Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател

7 Юли, 2025 11:57 3 882 6

  • fiat-
  • 500-
  • хибрид-
  • мирафиори

Хибридният модел ще се произвежда заедно с електрическата версия

Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател - 1

Изправен пред продължително слабо търсене на изцяло електрическия модел 500e, Fiat беше принуден да спира производството му на няколко пъти. Осъзнавайки, че е малко вероятно пазарът да се обърне само за електрическия вариант, компанията направи стратегическа промяна миналата година, като обяви реинтегрирането на опция за бензинов двигател в своя хечбек. Специална производствена линия за този модел с двигател с вътрешно горене вече работи на пълни обороти в завода в Мирафиори, където в момента се произвеждат предпроизводствени автомобили. Доставките към клиентите трябва да започнат през ноември, като се очаква до края на годината от конвейера да излязат около 5000 бройки.

Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на Fiat, описва 500 с конвенционален двигател като „500 за реални хора, прагматичния 500“. В Италия началната му цена е 17 000 евро. Макар да не е изгодна сделка, тази цена представлява значително намаление от около 5000 евро в сравнение с изцяло електрическия му събрат. Струва си да се отбележи, че италианската цена включва 22% данък добавена стойност (ДДС). Подобно на електрическата версия, бензиновият 500 ще се предлага в три конфигурации на каросерията: традиционен хечбек, кабриолет и отличителната версия „3+1“, която включва допълнителна задна врата с панти от страната на пътника за по-лесен достъп.

Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател

Въпреки че първоначалният дизайн на платформата е бил изцяло за електрически задвижващи системи, 500 сега разполага с компактен 1,0-литров, трицилиндров бензинов двигател с мека хибридна система, генериращ 70 конски сили. Този двигател е пренесен от предишното поколение 500 и Panda, модел, който е в гамата на Fiat от 2011 година. Двигателят от семейството „FireFly“ се комбинира изключително с шестстепенна ръчна скоростна кутия, като към момента не е потвърдена опция за автоматична.

Предполага се, че отпадането на тежкия акумулатор от новия хибриден модел ще доведе до значително намаляване на теглото. Макар Fiat все още да не е публикувал пълните технически спецификации, за контекст, 500e тежи 1255 кг с по-малкия си 24-kWh акумулатор и около 1340 кг с по-големия 42-kWh акумулатор. Визуално бензиновата и електрическата версии остават почти идентични, с изключение на добавянето на хоризонтална решетка на предната броня при модела с двигател с вътрешно горене, необходима за охлаждане на двигателя.

Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател

Този стратегически ход за повторно въвеждане на бензиновия 500 е и част от по-широките усилия за съживяване на завода в Торино. Миналата година заводът в Мирафиори произведе едва 25 000 автомобила, въпреки че разполага с годишен производствен капацитет от 100 000 единици. Слабото търсене на 500e накара Stellantis да преразгледа производствената си стратегия, като позволи производството на варианти с двигатели с вътрешно горене и електрически под един и същ покрив.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фиат = боклук

    8 11 Отговор
    трайно ниско качество + високи цени

    Коментиран от #6

  • 2 Лопата Орешник

    7 4 Отговор
    Мисири, редно е като водите пропаганда за електрички, да не наблягате на това, колко желан и дълго очакван е ДВГ за Фиата! Иначе, Фиат са куца марка, а модела 500 е може би най приемлив и симпатичен. Но все пак заслужават боикот! Боядисват таблото вътре с най неподходящи цветове и искат допълнително заплащане за нов цвят! Искаха 500 лв за да има лого 500 на жабката! Супер са нагли!!
  • 3 Варна 3

    0 12 Отговор
    Защо продължават да произвеждат поредните грозотии тези идиоти? фиАтът си е боклука на света!
  • 4 Иван Ангелов

    8 1 Отговор
    Не мога да коментирам за сегашните Фиатове. Но, като човек, който е притежавал няколко Фиата, произведени отпреди 2010 г., мога да кажа, че качеството, което предлага Фиат за парите си е много добро. Не е премиум кола, а кола за работещи хора на заплата. Двигателите 1,2 8 клапана, 1,4 8 клапана, 1,3 дизел и 1,9 дизел бяха много здрави. Бензиновите мотори спокойно издържаха над 200 хил.км, а 1,9 дизел, спокойно над 400 хил. км. С редовна смяна на масла и филтри и без тормозене преди да са загрели. Така, че мнението, че Фиат са лоши и слаби коли не е вярно. Разбира се не могат да се сравняват с японски и немски коли, но като цена и поддръжка са по-евтини и си струват.
  • 5 боян расате

    5 1 Отговор
    какво слабо търсен до сега бях в италия само фият 500 карат
  • 6 Уточнение

    1 6 Отговор

    До коментар #1 от "фиат = боклук":

    Не си купувай ФИАТ,защото ще те е яд.