Отидете към основна версия

27 643 28

Първи тест на новата Kia Niro

  • kia-
  • niro-
  • тест

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Автомобил от нов сегмент, при който липсват повечето типични недостатъци за хибридните автомобили - така от Kia обясниха накратко какво всъщност представлява новото Niro. Доколко обаче това твърдение отговаря на истината, се опитахме да разберем по време на първите тестове на хибридния кросоувър от клас "B", които се проведоха в Испания.

Принципно хибридите се създават, за да са по-икономични от стандартните коли с ДВГ. Много често обаче, именно заради тази основна идея, страда най-вече удоволствието от шофирането. Повечето пъти се получават хибриди, които заради допълнителните електромотори и батерии поскъпват значително, изглеждат скучновато и в крайна сметка не са чак толкова по-икономични.

ЕкстериорВъпреки това автомобилните производители правят хибридни коли от доста време насам, но корейците от Kia решиха да се впуснат в това поприще чак сега. Те дори определят Niro като представител на нов клас Hybrid Utility Vehicle (HUV). А колата е наистина изцяло нова - нова платформа, нов силов тракт и нова трансмисия. А за да не развалят от удоволствието на шофиране и в същото време автомобилът да е икономичен, от Kia обръщат и сериозно внимание на аеродинамиката и на намаляването на теглото на Niro.

За целта конструкцията и каросерията на новото HUV са изработени от 53% високоякостна стомана, която е използвана в предните и средните стойки, както и във всички части, при които тя е необходима за безопасност, включително и в конструкцията на седалките. Много от детайлите обаче са изработени от олекотени сплави като петата врата, например, която е алуминиева. Така автомобилът остава здрав, но в същото време тежи под 1 500 килограма.

Що се отнася до аеродинамиката, тя не е на върхово ниво, но към колата са добавени спойлери, направляващи въздушната струя ламели и специални въздухозаборници. Като цяло коефициентът на въздушно съпротивление, който е 0.29 Cx, е среден за този род автомобили, но в същото време Niro е икономичен кросоувър, а в купето не се чуват аеродинамични шумове. Акустичният комфорт е много добър, като дори и на скорост от 160 км/ч в салона може да се води разговор спокойно, без да се повишава тон.

ИнтериорОставайки на тема салон, ще кажем, че специалистите от Kia са икономисали малко именно от интериор. Впрочем, подобна икономия днес е стандартно явление във всички автомобили от средния клас. Става дума за класическото използване на твърда и мека пластмаса, като в случая отпред тя е мека, а отзад е качествена, но твърда. Сложно е да се каже дали т.нар. ръчна спирачка е свързана с икономия, но при Niro тя е като при старите Mercedes-и. Не е електронна, а се задейства с педал, разположен най-вляво от краката на водача.

Иначе салонът на Niro е по-просторен отколкото изглежда отвън. При габарити 4 355х1 800х1 535 мм (ДхШхВ) и междуосие 2 700 мм мястото както на широчина, така и на дължина в задния пасажерски отсек е огромно. 185-сантиметров пътник се чувства абсолютно комфортно на задната седалка, независимо колко назад е изтеглено креслото пред него. Иначе сред градските достойнства трябва да се отбележи и удобната за паркиране дължина на колата. Не трябва да се пропуска и клиренсът на Niro, който е 16 сантиметра и позволява спокойно катерене по високи бордюри.

Един от малкото минуси на автомобила е свързан отново с ценообразуването на модела. Въпреки че Niro е хибрид, той има само предно предаване. На въпроса ни към специалистите защо електромоторът не задвижва задния мост, ни отговориха, че са мислили върху подобна схема, но са се отказали от нея, защото в крайна сметка колата ще стане по-скъпа, а търсещите компактни SUV-та само с предно предаване са повече от желаещите подобни коли с 4х4.

Двигател и ходови характеристикиСиловият тракт на Kia Niro се състои от два агрегата - 1.6-литров бензинов GDI двигател с мощност 105 к.с. и въртящ момент 147 Нм и електромотор с мощност 32 кВт (43.5 к.с.) и въртящ момент 170 Нм. Така системната мощност на силовия тракт става 141 конски сили, а пиковият момент - 265 Нм. Интересното е, че последният е достъпен още от 1 000 об/мин. Бензиновият мотор на практика е много безшумен. Гласът му се чува чак когато бъде предприета маневра за изпреварване, тоест когато оборотите станат високи. При тръгване и ниска скорост пък той въобще не работи. Тогава за придвижването на Niro се грижи безшумният електромотор.

Това е една от причините да оценим по достойнство аудиосистемата JBL, която е интегрирана във високите нива на Niro и разполага с осем високоговорителя. Перфектният саунд се смущава единствено от по-слабата шумоизолация на пода на автомобила. Шумът от колелата не е дразнещ, но е по-висок от оптималното за отличен комфорт. Това обаче може и да се дължи на 18-цоловите гуми и джанти, които се предлагат като екстра за топ нивата на Niro. Именно с такива колела бяха оборудвани тестовите автомобили в Испания.

За кросоувър Kia Niro се движи изключително комфортно и достатъчно динамично. Ускорението до 100 км/ч е 11.5 секунди, но усещането е, че това става по-бързо. Максималната скорост от 162 км/ч е напълно достатъчна, а тя може да се достига с лекота благодарение на шестстепенната автоматична трансмисия с два съединителя. Като цяло първото корейско HUV се кара като стандартен хечбек - леко и приятно.

Корейците ни бяха организирали и почти спортно шофиране на затворен полигон между конуси, където още по-отчетливо се видя лекотата на управление на Niro. Заради ниския център на тежестта крен в завоите почти не се усеща. Воланът не е свръхдиректен, но пък Niro съвсем не е спортна кола. Окачването е точно като това на кросоувърите - достатъчно комфортно, но не меко. А разходът - за двата дни, през които имахме възможност да изпробваме колата, той не превиши 4.5 литра на 100 км.

ЦенаХибридното Niro ще се появи у нас тази есен, но цените за България на този етап все още не са ясни.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.

Свързани новини