Volvo XC60 отдавна се е утвърдило като еталон за елегантност, безопасност и скандинавски минимализъм в сегмента на луксозните SUV-ове. За 2025 година, обновеният модел надгражда тези доказани качества, фокусирайки се върху по-ефективно електрифицирано задвижване, подобрени технологии и още по-изтънчен дизайн. Имахме възможността да прекараме известно време зад волана на този освежен модел и ето нашите впечатления.
Екстериор: Позната елегантност с фини подобрения
Външно, XC60 запазва характерните си изчистени линии, които го правят моментално разпознаваем като Volvo. "Чукът на Тор" в предните LED фарове е запазен, но с леки ревизии, които му придават още по-модерен и остър вид. Забелязват се нови дизайни на алуминиевите джанти, които допринасят за по-добра аеродинамика и визуално олекотяват профила на автомобила. Предната решетка е преработена, особено при изцяло електрическите версии, където тя е по-затворена и интегрирана, подчертавайки футуристичния характер на задвижването. Нови цветови опции и по-фини детайли по броните и страничните прагове допълват обновената визия.
Плюсове:
Елегантен и вечен дизайн, който остава актуален.
Фини, но ефективни стилистични промени.
Модернизирани LED светлини.
Недостатъци:
Промените не са радикални, което може да не се хареса на тези, които очакват изцяло нов модел.
Интериор: Дигитализация, комфорт и устойчивост
Във вътрешността, обновеното XC60 продължава да бъде убежище на комфорт и спокойствие. Скандинавският минимализъм е все още водещ, но е обогатен с по-дълбока дигитализация. Централният вертикален сензорен дисплей, който вече е стандарт, работи с най-новото поколение на инфотейнмънт системата на Volvo, базирана на Android Automotive OS. Тя предлага още по-бърза реакция, подобрена графика и по-интуитивно управление, включително интеграция на Google Maps, Google Assistant и Google Play Store.
Материалите в купето остават на високо ниво. Volvo продължава да акцентира върху устойчивостта, предлагайки безкожни интериори от висококачествени текстилни смеси, рециклирани материали и иновативни веган кожи, които са не само луксозни на допир, но и екологично отговорни. Седалките са емблематично удобни, осигурявайки отлична поддръжка за дълги пътувания.
Плюсове:
Подобрена и по-бърза инфотейнмънт система с Google интеграция.
Висококачествени и устойчиви материали в интериора.
Отличен комфорт на седалките.
Изчистен и функционален дизайн на таблото.
Недостатъци:
Зависимостта от сензорен екран за повечето функции може да е разсейваща за някои шофьори.
Физическите бутони са сведени до минимум.
Двигател и ходови характеристики: Фокус върху електрификацията
За 2025 година, гамата на XC60 е силно електрифицирана. Все още има налични варианти с бензинови двигатели, но основният акцент пада върху Plug-in Hybrid (PHEV) вариантите Recharge.
Тестовият ни модел беше XC60 Recharge T8 eAWD. Той комбинира бензинов двигател с електрически мотор, осигурявайки системна мощност от 450 к.с. Ускорението е впечатляващо бързо и плавно, а преходът между електрическо и бензиново задвижване е почти незабележим. Увеличеният електрически пробег (очаквано над 80 км само на ток) прави автомобила изключително ефективен за ежедневна градска употреба.
По отношение на ходовите характеристики, XC60 продължава да предлага балансирано и уверено поведение на пътя. Окачването, особено с опционалното адаптивно въздушно окачване, поглъща неравностите с лекота, осигурявайки меко и комфортно возене. Кормилното управление е прецизно, макар и не спортно, предлагайки достатъчно обратна връзка за комфортно и сигурно шофиране. Системите за подпомагане на водача (ADAS), като Pilot Assist, са още по-усъвършенствани, допринасяйки за по-гладко и естествено взаимодействие.
Плюсове:
Мощни и ефективни Plug-in Hybrid задвижвания.
Увеличен електрически пробег при PHEV версиите.
Отличен комфорт на возене.
Усъвършенствани системи за сигурност и подпомагане на водача.
Тиха и спокойна атмосфера в купето, особено при електрическо движение.
Недостатъци:
При по-интензивно ускорение бензиновият двигател може да стане по-шумен при PHEV вариантите.
Макар и подобрено, управлението не е толкова ангажиращо и директно като при някои конкуренти.
Заключение и цени
Обновеното Volvo XC60 е еволюция, а не революция, но това е в най-добрия смисъл на думата. То усъвършенства всичко, което обичаме в XC60 – дизайн, комфорт, безопасност и качество – и го комбинира с по-ефективно електрифицирано задвижване и още по-интуитивни технологии. Това е SUV, който идеално пасва на модерния начин на живот, предлагайки спокойствие и лукс, без да прави компромиси с функционалността и отговорността. Ако търсите премиум SUV, който е едновременно стилен, сигурен и с поглед към бъдещето, обновеното XC60 е изключително силен претендент.
Цените на обновеното Volvo XC60 за 2025 година варират в зависимост избрания двигател и нивото на оборудване, но почти не се различават от досегашните. Очаквайте базовата цена за майлдхибридните версии да започва от около 90 000 - 100 000 лева, докато за Plug-in Hybrid вариантите Recharge цените ще стартират от около 110 000 - 120 000 лева. Най-високите нива на оборудване с всички екстри могат да достигнат до 150 000 лева и нагоре. Тази цена го позиционира стабилно в премиум сегмента, като предлага конкурентна стойност за предлаганите иновации, лукс и безопасност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марин
Коментиран от #7, #22
09:01 30.06.2025
2 Реклама на мото пфу бе
Коментиран от #17
09:24 30.06.2025
3 пак долни мисирски простотии
Коментиран от #4, #5
10:44 30.06.2025
4 Мартин
До коментар #3 от "пак долни мисирски простотии":
Аз например мога що? И тази кола не е за всеки. Карай си 20-годишния Golf и не коментирай ревюто на Радо. То не е написано за теб, а за такива, като мен, тоест млади и успешни хора с активен начин на живот.Коментиран от #8, #13, #15
12:24 30.06.2025
5 оня с коня
До коментар #3 от "пак долни мисирски простотии":
Така е- доста хора не могат да си позволят в Обществото притежанието на подобен "дялан с Брадвата" Джип защото удря по Имиджа им и си купуват Ламборгини "Урос"!Всеки ден го виждам да паркира в насрещния частен паркинг- Маслено зелен с номер "88888"...И всичко това се случва в пропадналата ни Държава ?Дай Боже всекиму такава!:)12:24 30.06.2025
6 Ама как лева бре?
17:18 30.06.2025
7 Гост
До коментар #1 от "Марин":
462 коня, 709 Нютон метра въртящ момент!!! Това чудо до 180 където му е ограничението, бая мутренски аналози ще разреве...., не си знае силата....! Данните са според сайта на Волво.Коментиран от #9, #16
17:58 30.06.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Експерт
До коментар #7 от "Гост":
Какви конкуренти разревава, какви 5 лева…това е кола с дизайн от преди 10 години на цената на БМВ х3/Ауди q5/Mercedes GLC Всеки един от немските конкуренти е по-динамичен, по-нов дизайн и със сигурност по-премиум, и най-вече доставя радост като се управлява. А това Волво какво дава? И пак тум говорим за кола на цената на Бмв/Мерцедес/АудиКоментиран от #10
21:52 30.06.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Еволюция, еволюция,
23:05 30.06.2025
12 Пешо
02:29 01.07.2025
13 ей мухльо я се събуди
До коментар #4 от "Мартин":
и бегом по варелите клошар06:27 01.07.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 незнайко
До коментар #4 от "Мартин":
Този пост в почивката на работа ли го написахте ? От кой компютър, на фирмата в която работиш или от твоя ? А светнах се, защо да си купуваш компютър, като ползваш чужд !!!08:19 01.07.2025
16 Тествах
До коментар #7 от "Гост":
за 10 дни XC90 T8 в Германия, незнам как ги пишат тези конски сили, но доста пъти ме отвяха, не се чустват като 400+ коне и ограничение от 180км/ч на немски аутобан е смешно. P.S. пробега на ток е само 30 км.Коментиран от #18
08:31 01.07.2025
17 Руди
До коментар #2 от "Реклама на мото пфу бе":
Китайски ти е айфона.08:36 01.07.2025
18 Гост
До коментар #16 от "Тествах":
Конете са си там, ама ти явно очакваш совалка?А на немската магистрала е обичайно да те отнесат, дори и Корса ОПЦ може да го направи, и то с лекота😂😂😂 Все пак Волво не са, и няма да бъдат спортни коли никога, но винаги са слагали достатъчно коне, за да се чувстваш сигурен във всяка ситуация...
Коментиран от #19
09:36 01.07.2025
19 За тези пари
До коментар #18 от "Гост":
Да очаквам да е совалка. Имам Q70 със същата мощност- Волвото няма никакъв шанс, отделно Q70 е по-луксозно и беше по-евтино като ново. Така знам какво са 400 к.с. и при Инфинити, БМВ и Мерцедес, но при Волво 400 е вероятво в някаква друга мерна единица. Аутобана нарочно беше даден като пример - при 180 км там си бавен, на 180 км/ч вече не работи електромотора и при тези обороти и турбините не действат, т.е. имаш един обикновен двулитров двигател носещ тежко купе. Сега сметни какво плащаш за тези пари и този посредствен интериор.Коментиран от #20
13:31 01.07.2025
20 Гост
До коментар #19 от "За тези пари":
Въпрос на усещане! Имаш Q70 и го сравняваш с Волво? Може! И аз като сляза от Волвото и се кача на БМВ...., пффффф! Прав си, БМВто е шарено вътре, и? Да търся 19 минути по менютата нещо си, щото съм бил фешън?Ама ти верно ли сравни Инфинити със Волво, стига дееее😂😂😂
14:52 01.07.2025
21 Не говорим
, говоря за Q70 .
16:03 01.07.2025
22 Джуган
До коментар #1 от "Марин":
Който цени безупречното качество и иска да се разграничи от мутренските премиуми избира Лексус.Коментиран от #23
22:30 01.07.2025
23 Гост
До коментар #22 от "Джуган":
Мдааа, това е друга бира, определено. Но не е за всеки вкус! И джоб😂08:07 02.07.2025