18 05315

Тест на Volvo XC90 T8 Hybrid

  • volvo xc90 t8 hybrid-
  • тест-
  • тестдрайв-
  • хибрид
Тест на Volvo XC90 T8 Hybrid - 1

Второто поколение на най-големия SUV на шведската компания Volvo направи нова стъпка в развитието на компанията и света остана очарован от него, като за това най-добре говорят продажбите, които са двойни на очакваното. Моделът предприе и един от най-сериозните даунсайзинги или намаление на работния обем и се предлага само и единствено с двулитрови двигатели, но това не значи малко мощност. При дизеловия D5 мощността е 225 конски сили, а при бензиновия T6 320 конски сили благодарение на двойно принудително пълнене - компресор и турбо. Ние обаче днес ще ви разкажем за разходката ни с най-мощната версия T8, която използва хибридно задвижване. За разлика от повечето хибриди обаче T8 може да се движи за къс обсег - до 40 км само на ток благодарение на twin engine технологията. При нея двигателят с вътрешно горене отговаря за предният мост, а електрическия с мощност от 82 конски сили и 240 нютонметра за задния, като сумарната мощност на автомобила е точно 400 коня.

Екстериор
XC90 е първият автомобил повел новата вълна в дизайна и начина, по който ще се развива компанията за в бъдеще. Формите му са свежи и стилни по типично шведски начин, като най отличаващи са фаровете, стоповете, новата решетка на предната броня, а от своя страна предната броня е със значително по-агресивна форма. Тези фарове ще бъдат един от основните белези и на другите нови модели, като V90 и S90 вече се възползваха от тях. Външно хибридният модел може да бъде разпознат по много малко черти - капачката за зареждане на батериите в предният ляв калник и малките добавки към логото на версията на модела, на които е изписано twin engine, а всичко останало е нормално за това поколение.

Интериор
Пищен и пълен с луксозни материали просторният интериор на XC90 по нищо не отстъпвана конкуренциата от BMW, Mercedes и Audi, а дори ни хареса малко повече поради ясно изразената си индивидуалност. Аудио системата е поверена на Bowers & Wilkins, удобните седалки са облечени в дупчена кожа, а цетралната конзола е освободена максимално от объркващи бутони и всичко е препратено към големия мултимедиен тъч дисплей, който кореспондира с малкия дисплей в таблото на автомобила. Селектора за скоростите заедно с бутона за режимите на работа също са много семпли и лесни за работа. Автомобилът може да бъде с нормалните пет места или с общо седем и може бие най-просторния в класа си.

Двигател и ходови характеристики
Обща мощност от 400 конски сили и 640 нютонметра с отделен двигател на всеки мост разпределена основно към предния, където се намира 2.0-литров бензинов двигател с турбо и компресор и електрически двигател за задният мост. Скоростната кутия е осемстепеннна автоматична и в нея се крие CISG - стартер-генератор, който позволява безпроблемното преминаване от електрически режим, към комбиниран и обратното, като при нужда доставя още 150 нютонметра. T8 успява да ускори от 0 до 100 за 5.9 секунди, което е добър резултат за такъв голям SUV. При нашият тест автомобила успя да измине разстоянието от 29 километра на електрическо задвижване и разходомера се бе закотвил на 0.2 литра на 100 км, а общо за цялата обиколка, която направихме разхода бе 11.2, като наистина изпробвахме неговите възможности. Това е напълно нормален разход за двутонно SUV, като при по-спокойно каране T8 би трябвало да достигне до 9 и по-малко литра на 100км. Автомобилът притежава и система за рекупиране на спирачната енергия, с която се зареждат батериите на електрическия двигател, като при теста след пълното изразходване на батерията на изцяло електрически режим след приблизително 100 километра заряда се бе възстановил напълно. Режимите на работа между, които можете да избирате са: Hybrid - комбиниран режим по подразбиране пригоден за най-добър разход на гориво, Pure Electric - изцяло електрически, Power Mode - комбиниран режим предоставящ максималната разполагаема мощност, AWD - комбиниран режим с постоянно задвижване на четирите колела и Save - при който се запава максимално заряда на батерията. Единствения осезаем недостатък на T8 е големият torque steer - теглене на волана при подаване на газ в завой типично за мощните атомобили на предно предаване, но това все пак не е спортна версия на модела.

