Отидете към основна версия

20 928 15

Тест на Volvo XC90 T8 Hybrid

  • volvo xc90 t8 hybrid-
  • тест-
  • тестдрайв-
  • хибрид

Второто поколение на най-големия SUV на шведската компания Volvo направи нова стъпка в развитието на компанията и света остана очарован от него, като за това най-добре говорят продажбите, които са двойни на очакваното. Моделът предприе и един от най-сериозните даунсайзинги или намаление на работния обем и се предлага само и единствено с двулитрови двигатели, но това не значи малко мощност. При дизеловия D5 мощността е 225 конски сили, а при бензиновия T6 320 конски сили благодарение на двойно принудително пълнене - компресор и турбо. Ние обаче днес ще ви разкажем за разходката ни с най-мощната версия T8, която използва хибридно задвижване. За разлика от повечето хибриди обаче T8 може да се движи за къс обсег - до 40 км само на ток благодарение на twin engine технологията. При нея двигателят с вътрешно горене отговаря за предният мост, а електрическия с мощност от 82 конски сили и 240 нютонметра за задния, като сумарната мощност на автомобила е точно 400 коня.

Екстериор
XC90 е първият автомобил повел новата вълна в дизайна и начина, по който ще се развива компанията за в бъдеще. Формите му са свежи и стилни по типично шведски начин, като най отличаващи са фаровете, стоповете, новата решетка на предната броня, а от своя страна предната броня е със значително по-агресивна форма. Тези фарове ще бъдат един от основните белези и на другите нови модели, като V90 и S90 вече се възползваха от тях. Външно хибридният модел може да бъде разпознат по много малко черти - капачката за зареждане на батериите в предният ляв калник и малките добавки към логото на версията на модела, на които е изписано twin engine, а всичко останало е нормално за това поколение.

Интериор
Пищен и пълен с луксозни материали просторният интериор на XC90 по нищо не отстъпвана конкуренциата от BMW, Mercedes и Audi, а дори ни хареса малко повече поради ясно изразената си индивидуалност. Аудио системата е поверена на Bowers & Wilkins, удобните седалки са облечени в дупчена кожа, а цетралната конзола е освободена максимално от объркващи бутони и всичко е препратено към големия мултимедиен тъч дисплей, който кореспондира с малкия дисплей в таблото на автомобила. Селектора за скоростите заедно с бутона за режимите на работа също са много семпли и лесни за работа. Автомобилът може да бъде с нормалните пет места или с общо седем и може бие най-просторния в класа си.

Двигател и ходови характеристики
Обща мощност от 400 конски сили и 640 нютонметра с отделен двигател на всеки мост разпределена основно към предния, където се намира 2.0-литров бензинов двигател с турбо и компресор и електрически двигател за задният мост. Скоростната кутия е осемстепеннна автоматична и в нея се крие CISG - стартер-генератор, който позволява безпроблемното преминаване от електрически режим, към комбиниран и обратното, като при нужда доставя още 150 нютонметра. T8 успява да ускори от 0 до 100 за 5.9 секунди, което е добър резултат за такъв голям SUV. При нашият тест автомобила успя да измине разстоянието от 29 километра на електрическо задвижване и разходомера се бе закотвил на 0.2 литра на 100 км, а общо за цялата обиколка, която направихме разхода бе 11.2, като наистина изпробвахме неговите възможности. Това е напълно нормален разход за двутонно SUV, като при по-спокойно каране T8 би трябвало да достигне до 9 и по-малко литра на 100км. Автомобилът притежава и система за рекупиране на спирачната енергия, с която се зареждат батериите на електрическия двигател, като при теста след пълното изразходване на батерията на изцяло електрически режим след приблизително 100 километра заряда се бе възстановил напълно. Режимите на работа между, които можете да избирате са: Hybrid - комбиниран режим по подразбиране пригоден за най-добър разход на гориво, Pure Electric - изцяло електрически, Power Mode - комбиниран режим предоставящ максималната разполагаема мощност, AWD - комбиниран режим с постоянно задвижване на четирите колела и Save - при който се запава максимално заряда на батерията. Единствения осезаем недостатък на T8 е големият torque steer - теглене на волана при подаване на газ в завой типично за мощните атомобили на предно предаване, но това все пак не е спортна версия на модела.

Цени

Подробни технически характеристики за всички модификации на Volvo XC90  ВИЖ

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини