21 Април, 2017 11:24, обновена 21 Април, 2017 17:01 66 005 53

Когато и бюджетните марки правеха луксозни коли

  • премиум-
  • opel-
  • rover-
  • citroen-
  • renault-
  • daewoo-
  • ssangyong-
  • senator-
  • safrane-
  • chairman

Понятието "премиум" навлезе в автомобилната терминология относително наскоро с основната цел да оправдае ценовите разлики между модели от еднакъв клас. Съвсем до неотдавна обаче такова разслоение липсваше и луксозният сегмент не бе резервиран за четири-пет марки. Автомобилите по-долу са спомен за времената, когато разкошът можеше да носи емблемата на Opel, Renault и дори Daewoo.

Opel Senator


В края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век специализираните автомобилни издания намират сравненията между флагманския Opel и конкурентите от Голямата немска тройка за напълно естествено. Второто поколение на Senator (1987-1993) обаче заслужава не по-малко внимание. В онези години климатикът, темпоматът, бордовият компютър, нивоматът и други подобни глезотии хич не се срещаха често.

Най-ценните "сенатори" и тогава, и днес са екземплярите, доработени от Irmscher. Те имат кожен салон и 4.0-литров V6 с мощност 272 к.с., който ускорява големия седан от 0 до 100 за 6.5 сек., а максималната скорост достига 255 км/ч.

Rover 800


Преди да увисне на врата на BMW, Rover произвеждаше леко префасонирани "хонди" по силата на договор за сътрудничество с японската компания. Най-големият модел от т.нар. серия 800 бе британска версия на Honda/Acura Legend и между 1988 и 1998 г. се предлагаше като седан, хечбек и купе.

Луксът в най-престижния Rover бе типично британски - кожа и дърво в изобилие, гарнирани с море от недотам надеждна електроника. В родината си 800 се харчеше не по-зле от Mercedes-Benz и BMW, а и много купувачи на Континента се подлъгаха от доброто съотношение между цена и съдържание.

Citroen C6


Наследник на дълга традиция, C6 бе замислен като DS, CX и XM за новото хилядолетие. моделът не оправда надеждите на марката, но пък практически няма аналог на пазара. Невъобразим дизайн, дървени декорации и кожа в салона, авангардна електроника, прочутото хидропневматично окачване на Citroen - този автомобил имаше всичко, за да се превърне в легенда...

За съжаление в периода 2005-2012 г. достатъчно отегчените от немския премиум сегмент купувачи се оказаха едва около 24 000. От миналата година в Китай се продава второто поколение на C6, но то няма нищо общо с европейския автомобил със същото име.

Renault Safrane

Когато смени R25 през 1992 г. Safrane бе не само един от най-луксозните, а и един от най-бързите петместни автомобили в света. Версията Biturbo с 3.0-литров V6 с 262 к.с. лепеше стотака за 7.2 сек. и вдигаше 260 км/ч.

Най-разкошната модификация Baccara глезеше пътниците с двузонов климатик, висококачествена аудиосистема, седалки с електрически настройки не само отпред, а и отзад, бордови компютър с гласово управление (само на френски), а след модернизацията - и навигационна система. Safrane отстъпи мястото си на Vel Satis, но въпреки екстравагантната си външност той не бе толкова интересен.

Daewoo Chairman

Разработена в сътрудничество със SsangYong под надзора на Mercedes-Benz, тази лимузина бе силно модифицирана E-Klasse W124, макар че вътрешнозаводският индекс W100 издава далеч по-нескромни амбиции. Chairman заменя модела Arcadia, който представлява лицензна версия на Honda Legend.

Произвежданият между 1998 и 2001 г. корейски флагман е много близък в технически план до Mercedes-Benz E320. Оборудва се със същия 3.2-литров редови шестак и четиристепенен автоматик. 220-те конски сили позволяват ускорението от място до 100 км/ч за 8.5 сек. и максимална скорост 230 км/ч. Оборудването е доста по-съвременно от W124 - Chairman се оборудва както с двузонов климатик, така и с навигация.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зорлем

    37 4 Отговор
    А, моля, моля, двузоновият климатроник изобщо не е само в нивото "Бакара" на Сафрана! Моят беше модификация RN, или нещо такова, и си го имаше.
  • 2 еееххххххххх

    71 7 Отговор
    Имах огромното щастие да притежавам Опел Сенатор в зората на демокрацията ни-преди доста години...Уникален автомобил беше-и досега го споменавам само с добри думи.За съжаление,такова качество и комфорт сега се среща много малко-дори и при по-скъпите марики автомобили.

