Отидете към основна версия

21 Април, 2017 11:28, обновена 21 Април, 2017 11:28 66 006 53

Когато и бюджетните марки правеха луксозни коли

  • премиум-
  • opel-
  • rover-
  • citroen-
  • renault-
  • daewoo-
  • ssangyong-
  • senator-
  • safrane-
  • chairman

Понятието "премиум" навлезе в автомобилната терминология относително наскоро с основната цел да оправдае ценовите разлики между модели от еднакъв клас. Съвсем до неотдавна обаче такова разслоение липсваше и луксозният сегмент не бе резервиран за четири-пет марки. Автомобилите по-долу са спомен за времената, когато разкошът можеше да носи емблемата на Opel, Renault и дори Daewoo.

Opel Senator


В края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век специализираните автомобилни издания намират сравненията между флагманския Opel и конкурентите от Голямата немска тройка за напълно естествено. Второто поколение на Senator (1987-1993) обаче заслужава не по-малко внимание. В онези години климатикът, темпоматът, бордовият компютър, нивоматът и други подобни глезотии хич не се срещаха често.

Най-ценните "сенатори" и тогава, и днес са екземплярите, доработени от Irmscher. Те имат кожен салон и 4.0-литров V6 с мощност 272 к.с., който ускорява големия седан от 0 до 100 за 6.5 сек., а максималната скорост достига 255 км/ч.

Rover 800


Преди да увисне на врата на BMW, Rover произвеждаше леко префасонирани "хонди" по силата на договор за сътрудничество с японската компания. Най-големият модел от т.нар. серия 800 бе британска версия на Honda/Acura Legend и между 1988 и 1998 г. се предлагаше като седан, хечбек и купе.

Луксът в най-престижния Rover бе типично британски - кожа и дърво в изобилие, гарнирани с море от недотам надеждна електроника. В родината си 800 се харчеше не по-зле от Mercedes-Benz и BMW, а и много купувачи на Континента се подлъгаха от доброто съотношение между цена и съдържание.

Citroen C6


Наследник на дълга традиция, C6 бе замислен като DS, CX и XM за новото хилядолетие. моделът не оправда надеждите на марката, но пък практически няма аналог на пазара. Невъобразим дизайн, дървени декорации и кожа в салона, авангардна електроника, прочутото хидропневматично окачване на Citroen - този автомобил имаше всичко, за да се превърне в легенда...

За съжаление в периода 2005-2012 г. достатъчно отегчените от немския премиум сегмент купувачи се оказаха едва около 24 000. От миналата година в Китай се продава второто поколение на C6, но то няма нищо общо с европейския автомобил със същото име.

Renault Safrane

Когато смени R25 през 1992 г. Safrane бе не само един от най-луксозните, а и един от най-бързите петместни автомобили в света. Версията Biturbo с 3.0-литров V6 с 262 к.с. лепеше стотака за 7.2 сек. и вдигаше 260 км/ч.

Най-разкошната модификация Baccara глезеше пътниците с двузонов климатик, висококачествена аудиосистема, седалки с електрически настройки не само отпред, а и отзад, бордови компютър с гласово управление (само на френски), а след модернизацията - и навигационна система. Safrane отстъпи мястото си на Vel Satis, но въпреки екстравагантната си външност той не бе толкова интересен.

Daewoo Chairman

Разработена в сътрудничество със SsangYong под надзора на Mercedes-Benz, тази лимузина бе силно модифицирана E-Klasse W124, макар че вътрешнозаводският индекс W100 издава далеч по-нескромни амбиции. Chairman заменя модела Arcadia, който представлява лицензна версия на Honda Legend.

Произвежданият между 1998 и 2001 г. корейски флагман е много близък в технически план до Mercedes-Benz E320. Оборудва се със същия 3.2-литров редови шестак и четиристепенен автоматик. 220-те конски сили позволяват ускорението от място до 100 км/ч за 8.5 сек. и максимална скорост 230 км/ч. Оборудването е доста по-съвременно от W124 - Chairman се оборудва както с двузонов климатик, така и с навигация.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини