8 Август, 2016 13:47 27 641 28

Първи тест на новата Kia Niro

  • kia-
  • niro-
  • тест
Първи тест на новата Kia Niro - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Автомобил от нов сегмент, при който липсват повечето типични недостатъци за хибридните автомобили - така от Kia обясниха накратко какво всъщност представлява новото Niro. Доколко обаче това твърдение отговаря на истината, се опитахме да разберем по време на първите тестове на хибридния кросоувър от клас "B", които се проведоха в Испания.

Принципно хибридите се създават, за да са по-икономични от стандартните коли с ДВГ. Много често обаче, именно заради тази основна идея, страда най-вече удоволствието от шофирането. Повечето пъти се получават хибриди, които заради допълнителните електромотори и батерии поскъпват значително, изглеждат скучновато и в крайна сметка не са чак толкова по-икономични.

ЕкстериорПърви тест на новата Kia Niro

Въпреки това автомобилните производители правят хибридни коли от доста време насам, но корейците от Kia решиха да се впуснат в това поприще чак сега. Те дори определят Niro като представител на нов клас Hybrid Utility Vehicle (HUV). А колата е наистина изцяло нова - нова платформа, нов силов тракт и нова трансмисия. А за да не развалят от удоволствието на шофиране и в същото време автомобилът да е икономичен, от Kia обръщат и сериозно внимание на аеродинамиката и на намаляването на теглото на Niro.

За целта конструкцията и каросерията на новото HUV са изработени от 53% високоякостна стомана, която е използвана в предните и средните стойки, както и във всички части, при които тя е необходима за безопасност, включително и в конструкцията на седалките. Много от детайлите обаче са изработени от олекотени сплави като петата врата, например, която е алуминиева. Така автомобилът остава здрав, но в същото време тежи под 1 500 килограма.

Що се отнася до аеродинамиката, тя не е на върхово ниво, но към колата са добавени спойлери, направляващи въздушната струя ламели и специални въздухозаборници. Като цяло коефициентът на въздушно съпротивление, който е 0.29 Cx, е среден за този род автомобили, но в същото време Niro е икономичен кросоувър, а в купето не се чуват аеродинамични шумове. Акустичният комфорт е много добър, като дори и на скорост от 160 км/ч в салона може да се води разговор спокойно, без да се повишава тон.

ИнтериорПърви тест на новата Kia Niro

Оставайки на тема салон, ще кажем, че специалистите от Kia са икономисали малко именно от интериор. Впрочем, подобна икономия днес е стандартно явление във всички автомобили от средния клас. Става дума за класическото използване на твърда и мека пластмаса, като в случая отпред тя е мека, а отзад е качествена, но твърда. Сложно е да се каже дали т.нар. ръчна спирачка е свързана с икономия, но при Niro тя е като при старите Mercedes-и. Не е електронна, а се задейства с педал, разположен най-вляво от краката на водача.

Иначе салонът на Niro е по-просторен отколкото изглежда отвън. При габарити 4 355х1 800х1 535 мм (ДхШхВ) и междуосие 2 700 мм мястото както на широчина, така и на дължина в задния пасажерски отсек е огромно. 185-сантиметров пътник се чувства абсолютно комфортно на задната седалка, независимо колко назад е изтеглено креслото пред него. Иначе сред градските достойнства трябва да се отбележи и удобната за паркиране дължина на колата. Не трябва да се пропуска и клиренсът на Niro, който е 16 сантиметра и позволява спокойно катерене по високи бордюри.

Един от малкото минуси на автомобила е свързан отново с ценообразуването на модела. Въпреки че Niro е хибрид, той има само предно предаване. На въпроса ни към специалистите защо електромоторът не задвижва задния мост, ни отговориха, че са мислили върху подобна схема, но са се отказали от нея, защото в крайна сметка колата ще стане по-скъпа, а търсещите компактни SUV-та само с предно предаване са повече от желаещите подобни коли с 4х4.

Двигател и ходови характеристикиПърви тест на новата Kia Niro

Силовият тракт на Kia Niro се състои от два агрегата - 1.6-литров бензинов GDI двигател с мощност 105 к.с. и въртящ момент 147 Нм и електромотор с мощност 32 кВт (43.5 к.с.) и въртящ момент 170 Нм. Така системната мощност на силовия тракт става 141 конски сили, а пиковият момент - 265 Нм. Интересното е, че последният е достъпен още от 1 000 об/мин. Бензиновият мотор на практика е много безшумен. Гласът му се чува чак когато бъде предприета маневра за изпреварване, тоест когато оборотите станат високи. При тръгване и ниска скорост пък той въобще не работи. Тогава за придвижването на Niro се грижи безшумният електромотор.

Това е една от причините да оценим по достойнство аудиосистемата JBL, която е интегрирана във високите нива на Niro и разполага с осем високоговорителя. Перфектният саунд се смущава единствено от по-слабата шумоизолация на пода на автомобила. Шумът от колелата не е дразнещ, но е по-висок от оптималното за отличен комфорт. Това обаче може и да се дължи на 18-цоловите гуми и джанти, които се предлагат като екстра за топ нивата на Niro. Именно с такива колела бяха оборудвани тестовите автомобили в Испания.

За кросоувър Kia Niro се движи изключително комфортно и достатъчно динамично. Ускорението до 100 км/ч е 11.5 секунди, но усещането е, че това става по-бързо. Максималната скорост от 162 км/ч е напълно достатъчна, а тя може да се достига с лекота благодарение на шестстепенната автоматична трансмисия с два съединителя. Като цяло първото корейско HUV се кара като стандартен хечбек - леко и приятно.

Корейците ни бяха организирали и почти спортно шофиране на затворен полигон между конуси, където още по-отчетливо се видя лекотата на управление на Niro. Заради ниския център на тежестта крен в завоите почти не се усеща. Воланът не е свръхдиректен, но пък Niro съвсем не е спортна кола. Окачването е точно като това на кросоувърите - достатъчно комфортно, но не меко. А разходът - за двата дни, през които имахме възможност да изпробваме колата, той не превиши 4.5 литра на 100 км.

ЦенаПърви тест на новата Kia Niro

Хибридното Niro ще се появи у нас тази есен, но цените за България на този етап все още не са ясни.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    0 1 Отговор
    Отлична количка, както за града, така и за извънградско. Ако е на цена около 40К ще е супер.

    Коментиран от #7, #11

  • 2 Lexus RX400

    1 0 Отговор
    40К ще бъде ама евро!

    Тя новата Киа Оптима Хибрид е 65 000 лв....пък този мини кроусоувър хибрид ще бъде базово 80 000 лв.

    Не знам как си поварваха толкова и че вече със всеки нов модел вдигат цените до полуда.

    Не е нормално за новия Спортейдж да искат 57 000 лв. при това с предно.

    Сорентото пък е вече 88 000 лв....просто лудииии!!!

    И да вземат да се огледат в смешната си гаранция 150 000 км.....вече Тойота БГ - Лексъс БГ - БМВ - Мерцедес дават 200 000 км. гаранция!!!

    Коментиран от #3, #4

  • 3 МаКаТа

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Lexus RX400":

    Малеее, болните джапанки не дават и дума да се издума за нещо корейско. Ама то е по-хубаво от тойота бе, много по-хубаво.
  • 4 Sportage

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Lexus RX400":

    Болен мозък си верно. Ми колко да струва. Не четеш ли, че това е кросоувър от В сегмент - демек е мъничък. Виж му габаритите. Той ще е доста по-евтин от Оптимата. Ама дай първо да говорим, а да четем статията - за какво ни е.
  • 5 Този

    0 0 Отговор
    Това е първият нискобюджетен хибриден СУВ. Разликата с нехибридната версия е $3000, но базов хибрида идва с повече екстри.
    Не е прекалено голям или малък СУВ и ще е удобен за жени.
    Започна с добри продажби при азиатците и сега май ще е търсен не само при тях.

    Коментиран от #13

  • 6 Този

    1 0 Отговор
    За англия му дават цена 21300 лири, което към момента са 49200лв!!!
    За СУВ автомат с нисък разход е доста добре според мен.

    Коментиран от #8

  • 7 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Калоян":

    Сигурно ще е доста по-скъп,очаквам поне 60к.Иначе не е лош и с разход от 4,5 е доста икономичен.
  • 8 The king

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Този":

    Тук ще 45000
  • 9 гост

    2 0 Отговор
    Разликата е, че на Запад цените са изначало по-високи, след това обаче правят големи отстъпки и то за базови модели. Докато у нас цената е изначало малко по-ниска, но отказват отстъпки или правят малки, но за горните модификации. Така един Каджар в Германия, базов бензинов модел може да се купи на 29х.лв, а у нас под 35х.лв не може. А и западняшките лизинги са много по-реални и изгодни от нашите, смятат го на реалистична остатъчна стойност, не като у нас 5% след 5г. И ние бихме карали повече нови коли ако имахме таквиа условия и закони за Евронорми и стандарти.
  • 10 Кристиян

    1 0 Отговор
    Корейският хибрид радва много, Само, както пише в материала, да бяха сложили елмотора отзад за да е някакво 4х4.
  • 11 24по4

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Калоян":

    1,6 GDI на Спортиджа нали беше 135к.с.? Каква е тази скопена версия?

