":

    "Задължават автопроизводителите да произвеждат коли с максимално постижима скорост-150 км/час.И мощност 150 к. с."

    Скороста на автомобилите заводски трябва да се ограничава до примерно 180 км/ч или 150 км/ч, но не и мощноста. На големите тежки автоможили, джипове, бусове ... им трябват повече кубатувара и конски сили.

    И по-важното е, автомобили, които са ъпдейтнати и им е премахнато ограничението на скороста. Трябва да бъдат конфискувани и унищожавани като се пускат от 20 метра височина върху бетон. Или пък като да минава 60-70 тона танк върху тях.
  • 60 Дфен

    3 1 Отговор
    Значи може и с електрички вече
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Знайко

    14 2 Отговор

    До коментар #48 от "Хонекер Ерих":

    Дядо имаше Трабант - 26 к.с. и 6 волтов акумулатор, вдигал съм над 120 км/ч с него по наклон. Не знам точно колко, защото километража беше разграфен до 120 км/ч. На баир беше мъка, особено когато е натоварен.
  • 63 Знайко

    11 2 Отговор

    До коментар #51 от "Ами сега":

    "да се върнат превозните средства с животинска тяга"

    Като се почне от директора на Световната банка, президентите на САЩ, Русия, Франция, краля на Великобритания, фон дер Лайен, Бойко Борисов, Певски ... Много замърсяване и средства ще се спестят, ако Бойко Борисво се придвижва с животинска тяга. 3 часа от Банкя до площад Народно събрание.
  • 64 Диамантената ръка

    11 0 Отговор
    Ами 60 да я направят по тая логика. Пълни глупости...
  • 65 Либе расти те

    10 2 Отговор
    са се побъркали!Вече прекаляват!Дай да тръгнем с каруци,така ще са още по малко катастрофите!Пълни глупости са това!
  • 66 Пловдив

    13 1 Отговор
    Аз лично на магистрала почти винаги карам със 100-110, максимум 120 км. ч. Но не виждам логика в подобно предложение .

    Коментиран от #69

  • 67 мани беги

    7 0 Отговор
    по магистралите само на първа, за да виждаме труденичките от парламента ни
  • 68 Анонимен

    3 0 Отговор
    Пълни глупости.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Кимбо

    7 1 Отговор
    25 по магистралата и 5 в града
  • 71 АПИ

    6 1 Отговор
    И това е много за тези уж магистрали .
    Иначе добре разбиват камъни в бъбреците.
  • 72 Роки

    11 1 Отговор
    Разбира се, иначе как ще пласират миксерите, които не вдигат повече от 120 км/ч...
  • 73 Аз да кажа

    13 1 Отговор
    Облъчването продължава. Като намалят скоростта катастрофи пак ще има. Но, ще има много глоби....кой нормален ще кара със 100км. ва магистрала? Доене, това е целта. Другото е бла бла бла
  • 74 Айде бе

    11 0 Отговор
    Тия искат да ни върнат в 19 век. Аре бегай
  • 75 Територията БГ

    8 0 Отговор
    Те да си оправят разбитата магистрала а не да ограничават още
  • 76 От Гирманията

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Хоризонт":

    Точно пък Германия е образец в строенето и поддръжка на аутобаните. И е единствената държава в Европа където са безплатни. Факт.

    Коментиран от #79

  • 77 Каруцар

    8 5 Отговор
    Изобщо няма нужда от автомобили!