    Коментиран от #16

  • 3 ЯЯЯЯЯЯЯЯ

    46 3 Отговор
    Сафрана кърти направо ! Които се е докосвал до такъв автомобил знае за какво иде реч . Уникални екстри, возия, добър двигател и приемлива подръжка .
  • 4 ba4kator

    35 5 Отговор
    В днешни дни в големите автомобили се набляга повече на спортното поведение, ниско тегло и нисък разход, отколкото на комфорта. Според мен заради стремежа към тези неща се слагат по-малко шумоизолация, материали и т.н. Само вижте седалката на сафрана - като дивана вкъщи.
  • 5 кольо

    29 13 Отговор
    Хубава статия, но къде по дяволите са Хонда Леджънд и Мазда Xedos? Автомобили, които изумяват и до ден днешен? Да сложиш шафран и деу (респект за модела все пак) и да пропуснеш тези двете е смешно.
  • 6 Даааа

    40 2 Отговор
    Супер статия ! Правете повече такива !!!
  • 7 onq s konq

    10 95 Отговор
    Защо не е опоменато беенве седма серя?То е с класи нат сички претставени тука!

    Коментиран от #46, #47, #49

  • 8 Той

    15 27 Отговор
    Едно се чудя-що за луксозна кола може да е автомобил с предно предаване!Опела е истинска лимузина-корееца не го коментирам!

    Коментиран от #9, #20

  • 9 бай Иван

    14 46 Отговор

    До коментар #8 от "Той":

    Такъв на базата на евтините боклуци с предно от моделната гама.
    Задното е най-добро(малко под 4х4 де).
    Предното е само за пазарски колички(корса, поло, смарт, айде той само щото двигателя му е отзад). Няма място никъде другаде.
    Само каруците ги дърпа коня.
  • 10 Иво

    21 2 Отговор
    Chairman не е изработен от Деу в сътрудничество, а си е чиста разработка на СангЙонг. В края на 20-ти век Дженеръл Мотърс обединиха двете компании и всичката продукция на СангЙонг се продаваше като Деу.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Иван

    11 1 Отговор
    Даелото е с 5 степенна мерцедесова трансмисия.
  • 13 Ловеца на поршета

    8 64 Отговор
    Тези коли са били създадени за да могат и бедняците , които не могат да си позволят да шофират премиум марка автомобил поне за малко да се почувстват като нас, които сме красиви и богати!
  • 14 РАЗБИРАЩ

    45 14 Отговор
    До Бай Иван! Предполагам, че караш BMW или Мерцедес щом говориш за задно предаване. Знам лятото са големи "БЕГАЧКИ", ама зимата хич ги НЯМА!!!!!!!!!!!! Писна ми всяка зима да бутаме комшията пред блока понеже не може да излезе от паркинга при това с нови гуми. Така, че задното въобще не ми го хвали!!!!!!!!!!!! Истината е 4х4 .

    Коментиран от #15, #17

  • 15 бай Иван

    15 13 Отговор

    До коментар #14 от "РАЗБИРАЩ":

    Кажи комшията си да не си купува гуми по 50лв.
    4х4 ама не с Халдекс че то си е чисто предно.
  • 16 Тони

    6 38 Отговор

    До коментар #2 от "еееххххххххх":

    Хехе, как звучи само, премиум Опел, премиум Деу, премиум фолксфаген файтон, хехехе.
    Бюджетна марка, с премиум модел на цената на истински такъв. Ми няма как да се продава и нормално да изчезнат от пазара. Кон си купува файтон, като за същите пари има ЕС-клас, 7, а8., лексус ЛС. Видяла жабата че подковават коня и тя вдигнала крак

    Коментиран от #18

  • 17 Mercedes-Benz

    30 19 Отговор

    До коментар #14 от "РАЗБИРАЩ":

    Абе Байо, не давай примери с хора, които явно не могат да карат. Карам само Мерцедеси на задно и зимата не съм имал никакви проблеми, може би защото съм сложил читави гуми, а не галоши! И аз мога да изброявам до утре, курници на предно как въртят гуми зимно време, особено на някой лек наклон, като вдигне предницата и не може да издрапа.


    Колкото до статията Сенатора и Сафрана бяха страшни коли за времето си.

    Коментиран от #19

  • 18 Нафарфорий

    20 5 Отговор

    До коментар #16 от "Тони":

    ФОТЕОНА МОЕТО МОМЧЕ СЕ ПРАВЕШЕ ИЗЦЯЛО НА РЪКА И ЗА ПАРИТЕ , КОИТО ДАВАШ БЕШЕ ДОСТА ДОБЪР АВТОМОБИЛ!