    Коментиран от #12

  • 12 Караман

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "24по4":

    Унекална е колата, но ти може би ги разбираш повече нещата от корейските инженери
  • 13 Пиф

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Колата безспорно е добра. Но това не е СУВ - Спорт Утилити Вехайкле. защото няма пълноприводна част, тоест това просто е купе на СУв, но без гаранция, че ще изпъплиш през по-сериозна калотия. защо тогава ти е такъв СУВ е въпроса, след като същата работа ще ти върши един хечбек i30? Аз лично не виждам особенна полза от имитациите на джипове или от лъжевисокопроходими СУВ машини, защото не можеш да разчиташ на такава в екстремвни ситуации в калта. защо да дам примерно ако имах 35000 лева за такова, след като за 22000 лева ще си купя Дачия Дъстър с двойно? Ако пък имаш повечко пари една Шкода Йети би дошла отличен коледен подарък...колата наистина е средновисокопроходима и е истински СУВ. за какво ти е високоповдигната 1.5 тонна кола, без двойно, след като не е наистина СУВ? Смееш ли с това да нагазиш в рехава дълбока кал? Вярно гумите са 18-цола, а това носи по сняг и кал. Но все пак за какво ти е 18-цолов валяк, след като и подръжката му ще е по-скъпа и дданъка по-висок, а не е СУВ?
  • 14 Истината

    0 2 Отговор
    Колата изглежда доста добре, признавам. Но и аз си мисля, че ще я пуснат на необосновано висока цена, а и честно казано не съм впечатлен от динамичните характеристики. Просто е някак си нелепо кола 2016 г. тежаща 1500 кила и 141 коня, да ускорява за 11.5 сек до 100 км/ч, а едно утрепано БМВ е39 520i, което е най-слабият агрегат на бензиновите е39-ки, 1996 г. (+20 години) тежаща 1800 кила (+300 кг) и 150 коня (цели 9! коня повече), да ускорява до 100 за 10.2 сек ..... И хайде сега да ми каже някой от къв зор ще дам 40 бона за тая Киа, дето сигурно базовата ще е с ръчка на задните прозорци, а няма да си купя за 5 бона една стара е39-ка на газ дето дори задните джамове са с автоматик ел. стъкла. Логика йок!

    Коментиран от #15

  • 15 Кристина

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Истината":

    Просто няма да си актуален, това е все едно да си купиш модерна дреха от зара, например или да си купиш гучи на старо от преди 20 години. За младите хора на запад, а за много от тукашното младо поколение си смешен, неактуален демоде и т.н.
  • 16 дддданко

    0 4 Отговор
    Господин номер 14 ; е прав за какво ти е кола с малак двигател но нова 40-50 хил и какво някой друг си купил за 10 хил. vw pasat b6 2.0 tdi 140 и ситуацията е следната човека на магистралата маха от vw и го задминава а този от новия автомобил си вика е аз пък си имам нова кола, следващия пак го задминава и така няколко пьти с коли за по малко пари нооооо нали имал нова кола по добре остатъка от старата да дадеш по ремонти от колкото всички за нова кола и всеки да те задминава .Никакъв смисъл няма да се дават пари за слаби двигатели и ниско оборудване . Като направят V6 с 250 к.с тогава има смисъл аз за сега по добре втора употреба.
  • 17 прост

    0 2 Отговор
    Подкрепям 14 и 16. То, с много пари - всеки знае, но когато си купуваме коли, първо да погледнем българската си кесия.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "прост":

    Вие не разбирате целта на новите коли. Те не се правят за ганьовци, а за Западняци, които ги сменят на 5г. На Запад си плащаш лизинга по 150-200 евро на месец и си караш нова кола без дертове за ремонти, излишни разходи освен стандартното обслужване, което там и за стари и за нови се прави в сервиз, и не всеки прошляк кара кола. У нас и на 300лв да си пак манталитета изисква даси купиш кола, а дали имаш пари за гориво, гуми, данъци и др. никой не мисли, важното е да заемеш паркинг място с някоя трошка за бракуване и да си доволен от себе си. У нас данъците са сбъркани, отстъпките са сбъркани, лизинга е сбъркан. На Запад се стимулира употреба на нови коли, те не пушат, не смърдят и не се повреждат като старите. Отидете в една химиотерапия и вижте колко са препълнени, после застанете на тротоара където ви опушват с канцерогени от таралясниците и се замислете какви ги вършите.
  • 19 киа мотърс