    Коментиран от #81

  • 78 Руснаков

    13 1 Отговор
    А най добре да слезнем и да бутаме колите...хайде стига дивотии...
  • 79 Генчо

    9 1 Отговор

    До коментар #76 от "От Гирманията":

    Става въпрос за легализацията на марихуаната. Гирманецу.
  • 80 мхм

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "Старец":

    проблемът е, че който кара с 200 му е все тая дали ограничението е 120 или 100......
  • 81 Отряд1

    3 1 Отговор

    До коментар #77 от "Каруцар":

    И аз съм си го мислил. Колелатата и газ по магистралата!
  • 82 да бе

    12 0 Отговор
    ми направо забранете автомобилите. така никой няма да пострада при птп. ама тогава пък ще фалират измислените застрахователи, а? искате само да взимате вноски по застраховки, но не ви се плаща обезщетение
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Гост

    10 0 Отговор
    За онези, които не се съобразяват с ограниченията, няма значение какви ще са те.
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Ха-ха-ха

    13 0 Отговор
    100 са много! нЕКА СА 20 КМ./Ч. И на всеки километър - катадия! Така Кокорчо ще си напълни бюджета, а катажиите - джобовете.
  • 88 уджас

    4 0 Отговор
    то па една магистрала в БГ :)
  • 89 Тия па ни лук яли

    11 1 Отговор
    Те искат населението на земята да намалее наполовина ама се загрижили за жертвите по пътищата…..
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Цсдг

    12 1 Отговор
    А в градовете 20, целта е хората да нямат коли и да ползват само обществен транспорт. За раите не трябва да има такива привилегии като лична собственост, камо ли превозно средство.
  • 92 Цецо

    6 1 Отговор
    Световната банка да намали лихвите до 0,000000000100 километра в час!
  • 93 Алек

    5 7 Отговор
    В Австрия, Тирол, още от 2021 година скоростта по Аутобаните я ограничиха на 100 км, с цел екология и икономия на гориво. А качеството на магистралата е фантастично. В Кипър, магистрали като масло, а максималната скорост е 100 км. Извън града е 65 км/ч

    Коментиран от #97

  • 94 Лихвите долу и достойни заплати!

    9 1 Отговор
    Световната банка да вземе и да регулира интимните отношения! То бива наглост, ама нямат спирачки световните психопати!!!
  • 95 Кире

    4 6 Отговор
    В Белгия и в Нидерландия, в пиковите часове, с много автомобили и уикендите скоростта я ограничават на 70 - 90 км/ч в различни участъци по целите аутобани, а иначе максималната скорост, която е разрешена е 110 км/ч, а магистралите им са перфектни като писти. И с Таков ограничение всички коли стават 1000 кубика 80 конски сили. За скорост 150-170 км веднага вкарват в затвора, още при първо нарушение.
  • 96 БгТопИдиот🇧🇬

    14 0 Отговор
    Световната банда иска добитъка(двукраките) да яде и бръмбари.Да не се въди и да е под контрол.

    Това искат и "мъдреците" от Д.аво-с....
  • 97 Бай той Толстой

    7 2 Отговор

    До коментар #93 от "Алек":

    Боли ме фара как е в Тирол,баце! Мека ме интересува мене си тука! Ясно ли ти е?
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Кцкццйшшу

    6 3 Отговор
    Ние нямаме 1 км истинска магистрала, така че 90 км/ч предлагам аз
  • 100 Некой

    6 0 Отговор
    Не да слезем да ги бутаме колите.
    Малоумни предложения.
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Одобрявам!

    2 6 Отговор
    По нашите селски пътища за София->Варна и София->Бургас, по-голяма скорост не може да се развие.
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 1122

    4 4 Отговор
    До тук всичко изглежда много добре измислено НО !Пак не сте мислили с главите си,гледате праволинейно,много неща пропускате,не сте мислили достатъчно.Всички караме със 100,НО линейките,пожарните с колко ще карат,когато техните коли си изминат километрите трябва веднага да се бракуват,а да не се продават на някого.,и още много въпросителни за които трябва да се мисли.То иначе лесно до 100 км. и проблема решен,да ама не е решен,ще стане като нашата конституция дето я променяха мафията и студентите завършили в Харвардския университет...
  • 105 Холандия