    Коментиран от #21, #25, #34

  • 19 4do4

    25 9 Отговор

    До коментар #17 от "Mercedes-Benz":

    кажи верно как въртят колите с предно пък тези с задно се качват малии тука стана дисни ленд
  • 20 Romeo

    27 22 Отговор

    До коментар #8 от "Той":

    Предното предаване предлага повече място в купето, а просторното купе би трябвало да е задължителна характеристика на всеки луксозен автомобил. Наскоро тествах чисто нова S-класа. Вътре я усещах по-тясна от стария ми Ситроен XM. Сега притежавам италианска луксозна кола с около 270 коня и предно, която безпроблемно наказва всички S-класи, 7-ци и А8-ци до 400 коня на прав път, а в завои е по-добра и от топ модификациите им.

    Коментиран от #27

  • 21 До16

    11 4 Отговор

    До коментар #18 от "Нафарфорий":

    Виж сега може да е бил добър, може и в някои отношения да е бил и по-добър от трите премиум немски марки. Но Фолксваген на цена като тях няма бъдеще! И практиката го показа.
    По тази причина останалите производители не играят в тази лига!!!
    И Пежо и Субару и Дачия и Фиат и алфа и т.н. всички останали марки могат да направят суперлуксозен седан , конкурент на големите. кожи и фурнир и екстри и ще се получи не лоша кола. Но цената й ще бъде като на ес класа или 7. И никой няма я купува. И ще в я спрат, защото там смятат има ли финансово полза да се правни нещо, а не защото шефа мисли че ще се продава.
  • 22 Чуби

    28 3 Отговор
    А къде е GAZ-3110 Volga.Имахме такава преди 15 години-истинска класика.Много натоварена-кожа,джанти ,клима ,грамофон-истински разкош!
  • 23 4do4

    26 11 Отговор
    Кажи те ся кажи те малко да се посмея кажете как се минава през малко посъбран снежец зимата с задно ама не да ми дрънкате глупости ами и да се организираме в една надпревара кой ще се качи по далече аз имам нисанче с предно но ми се кара бмв ако искате ключ за ключ хахаха малеи задното вървяло повече на сняг да верно е ама върви настрани

    Коментиран от #24

  • 24 бай Иван

    5 9 Отговор

    До коментар #23 от "4do4":

    Ей ти, на:
    https://www.youtube.com/watch?v=STaximkaQxo
  • 25 ГВЧ

    7 13 Отговор

    До коментар #18 от "Нафарфорий":

    СЛЕД КАТО ВИКАШ И АЗ ДА ПОВИКАМ: ТОВА ЧЕ СЕ Е ПРАВЕЛ НА РЪКА МОЖЕ БИ СА НЯКАКВИ ТВОИ ПОЛЮЦИИ ОТ ВРЕМЕТЕ КАТО СИ БИЛ МОМЧЕНЦЕ.
    ТА ВИКАШ КЪДЕ Е СЕГА "РЕНОМИРАНИЯ" ФАЙТОН.ЩО ТАКА НЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА ВЕЧЕ НЕЩО.ЗАЩОТО ПОЧТИ НЯМА ТЪПАЦИ ДА КУПЯТ ВАГЕН НА ЦЕНАТА НА ЕТАЛОНА В ПРЕСТИЖНИЯ КЛАС - S КЛАС!!!!!!!!!!!!!!!!
    РАЗБИРАШ ЛИ КЪДЕ Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ МЕРЦ, БМВ И АУДИ СПРЯМО ФАЙТОНА. ТО И ИМЕТО МУ Е СТРАХОТНО, САМО МАГАРАТЕТА ОТПРЕД МУ ЛИПСВАТ!!!!
    АМАН ОТ АНДРЕШКО!!!!!