    2 0 Отговор
    Феновете на дъртите фв и бмв-та пак нахраниха новата и икономична кола.
    Кисело е гроздето,а? :)
    В западна европа хората си купуват предимно нови коли, не стари и изкорубени дръгели, които да ги карат на убиване.
    БМВ -то било по бързо и за това било по хубаво, това са разсъждения на пъпчив тийн от село.
    Кията да не ти е за селски драг бе сиромах? :)
  • 20 Николай

    2 0 Отговор
    не разбрах някои от коментиралите дотук да има Кия. аз карам Спортидж на 3 години и като цяло съм доволен, не се състезавам с никого, защото няма какво да доказвам.
    текущи годишни разходи - може би най-ниски в сравнение с други марки.
    возия доволно добра, разход бензин ми е 8,6, стабилна в завои, достатъчно голяма за семейна кола
    може би единствено материали по интериора да ме дразнят, защото са лесно надраскващи се....

    Коментиран от #23

  • 21 Николай

    0 0 Отговор
    ако базовия модел е повече от 35 000 лева незнам дали ще се купува особено
    освен това по отношение качество на интериора има какво да се желае
    интересно, че са решили да сегментират подобен модел, а не примерно по-малък Спортиж, защото това за мен си е хеджбек, а новия Спортидж е вече голям колкото старо Соренто.
  • 22 лимонад

    0 1 Отговор
    от 0 до 100 за 11.5, но усещането било че е по-бързо :)
    харесва ми на външен вид, но докато не започнат да слагат поне 200-250кс двигатели - това не е моята марка. макс скорост 162...... тя ще ги достига сигурно по нанадолнище за 5 мин.
  • 23 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Николай":

    И аз имам опит с Хюндай ИХ35 и не мога да кажа нищо лошо за колата. Хибава е, здрава е, без проблеми за последните 4 години. Подходяща е за семейна кола и вози добре по пресечен терен. Под 8 не може да падне, но двигателя набира плавно и тихо. Хора, които не са купували нова кола не знаят какво е. Това пак си е нормална кола, може нещо да се одраска, но не е амортизирана и усещаш ресурса. Защо компаниите да правят коли 4х4 като хората не ги карат в пресечен терен, а ги купуват заради клиренса, видимостта и удобството от архитектурата на салона? Един от най-популярните сув в Европа е Кашкай и 90% от него е продаден в оборудване с предно предаване. И аз съм се насочил пак към сув с предно, защо да даваш 10х.лв отгоре за нещо, което би го използвал в 1% от шофирането и със сегашните системи не е от толкова голямо значение за тракцията.
  • 24 Край

    1 0 Отговор
    "клиренсът е 16 сантиметра и позволява спокойно катерене по високи бордюри". Няма друга страна в света която прави бордюри за да катерят хората колите си по тях. Даже така ги рекламират. В нормалните страни това АБСОЛЮТНО забранено независимо колко много "няма места".
  • 25 Край

    0 0 Отговор
    България ще се оправи когато и на последния българин му стане ясно че тротоарите не са за да се паркира по тях "когато няма място" и когато и на последния българин му стане ясно че не може да мига на хората по магистралата да му правят път.
    Дано го доживея. До тогава българите ще си живеят в тиня до шията.
  • 26 ЕМО

    0 0 Отговор
    Четете и продължението за Ниро- в Щатите 6000 км. при среден разход 3 литра бензин.В България цената ще е кисела.
  • 27 Жоро

    1 0 Отговор
    около 28 000 евра струва в Европа-топ версията съответно 25 и 22К с другите нива на оборудване
    Според мен цената е прилична -не е лоша колата .
  • 28 Киа

    0 0 Отговор
    Карам такава кола от почти една година. Много съм доволен. Купих я на цена 27000 € с 11% отстъпка от първоначалната и цена. Моята е средния вариант от общо три възможни с допълнителен пакет. Не съм сигурен дали става за кал и пресечена местност но през зимата се изненадах на високата и проходимост по сняг и лед в сравнение с други автомобили които оставаха зад мен...