Понятието "премиум" навлезе в автомобилната терминология относително наскоро с основната цел да оправдае ценовите разлики между модели от еднакъв клас. Съвсем до неотдавна обаче такова разслоение липсваше и луксозният сегмент не бе резервиран за четири-пет марки. Автомобилите по-долу са спомен за времената, когато разкошът можеше да носи емблемата на Opel, Renault и дори Daewoo.
Opel Senator
В края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век специализираните автомобилни издания намират сравненията между флагманския Opel и конкурентите от Голямата немска тройка за напълно естествено. Второто поколение на Senator (1987-1993) обаче заслужава не по-малко внимание. В онези години климатикът, темпоматът, бордовият компютър, нивоматът и други подобни глезотии хич не се срещаха често.
Най-ценните "сенатори" и тогава, и днес са екземплярите, доработени от Irmscher. Те имат кожен салон и 4.0-литров V6 с мощност 272 к.с., който ускорява големия седан от 0 до 100 за 6.5 сек., а максималната скорост достига 255 км/ч.
Rover 800
Преди да увисне на врата на BMW, Rover произвеждаше леко префасонирани "хонди" по силата на договор за сътрудничество с японската компания. Най-големият модел от т.нар. серия 800 бе британска версия на Honda/Acura Legend и между 1988 и 1998 г. се предлагаше като седан, хечбек и купе.
Луксът в най-престижния Rover бе типично британски - кожа и дърво в изобилие, гарнирани с море от недотам надеждна електроника. В родината си 800 се харчеше не по-зле от Mercedes-Benz и BMW, а и много купувачи на Континента се подлъгаха от доброто съотношение между цена и съдържание.
Citroen C6
Наследник на дълга традиция, C6 бе замислен като DS, CX и XM за новото хилядолетие. моделът не оправда надеждите на марката, но пък практически няма аналог на пазара. Невъобразим дизайн, дървени декорации и кожа в салона, авангардна електроника, прочутото хидропневматично окачване на Citroen - този автомобил имаше всичко, за да се превърне в легенда...
За съжаление в периода 2005-2012 г. достатъчно отегчените от немския премиум сегмент купувачи се оказаха едва около 24 000. От миналата година в Китай се продава второто поколение на C6, но то няма нищо общо с европейския автомобил със същото име.
Renault Safrane
Когато смени R25 през 1992 г. Safrane бе не само един от най-луксозните, а и един от най-бързите петместни автомобили в света. Версията Biturbo с 3.0-литров V6 с 262 к.с. лепеше стотака за 7.2 сек. и вдигаше 260 км/ч.
Най-разкошната модификация Baccara глезеше пътниците с двузонов климатик, висококачествена аудиосистема, седалки с електрически настройки не само отпред, а и отзад, бордови компютър с гласово управление (само на френски), а след модернизацията - и навигационна система. Safrane отстъпи мястото си на Vel Satis, но въпреки екстравагантната си външност той не бе толкова интересен.
Daewoo Chairman
Разработена в сътрудничество със SsangYong под надзора на Mercedes-Benz, тази лимузина бе силно модифицирана E-Klasse W124, макар че вътрешнозаводският индекс W100 издава далеч по-нескромни амбиции. Chairman заменя модела Arcadia, който представлява лицензна версия на Honda Legend.
Произвежданият между 1998 и 2001 г. корейски флагман е много близък в технически план до Mercedes-Benz E320. Оборудва се със същия 3.2-литров редови шестак и четиристепенен автоматик. 220-те конски сили позволяват ускорението от място до 100 км/ч за 8.5 сек. и максимална скорост 230 км/ч. Оборудването е доста по-съвременно от W124 - Chairman се оборудва както с двузонов климатик, така и с навигация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зорлем
11:46 21.04.2017
2 еееххххххххх
Коментиран от #16
12:05 21.04.2017
3 ЯЯЯЯЯЯЯЯ
12:22 21.04.2017
4 ba4kator
12:23 21.04.2017
5 кольо
12:24 21.04.2017
6 Даааа
13:01 21.04.2017
7 onq s konq
Коментиран от #46, #47, #49
13:11 21.04.2017
8 Той
Коментиран от #9, #20
13:17 21.04.2017
9 бай Иван
До коментар #8 от "Той":
Такъв на базата на евтините боклуци с предно от моделната гама.Задното е най-добро(малко под 4х4 де).
Предното е само за пазарски колички(корса, поло, смарт, айде той само щото двигателя му е отзад). Няма място никъде другаде.
Само каруците ги дърпа коня.
13:27 21.04.2017
10 Иво
13:28 21.04.2017
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Иван
13:38 21.04.2017
13 Ловеца на поршета
13:49 21.04.2017
14 РАЗБИРАЩ
Коментиран от #15, #17
13:57 21.04.2017
15 бай Иван
До коментар #14 от "РАЗБИРАЩ":
Кажи комшията си да не си купува гуми по 50лв.4х4 ама не с Халдекс че то си е чисто предно.
14:03 21.04.2017
16 Тони
До коментар #2 от "еееххххххххх":
Хехе, как звучи само, премиум Опел, премиум Деу, премиум фолксфаген файтон, хехехе.Бюджетна марка, с премиум модел на цената на истински такъв. Ми няма как да се продава и нормално да изчезнат от пазара. Кон си купува файтон, като за същите пари има ЕС-клас, 7, а8., лексус ЛС. Видяла жабата че подковават коня и тя вдигнала крак
Коментиран от #18
14:55 21.04.2017
17 Mercedes-Benz
До коментар #14 от "РАЗБИРАЩ":
Абе Байо, не давай примери с хора, които явно не могат да карат. Карам само Мерцедеси на задно и зимата не съм имал никакви проблеми, може би защото съм сложил читави гуми, а не галоши! И аз мога да изброявам до утре, курници на предно как въртят гуми зимно време, особено на някой лек наклон, като вдигне предницата и не може да издрапа.Колкото до статията Сенатора и Сафрана бяха страшни коли за времето си.
Коментиран от #19
15:25 21.04.2017
18 Нафарфорий
До коментар #16 от "Тони":
ФОТЕОНА МОЕТО МОМЧЕ СЕ ПРАВЕШЕ ИЗЦЯЛО НА РЪКА И ЗА ПАРИТЕ , КОИТО ДАВАШ БЕШЕ ДОСТА ДОБЪР АВТОМОБИЛ!Коментиран от #21, #25, #34
15:31 21.04.2017
19 4do4
До коментар #17 от "Mercedes-Benz":
кажи верно как въртят колите с предно пък тези с задно се качват малии тука стана дисни ленд15:37 21.04.2017
20 Romeo
До коментар #8 от "Той":
Предното предаване предлага повече място в купето, а просторното купе би трябвало да е задължителна характеристика на всеки луксозен автомобил. Наскоро тествах чисто нова S-класа. Вътре я усещах по-тясна от стария ми Ситроен XM. Сега притежавам италианска луксозна кола с около 270 коня и предно, която безпроблемно наказва всички S-класи, 7-ци и А8-ци до 400 коня на прав път, а в завои е по-добра и от топ модификациите им.Коментиран от #27
15:43 21.04.2017
21 До16
До коментар #18 от "Нафарфорий":
Виж сега може да е бил добър, може и в някои отношения да е бил и по-добър от трите премиум немски марки. Но Фолксваген на цена като тях няма бъдеще! И практиката го показа.По тази причина останалите производители не играят в тази лига!!!
И Пежо и Субару и Дачия и Фиат и алфа и т.н. всички останали марки могат да направят суперлуксозен седан , конкурент на големите. кожи и фурнир и екстри и ще се получи не лоша кола. Но цената й ще бъде като на ес класа или 7. И никой няма я купува. И ще в я спрат, защото там смятат има ли финансово полза да се правни нещо, а не защото шефа мисли че ще се продава.
16:08 21.04.2017
22 Чуби
16:10 21.04.2017
23 4do4
Коментиран от #24
16:11 21.04.2017
24 бай Иван
До коментар #23 от "4do4":
Ей ти, на:https://www.youtube.com/watch?v=STaximkaQxo
16:40 21.04.2017
25 ГВЧ
До коментар #18 от "Нафарфорий":
СЛЕД КАТО ВИКАШ И АЗ ДА ПОВИКАМ: ТОВА ЧЕ СЕ Е ПРАВЕЛ НА РЪКА МОЖЕ БИ СА НЯКАКВИ ТВОИ ПОЛЮЦИИ ОТ ВРЕМЕТЕ КАТО СИ БИЛ МОМЧЕНЦЕ.ТА ВИКАШ КЪДЕ Е СЕГА "РЕНОМИРАНИЯ" ФАЙТОН.ЩО ТАКА НЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА ВЕЧЕ НЕЩО.ЗАЩОТО ПОЧТИ НЯМА ТЪПАЦИ ДА КУПЯТ ВАГЕН НА ЦЕНАТА НА ЕТАЛОНА В ПРЕСТИЖНИЯ КЛАС - S КЛАС!!!!!!!!!!!!!!!!
РАЗБИРАШ ЛИ КЪДЕ Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ МЕРЦ, БМВ И АУДИ СПРЯМО ФАЙТОНА. ТО И ИМЕТО МУ Е СТРАХОТНО, САМО МАГАРАТЕТА ОТПРЕД МУ ЛИПСВАТ!!!!
АМАН ОТ АНДРЕШКО!!!!!
Коментиран от #26, #53
17:36 21.04.2017
26 Нафарфорий
До коментар #25 от "ГВЧ":
КАЗВАМ, ЧЕ СИ БЕШЕ ДОБРА НЕ Я СРАВНЯВАМ В УЩЪРБ НА МЕРЦ, АУДИ И БМВ!17:49 21.04.2017
27 ссс
До коментар #20 от "Romeo":
Мале, пий си АПЧЕТАТА, че става страшно! Жал ми е за теб, честно!Явно имаш ментални проблеми и си живееш в твоя си измислен и нереален свят, в който ти си "герой"!
А дано, ама надали!
Предполагам безумното ти поведени е е в следствия на това, че си бил многократно "наказван" на пътя от представители на ВЕЛИКИЯ, ВЕЗДЕСЪЩ, ВЕЧЕН И НЕПРЕХОДЕН НЕМСКИ ПРЕМИУМ БРАНД!!!!!
18:21 21.04.2017
28 гостъ
Прадното е евтина конфекция за пишман шофьори и зомбита.Хайде със здраве.
И да добавим не съм луд състезател и не съм имал инциденти и не карам от вчера.
Коментиран от #30, #48
18:45 21.04.2017
29 Иван
19:28 21.04.2017
30 Малеее
До коментар #28 от "гостъ":
Къв ски учител, къв ски спасител, ти батман се изкара, сигурно и със задното си предаване се изкачваш по ски пистата за да не си цапаш ските. Я не се излагай бе. И сигурно толкова ти е проходима колата със задно че я караш на банско зимата с летни гуми. Айде съвземи се малко моля те, ще ти се смеят19:33 21.04.2017
31 Иван
20:02 21.04.2017
32 гостъ
заповядай да видиш догодина.Ако проявиш интерес ще ти пратя контакти.
И не не карам кола по пистите.Просто уважавам планината.Тя не прощава.Но ти надали ще разбереш.
И не ни се смятам за батман,но ти явно живееш един доста скучен живот .Не са ти виновни другите с това,че знаят,че има и друго.
21:18 21.04.2017
33 гостъ
голям опит в тежки условия.Неслучайно всеки един истински автомобил е със задно. Всеки един производител от високия клас минал съм предно се е провалил и е намразен и отречен. Или мислите ,че производителите и клиентите на Мерцедес,Ягуар,МЕЗЕРАТИ и нт са тъпаци а вие сте по-умни от тях?!А забравих не сигурно ги карат само лятото а зимата си ползват халфовете...
22:05 21.04.2017
34 Shmeker
До коментар #18 от "Нафарфорий":
Мда фаетонът беше между А8 и Бентли по качество и изпълнение. Дори разправяха, че се прави на линията на Бентли, на ръка.14:25 22.04.2017
35 Shmeker
Двигателната гама също е огромна от W-образни мотори до "малкия" 3,0 дизел, като 4х4 системата си е на Ауди и съответно Бентли. Проектирана е да може да поддържа 300 км/ч за 8-12 часа с по-големите мотори.
Все още ми допада дизайнът на Фаетона, много при това, макар, че минаха доста години. Колата ще бъде запомнена с всичко това, което казах.
14:30 22.04.2017
36 Пабло
Коментиран от #37
14:51 22.04.2017
37 Shmeker
До коментар #36 от "Пабло":
До някъде. Той беше на базата на Опел, с предно предаване.След това DAEWOO придоби SSANG YONG, с което и някакви патенти на Мерцедес. Веднага след това се появи и CHAIRMAN.
Сега като се замисля, статията не е вярна тук. CHAIRMAN още се прави, но вече се казва SSANG YONG, както си беше преди сливането с DAEWOO, но последните версии май са на друга платформа на Мерцедес и ако не се лъжа е W140, като на външен вид го докарва на W221.
14:59 22.04.2017
38 Пабло
15:12 22.04.2017
39 Пабло
Коментиран от #40
15:16 22.04.2017
40 Shmeker
До коментар #39 от "Пабло":
Може, но пак е на базата на Опел.Чичо ми караше такава преди повече от 20 години, беше чисто нова служебна. И не беше лоша кола. Единствено моторът 2.0 115 коня идваше малко слаб.
Коментиран от #41
15:23 22.04.2017
41 Диян
До коментар #40 от "Shmeker":
Леко извън статията.Коментара ми е насочн към дразгата между предно и задно в зимните условия.Тези които плюят задното че не вървяло като предното през зимата са хем прави хем не,леко сте в заблуда.Значи в зимни условия какво Ви трябва за добро сцепление?Повечко тежест върхо задвижващите колела и по тясна площ за сцепление (лятото с по широките гуми е добре но зимата не е добре затова и в ралитата карат с тесни гуми зимата а не защото колите нямат мощност).Колко коли добре проходими в зимни условия излизат с минимален размер 195 и то при 15 цола (за максимален не коментирам).Колите с задно са обикновенно с повечко мощност (защо ли ги правят с задно тея коли да им се чуди човек можеби за да има нещо гадно в мощния автомобил) следователно за тази мощност трябват и гуми с по-голям размер че едни 200+ к.с. и гумички 155 някак не се връзва (ще се сменят гумите доста често без да сте "състезатели").Колите с предно както стана ястно масово не са чак с толкова много к.с. (има някое друго изключение и един такъв пример е рено клио РС 2006-та г с 210 к.с. и максимална скорост ограничена само на 215 к/ч което си има и причина) и след като са с по-малки двигатели следователно са с и с доста по-тънки гумички а и бонуса им е че тежеста на двигателя е върху самите колела.Представете си сега една голяма кола с задно как е сложила зимни гуми на размер 155 (та те ще стоят нелепо,ще върти гуми като замаяна защото искаш неискаш караш 200+ к.с. автомобил).Аз карам последните 7Коментиран от #44, #45
03:14 01.05.2017
42 Бургас
21:12 15.07.2017
43 ГОСТ
16:51 16.07.2017
44 Емил
До коментар #41 от "Диян":
Мощните и големи автомобили, както казваш не се правят с предно по простата причина,че конструктивно кардана е по здрав и издръжлив от каретата!По същата причина и камионите не са с предно.А що се отнася до проходимост и децата знаят, че предното през зимата е за предпочитане. Не заради по тесните гуми разбира се, а по простата причина,че освен тежестта на двигателя предният мост е подвижен и колелата не са принудени да се търкалят в една права,както при задното.Така,че единствено невъзможността на каретата да понасят голямо натоварване и донякъде традицията пречат на това всички да са с предно.А не е тайна за всеки трезво мислещ,че предното е по добрия,и по предвидим вариант за зимата!01:15 17.07.2017
45 !???!!!?!!
До коментар #41 от "Диян":
Май си карал само колело14:17 18.07.2017
46 Толи
До коментар #7 от "onq s konq":
Бмв бюджента кола ли е ве .. Много си зле20:04 21.12.2017
47 Толи
До коментар #7 от "onq s konq":
Бмв бюджента кола ли е ве .. Много си зле20:04 21.12.2017
48 Гост
До коментар #28 от "гостъ":
Ама и доста от часовете по български език си пропуснал ...22:06 21.12.2017
49 Доктора
До коментар #7 от "onq s konq":
Научи български, научи граматиката и правописа и тогава коментирай !!!18:04 22.12.2017
50 бдкдйд
19:33 26.03.2018
51 Любител на красивото
21:18 26.03.2018
52 Yeeahh
16:19 10.06.2018
53 нннннн
До коментар #25 от "ГВЧ":
Абе умчо не стигнала лисицата гроздето и казала че е кисело, та ти ква кола имаш или си карал от тези S, 7серия, LS, A8, или ФАЕТОН а не както ти казваш файтон, щото най-вероятно караш каруцата с кончето на село и ти е мечта да си вземеш файтон,а и още нещо умчо ФАЕТОНА е на една платформа с Бентли. Ама тва е много информация за твоята глава тъй че кретай си с каручката и ти пожелавам да си вземеш един ден файтон21:34 28.08.2018