Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

30 Юни, 2025 08:51 19 800 23

  • volvo-
  • xc60-
  • тест

Първи впечатления от шофирането на обновеното XC60

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас) - 1

Volvo XC60 отдавна се е утвърдило като еталон за елегантност, безопасност и скандинавски минимализъм в сегмента на луксозните SUV-ове. За 2025 година, обновеният модел надгражда тези доказани качества, фокусирайки се върху по-ефективно електрифицирано задвижване, подобрени технологии и още по-изтънчен дизайн. Имахме възможността да прекараме известно време зад волана на този освежен модел и ето нашите впечатления.

Екстериор: Позната елегантност с фини подобрения

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Външно, XC60 запазва характерните си изчистени линии, които го правят моментално разпознаваем като Volvo. "Чукът на Тор" в предните LED фарове е запазен, но с леки ревизии, които му придават още по-модерен и остър вид. Забелязват се нови дизайни на алуминиевите джанти, които допринасят за по-добра аеродинамика и визуално олекотяват профила на автомобила. Предната решетка е преработена, особено при изцяло електрическите версии, където тя е по-затворена и интегрирана, подчертавайки футуристичния характер на задвижването. Нови цветови опции и по-фини детайли по броните и страничните прагове допълват обновената визия.

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Плюсове:
Елегантен и вечен дизайн, който остава актуален.
Фини, но ефективни стилистични промени.
Модернизирани LED светлини.

Недостатъци:
Промените не са радикални, което може да не се хареса на тези, които очакват изцяло нов модел.

Интериор: Дигитализация, комфорт и устойчивост

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Във вътрешността, обновеното XC60 продължава да бъде убежище на комфорт и спокойствие. Скандинавският минимализъм е все още водещ, но е обогатен с по-дълбока дигитализация. Централният вертикален сензорен дисплей, който вече е стандарт, работи с най-новото поколение на инфотейнмънт системата на Volvo, базирана на Android Automotive OS. Тя предлага още по-бърза реакция, подобрена графика и по-интуитивно управление, включително интеграция на Google Maps, Google Assistant и Google Play Store.

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Материалите в купето остават на високо ниво. Volvo продължава да акцентира върху устойчивостта, предлагайки безкожни интериори от висококачествени текстилни смеси, рециклирани материали и иновативни веган кожи, които са не само луксозни на допир, но и екологично отговорни. Седалките са емблематично удобни, осигурявайки отлична поддръжка за дълги пътувания.

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Плюсове:
Подобрена и по-бърза инфотейнмънт система с Google интеграция.
Висококачествени и устойчиви материали в интериора.
Отличен комфорт на седалките.
Изчистен и функционален дизайн на таблото.

Недостатъци:
Зависимостта от сензорен екран за повечето функции може да е разсейваща за някои шофьори.
Физическите бутони са сведени до минимум.

Двигател и ходови характеристики: Фокус върху електрификацията

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

За 2025 година, гамата на XC60 е силно електрифицирана. Все още има налични варианти с бензинови двигатели, но основният акцент пада върху Plug-in Hybrid (PHEV) вариантите Recharge.

Тестовият ни модел беше XC60 Recharge T8 eAWD. Той комбинира бензинов двигател с електрически мотор, осигурявайки системна мощност от 450 к.с. Ускорението е впечатляващо бързо и плавно, а преходът между електрическо и бензиново задвижване е почти незабележим. Увеличеният електрически пробег (очаквано над 80 км само на ток) прави автомобила изключително ефективен за ежедневна градска употреба.

По отношение на ходовите характеристики, XC60 продължава да предлага балансирано и уверено поведение на пътя. Окачването, особено с опционалното адаптивно въздушно окачване, поглъща неравностите с лекота, осигурявайки меко и комфортно возене. Кормилното управление е прецизно, макар и не спортно, предлагайки достатъчно обратна връзка за комфортно и сигурно шофиране. Системите за подпомагане на водача (ADAS), като Pilot Assist, са още по-усъвършенствани, допринасяйки за по-гладко и естествено взаимодействие.

Плюсове:
Мощни и ефективни Plug-in Hybrid задвижвания.
Увеличен електрически пробег при PHEV версиите.
Отличен комфорт на возене.
Усъвършенствани системи за сигурност и подпомагане на водача.
Тиха и спокойна атмосфера в купето, особено при електрическо движение.

Недостатъци:
При по-интензивно ускорение бензиновият двигател може да стане по-шумен при PHEV вариантите.
Макар и подобрено, управлението не е толкова ангажиращо и директно като при някои конкуренти.

Заключение и цени

Тествахме новото Volvo XC60 (вижте и цените му у нас)

Обновеното Volvo XC60 е еволюция, а не революция, но това е в най-добрия смисъл на думата. То усъвършенства всичко, което обичаме в XC60 – дизайн, комфорт, безопасност и качество – и го комбинира с по-ефективно електрифицирано задвижване и още по-интуитивни технологии. Това е SUV, който идеално пасва на модерния начин на живот, предлагайки спокойствие и лукс, без да прави компромиси с функционалността и отговорността. Ако търсите премиум SUV, който е едновременно стилен, сигурен и с поглед към бъдещето, обновеното XC60 е изключително силен претендент.