    2 1 Отговор
    Това което се предлага, практически е правила за движение в Холандия. През денят. След 19:00 по магистралите с 130км/ч до 06:00 сутринта. Прекрасни магистрали и пътища като цяло в Холандия. Ужасно скучно да се пътува в Холандия. Глобите са солени, а пътни камери има навсякъде.
  • 106 Айзомби

    8 0 Отговор
    Световната банка хха.Най-големите измамници се притесниха за хората ,че ако стане инцидент кой ще изплаща кредита ли ??.Банките са съсипали животите на милиони хора , сега взеха изведнъж да се притесняват за тях.Тук мирише на нещо от километри.
  • 107 А догодина

    3 2 Отговор
    да бутате колите! Ай честито васали!
  • 108 Бу Бу

    7 1 Отговор
    Уж световни банкери , а не знаят основно правило." ВРЕМЕТО Е ПАРИ". С други думи, забавяйки скоростта на придвижване ме лишават от време и съответно ми причиняват финансови загуби.
  • 109 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Коприва":

    "Автомагистрала" "Хемус" трябва спешно да се закрие от София до Боаза!След това-"Пей сърце"!
  • 110 Тоя па

    7 2 Отговор

    До коментар #49 от "Хонекер Ерих":

    Moят по "Хемус" си поддържаше 120 км/ч без никакъв проблем.

    Все повече се убеждавам, че някои индивиди колкото по-нагоре се изкачват по кариерната стълба, толкова повече изтрещяват. С това предложение на Световната банка се цели нещо друго, а не запазването на човешки животи. Само дето още не съм абсолютно сигурен какво е то. Ако обаче скоростта на леките автомобили се ограничи на 100 км/ч по магистралите, ще трябва да се намали и тази за товарните автомобили, която при сегашните 140 за колите е 100 за товарните. Защото нали се сещате какво ще стане, ако камионите останат със сегашната максимална скорост? Не можеш да изпревариш ТИР законно. А да караш зад тези прицепи е меко казано нездравословно. То и сега има недомислици - мотоциклетите са с максимално разрешени скорости като ТИР-овете. Който е измислил тази безумица, нито се е качвал на мотоциклет, нито на ТИР.
  • 111 1944

    6 5 Отговор
    ако искате да спасите природата купете си нова лада. ше я карате най много 6 месеца и после за скрап. а пари за нова немааааа ....
  • 112 Безплатен съвет

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Знайко":

    ... ако исак те е поздравил с "добър ден", обезателно погледни слънцето! И не забравяй, че той е писал и учебниците, които навярно цитираш!
  • 113 Направо 20.

    6 2 Отговор
    Направо 20. Или по едни ролери, за по-екологинчно.
    Още ли искате ЕС?
  • 114 Пилотът Гошу

    7 0 Отговор
    Глупости … Значи според тези псевдоексперти в Германия трябва да мрат като мухи …. Този глупав проектозакон тръгна от една група малоумни в ЕП, беше натирен и сега тея глъмпери се опитват да го пробутат…
  • 115 Име

    3 1 Отговор
    1 километър и - ще се изчакваме.

    Даже може - на заден ход.
  • 116 Пурко

    6 1 Отговор
    С може ли да 5км/ч, ей така да си бягаме пред колите. Най добре Тия от Световната Банка да си таковат таковата.
  • 117 Пурко

    5 1 Отговор
    С може ли да 5км/ч, ей така да си бягаме пред колите. Най добре Тия от Световната Банка да си таковат таковата.
  • 118 гост

    7 0 Отговор
    Всички ще дишат праха на Емили Тротинетката... и ще настане безсмъртие по пътищата.
    Не знам какви експерти са в Световната Банка, но у нас най-малко жертви се дават по магистралите. Тежките и смъртните случаи са основно от пияни, неадекватни или млади шофьори, които изобщо може и да не знаят колко е ограничението на пътя. Отговорното поведение на пътя от всички участници е основен фактор за безопасността, следват пътя и пътните условия. Превишена скорост е много рядък случай за ПТП. Основно от КАТ пишат несъобразена скорост, а тя не зависи от максимално разрешената.
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Боклуците на Боклука