ЦениТест на Volvo XC90 T8 Hybrid

Подробни технически характеристики за всички модификации на Volvo XC90  ВИЖ


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТТТТТ

    4 3 Отговор
    Абе тия хибриди,май ги създават само за PR/Реалито показва,че даже в големите градове,хибридите неможаха да се наложат като предпочитаемо превозно средство.Преди няколко години ни обясняваха,как хибридите ще превземат таксиметровите служби-да-ама не...И досега,даже във мегаполюсите няма явна доминация на хибридите.
  • 2 Boris

    5 1 Отговор
    Мале видях едно такова оня ден само че черно и мисля, че беше Д5 и направо кеф... Много красива кола, завиждам ви, че сте я тествали.
  • 3 Росен

    7 1 Отговор
    Комшията си взе такава(Д5) и всеки ден я оглеждам, като че ли ще я купувам :) Невероятен автомобил
  • 4 Киро

    2 1 Отговор
    Много добре изглежда, само с тва двигателче 2.0 дизел нещо ...
    Дрън-дрън мощността била добре, ми нали за да се изкара мощност от малко кубатура, това означава по-бързо износване на двигателя, бе?!

    Друго би било едно 3.0


  • 5 фауве

    5 0 Отговор
    Много крадене трябва, за да се купи подобна кола.
    Иначе хубава била, разправят, тествали я и имала даже индивидуалност, брей.
  • 6 Иван Радев

    2 0 Отговор
    цената за хибридната версия е твърде висока… за разликата от 20к лева (между T6 и T8) човек може да си купи още една кола. иначе, колата е ВРЪХТЪ… наживо е по-добре, отколкото на снимки.
    сядах вътре и съм направо очарован. всичко е точно където го очаквам, изработката на интериора е на много, много добро ниво.
    определено като навъртят малко годинки ще мога да си заменя сегашното XC за такова от новото поколение
  • 7 гостенин

    0 0 Отговор
    Иване, вземи една такава за тест драйв и няма да искаш да си сменяш сегашното ХС за новото ;)
    Аз го направих и бях страшно разочарован от новото ХС. Две 90-ки и една 60-тка съм имал и бях особено доволен, но вече не... Ще се минава на Рейндж Спорт, няма как...

    Коментиран от #9

  • 8 WISHMASTER

    2 0 Отговор
    Цитат:За разлика от повечето хибриди обаче T8 може да се движи за къс обсег - до 40 км само на ток благодарение на twin engine технологията. При нея двигателят с вътрешно горене отговаря за предният мост, а електрическия с мощност от 82 конски сили и 240 нютонметра за задния.

    Извинявам се но аз ли не разбирам нещо или не е правилно написано. Може или не може да е само на ток? Ще превключва само на задно ли или какво?
  • 9 Ивелин Банев

    0 5 Отговор

    До коментар #7 от "гостенин":

    Вземи си Х6 на 2 години, за два пъти по-малко пари от Волвото, няма да съжаляваш, много съм доволен, БМВ - то си е немска машина, Волвото си е китайче отвсякъде. Не си струва 120 бона за китайски джип, по добре Грейт Уол за 30 тина хиляди.
  • 10 бай Киро

    2 1 Отговор
    Та къде казваш,че правят BMW X6
  • 11 Кобрата

    1 1 Отговор
    Volvo-то бяха хубави докато бяха шведски! След това компанията Ford беше притежател на марката Volvo и през 2010 година от Ford продадоха Volvo-то на китайците и от тогава нищо не става от тях. Тези новите нямат нищо общо със старите Волва, които излизаха от завода в Гьотеборг Швеция. Сега на външен вид ги докарват, но иначе са нафрашкани с китайска електроника, която се прее*ава за 2-3 години
  • 12 Japan

    0 0 Отговор
    Ако се разровите в интернет ще узнаете че Toyota/Lexus продадоха на китайците 3та генерация хибрид, та това Волво е всъщност Lexus RX400/450H но в по-лъскава кутия. Lexus още 2005 година направиха SUV( RX400) със задвижване на задният мост от електромотор. А тоя който предлага BMW X6 като алтернатива, си го представям как замезва уиски с кюфтета и вратът му е ярко червен.
  • 13 xc90

    2 1 Отговор
    Да ви напомня, колеги, че това Волво се сглобява там, където и предишното поколение бе сглобявано.
    Тестовата база на Волво е един от най -модерните и големи такива.
    Не се подлъгвайте с марки.
    Не си мислете, че ако сте притежател на престижна марка с дизелов мотор е нещо добро.
    Дизелът е алтернатива за по -неплатежоспособните купувачи, които гордо биха рекламирали съответната марка.
    Дизелът е нещото което по -престижните марки използват с цел по -високи продажби и естествено по -вече почитатели и по -вече реклама.
  • 14 гост

    0 1 Отговор
    Не го ли сглобяват в Словакия?

  • 15 Japanec

    0 0 Отговор
    ONLY DIESEL I to японец