Цените на обновеното Volvo XC60 за 2025 година варират в зависимост избрания двигател и нивото на оборудване, но почти не се различават от досегашните. Очаквайте базовата цена за майлдхибридните версии да започва от около 90 000 - 100 000 лева, докато за Plug-in Hybrid вариантите Recharge цените ще стартират от около 110 000 - 120 000 лева. Най-високите нива на оборудване с всички екстри могат да достигнат до 150 000 лева и нагоре. Тази цена го позиционира стабилно в премиум сегмента, като предлага конкурентна стойност за предлаганите иновации, лукс и безопасност.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    31 11 Отговор
    Добро ревю на един отличен премиум автомобил, далеч от мутренските му аналози. Това е кола за ценители и естети, а не за мутри и мутреси

    Коментиран от #7, #22

  • 2 Реклама на мото пфу бе

    25 19 Отговор
    Да, бе, много е добро - китайска кола за 100 бона- не, мерси

    Коментиран от #17

  • 3 пак долни мисирски простотии

    36 4 Отговор
    колко хора от народа могат да си го позволят в тая пропаднала от кражби държава

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Мартин

    8 42 Отговор

    До коментар #3 от "пак долни мисирски простотии":

    Аз например мога що? И тази кола не е за всеки. Карай си 20-годишния Golf и не коментирай ревюто на Радо. То не е написано за теб, а за такива, като мен, тоест млади и успешни хора с активен начин на живот.

    Коментиран от #8, #13, #15

  • 5 оня с коня

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "пак долни мисирски простотии":

    Така е- доста хора не могат да си позволят в Обществото притежанието на подобен "дялан с Брадвата" Джип защото удря по Имиджа им и си купуват Ламборгини "Урос"!Всеки ден го виждам да паркира в насрещния частен паркинг- Маслено зелен с номер "88888"...И всичко това се случва в пропадналата ни Държава ?Дай Боже всекиму такава!:)
  • 6 Ама как лева бре?

    9 2 Отговор
    Що не са в ойро?
  • 7 Гост

    14 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    462 коня, 709 Нютон метра въртящ момент!!! Това чудо до 180 където му е ограничението, бая мутренски аналози ще разреве...., не си знае силата....! Данните са според сайта на Волво.

    Коментиран от #9, #16

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Експерт

    9 9 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Какви конкуренти разревава, какви 5 лева…това е кола с дизайн от преди 10 години на цената на БМВ х3/Ауди q5/Mercedes GLC Всеки един от немските конкуренти е по-динамичен, по-нов дизайн и със сигурност по-премиум, и най-вече доставя радост като се управлява. А това Волво какво дава? И пак тум говорим за кола на цената на Бмв/Мерцедес/Ауди

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Еволюция, еволюция,

    13 1 Отговор
    ама визуално това стои остаряло за никак немалка сума. Може би е класика, но най-вероятно основно за феновете на Волво. Евентуално наистина да си го купи някой, който не иска да е с марките на мутреещите и техния имидж.
  • 12 Пешо

    10 2 Отговор
    Проблемът на Волво се намира в поддръжката най-вече на електрониката. За смяната на електронен модул се налага препрогамирането му към конкретен автомобил, което става чрез връзка със сървърите на Волво, което пък се прави само в определени сервизи и има съответната цена, доста висока.
  • 13 ей мухльо я се събуди

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мартин":

    и бегом по варелите клошар
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 незнайко

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мартин":

    Този пост в почивката на работа ли го написахте ? От кой компютър, на фирмата в която работиш или от твоя ? А светнах се, защо да си купуваш компютър, като ползваш чужд !!!
  • 16 Тествах

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    за 10 дни XC90 T8 в Германия, незнам как ги пишат тези конски сили, но доста пъти ме отвяха, не се чустват като 400+ коне и ограничение от 180км/ч на немски аутобан е смешно. P.S. пробега на ток е само 30 км.

    Коментиран от #18

  • 17 Руди

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Реклама на мото пфу бе":

    Китайски ти е айфона.
  • 18 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Тествах":

    Конете са си там, ама ти явно очакваш совалка?
    А на немската магистрала е обичайно да те отнесат, дори и Корса ОПЦ може да го направи, и то с лекота😂😂😂 Все пак Волво не са, и няма да бъдат спортни коли никога, но винаги са слагали достатъчно коне, за да се чувстваш сигурен във всяка ситуация...

    Коментиран от #19

  • 19 За тези пари

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Да очаквам да е совалка. Имам Q70 със същата мощност- Волвото няма никакъв шанс, отделно Q70 е по-луксозно и беше по-евтино като ново. Така знам какво са 400 к.с. и при Инфинити, БМВ и Мерцедес, но при Волво 400 е вероятво в някаква друга мерна единица. Аутобана нарочно беше даден като пример - при 180 км там си бавен, на 180 км/ч вече не работи електромотора и при тези обороти и турбините не действат, т.е. имаш един обикновен двулитров двигател носещ тежко купе. Сега сметни какво плащаш за тези пари и този посредствен интериор.

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    0 4 Отговор

    До коментар #19 от "За тези пари":

    Въпрос на усещане! Имаш Q70 и го сравняваш с Волво? Може! И аз като сляза от Волвото и се кача на БМВ...., пффффф! Прав си, БМВто е шарено вътре, и? Да търся 19 минути по менютата нещо си, щото съм бил фешън?
    Ама ти верно ли сравни Инфинити със Волво, стига дееее😂😂😂
  • 21 Не говорим

    5 0 Отговор
    за шаренията. Плащам 400 коня и си ги искам. И да Инфинитито опредено бие Волвото, мой вкус
    , говоря за Q70 .
  • 22 Джуган

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    Който цени безупречното качество и иска да се разграничи от мутренските премиуми избира Лексус.

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Джуган":

    Мдааа, това е друга бира, определено. Но не е за всеки вкус! И джоб😂