    8 1 Отговор
    Какво общо има Световната банка с магистралите и техните претенции към тях!! Все едно, една лека жена да си вдига тарифата и да прави стачка, защото вижте ли, че тока и парното се вдигнали.
  • 121 гост

    3 0 Отговор
    В официалната статистика на КАТ пише:

    "През 2023 г. при неправилни маневри, несъобразена скорост и отнемане на
    предимство са настъпили общо 5039 ТПТП (77% от всички 6575 ТПТП, настъпили поради
    нарушения на водачите – първо нарушение). Загиналите поради тези три групи нарушения са
    364 или 80% от общо 457 загинали поради нарушения на водачите – първо нарушение, а
    ранените са 6800 или 79% от общия брой 8648 ранени поради нарушения на водачите – първо
    нарушение."

    Или - 80% от убитите на пътя, са по вина на водач, който никога не е бил санкциониран от КАТ!

    Всички глоби и наказания имат за цел да коригират или променят поведението на водача. НО у нас, водачите-убиици никога не са били глобявани. Усилието на КАТ трябва да е да не се допускат на пътя тези хора. Това са 80% от случаите. Никакви глоби по размер или честота не могат да помогнат срещу хора, които никога не са глобявани. Миналата година са наложени рекорден брой глоби и са събрани рекордните 450 млн лв, но тежките ПТП са увеличени с 20%. КАТ глобяват нормалните и безопасни за движението водачи, а убийците - не.
  • 122 Реалист

    1 1 Отговор
    В България няма пътища за 100 км/ч! На онова дето му казвате магистрала/аутобан, в развитите страни е второстепенен път с максимална скорост 90 км/ч, на места максималната скорост може да е до 100 км/ч. Това е истината!!!
  • 123 1111222333

    5 2 Отговор
    Трябва да се въведе нов знак -10 км. в час.
    На него да се изобрази как шофьора бута колата.
    Тогава пътнотранспортните проишествия съвсем ще намалеят, а гражданската спокойно може да стане 500 лв.
  • 124 За нашите пътища 100 км е нормално

    2 6 Отговор
    За манталитета на доброволните руски роби, и 50км е рисково. 140 км няманикъде в Европа. Ганявоцици виийй сте профффани
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Факт

    5 0 Отговор
    ОТ КОГА СВЕТОВНАТА БАНКА СЕ МЕСИ В ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ?
  • 127 може и само с магарета

    3 0 Отговор
    И 50 км/ч да стане, пак ще е същото! Защото тези, които карат пияни и дрогирани, не се интересуват колко е ограничението! А после си плащат " където трябва" и всичко си продължава по същия начин! Когато липсва ДЪРЖАВНОСТ и ЗАКОННОСТ, тези мерки са само на хартия!
  • 128 Анонимен

    2 0 Отговор
    Аз пък предлагам максималната заплата в Световната банка да се ограничи до 8900 $.Ще се спестят средства за екология и "усточива"икономика!
  • 129 Румен Първанов

    3 0 Отговор
    За България и за поколение което не може да чете и пише правилно най-добре е 50 км.ч !
  • 130 Стаписан

    2 0 Отговор
    О не 60 километра е по разумно и безопосно.........
  • 131 Александър Иванов

    0 0 Отговор
    също така разходът на гориво пада с 20% за това няма да го бъде.
  • 132 Морски

    0 0 Отговор
    И трите водещи германски автопроизводителя четат статията и пълнеят....
  • 133 от асоциацията на бизнес асфалтаджийте

    0 1 Отговор
    Разберете магистралите са изпълнени с много лошо качество .На вълни са и с дупки.Некачествени и липсващи материали и тънка дебелина.Неможе с нормална скорост!Даже още трябва да се намали.Ние се грижим за вашето здраве о вие за нашия джоб.Симбиоза.