    Коментиран от #26, #53

  • 26 Нафарфорий

    11 1 Отговор

    До коментар #25 от "ГВЧ":

    КАЗВАМ, ЧЕ СИ БЕШЕ ДОБРА НЕ Я СРАВНЯВАМ В УЩЪРБ НА МЕРЦ, АУДИ И БМВ!
  • 27 ссс

    12 9 Отговор

    До коментар #20 от "Romeo":

    Мале, пий си АПЧЕТАТА, че става страшно! Жал ми е за теб, честно!
    Явно имаш ментални проблеми и си живееш в твоя си измислен и нереален свят, в който ти си "герой"!
    А дано, ама надали!
    Предполагам безумното ти поведени е е в следствия на това, че си бил многократно "наказван" на пътя от представители на ВЕЛИКИЯ, ВЕЗДЕСЪЩ, ВЕЧЕН И НЕПРЕХОДЕН НЕМСКИ ПРЕМИУМ БРАНД!!!!!
  • 28 гостъ

    13 20 Отговор
    До онзи с нисана .Аз съм ски учител и както се сещаш не само съм карал на сняг,а често не слизам от планината когато има сняг и то често дълбок.ЗАЩОТО горе не се чисти докато ванежа не спре.Няма да ти казвам колко пъти съм задминавал колегете ти с предното забили се в преспите и слагащи вериги .Предимствата в полза на заднот са огромни.Всеки път когато съм с предно в тежки условия е жива мъка.А често дори става опасно.Това просто не завива а като завие не остава в завоя.А ти явно просто се шашкаш когато задницата със задното ти избяга на10см.Всъщност това просто помага.Дори двойното котато поне 70проц.от мощността не отива отзад е кошмар по завйте на сняг.Иначе драпа.
    Прадното е евтина конфекция за пишман шофьори и зомбита.Хайде със здраве.
    И да добавим не съм луд състезател и не съм имал инциденти и не карам от вчера.

    Коментиран от #30, #48

  • 29 Иван

    20 1 Отговор
    Според мен заглавието не е много правилно.Поне що се отнася за Опел.Той не винаги е бил бюджетен автомобил.Опел е една от най старите автомобилни фирми.След втората световна война,благодарение на това ,че са част от GM се вдига много бързо на крака и са били пряк конкурент на Мерцедес във високият клас чак до началото на 60-те год.Примерно тогава BMW се борят за оцеляване и даже правят странният модел изета,насочен към най-бедните,които нямат пари за истинска кола.След 60-те Опел правят и други успешни модели-Адмирал,Капитан,Манта от спортните и Сенатор.Но марката губи постепенно позициите си в този сегмент.
  • 30 Малеее

    21 9 Отговор

    До коментар #28 от "гостъ":

    Къв ски учител, къв ски спасител, ти батман се изкара, сигурно и със задното си предаване се изкачваш по ски пистата за да не си цапаш ските. Я не се излагай бе. И сигурно толкова ти е проходима колата със задно че я караш на банско зимата с летни гуми. Айде съвземи се малко моля те, ще ти се смеят
  • 31 Иван

    6 3 Отговор
    Забравих да допълня,че Ауди друг премиум производител се появява на сцената ( под това име) чак в началото на 70-те години.
  • 32 гостъ

    8 8 Отговор
    Жалък си с този стил на писане.Явно нямаш други доводи освен простотията.И да качвал съм се с летни гуми по неволя дори и на лед.Не го писах понеже никому не прави чест. А за това какъв учител съм
    заповядай да видиш догодина.Ако проявиш интерес ще ти пратя контакти.
    И не не карам кола по пистите.Просто уважавам планината.Тя не прощава.Но ти надали ще разбереш.
    И не ни се смятам за батман,но ти явно живееш един доста скучен живот .Не са ти виновни другите с това,че знаят,че има и друго.
  • 33 гостъ

    10 11 Отговор
    Пиша така защото и жалко да гледаш как коментират и заблуждават хора които очевидно нямат опит освен можеби с жигуата ,докато е карал дядо или в най-добрият случай с един автомобил,камо ли
    голям опит в тежки условия.Неслучайно всеки един истински автомобил е със задно. Всеки един производител от високия клас минал съм предно се е провалил и е намразен и отречен. Или мислите ,че производителите и клиентите на Мерцедес,Ягуар,МЕЗЕРАТИ и нт са тъпаци а вие сте по-умни от тях?!А забравих не сигурно ги карат само лятото а зимата си ползват халфовете...
  • 34 Shmeker

    11 3 Отговор

    До коментар #18 от "Нафарфорий":

    Мда фаетонът беше между А8 и Бентли по качество и изпълнение. Дори разправяха, че се прави на линията на Бентли, на ръка.
  • 35 Shmeker

    15 5 Отговор
    До колкото знам, Фаетонът на VW е бил отмъщението на Пийх, след като Мерцедес прави А-класата и се намесва в сегмента на VW. Той решава да направи Фаетонът и да го продава на себестойност, ако не и на загуба само и само да измъква клиенти от Мерцедес. Можете да си представите как хора, които не искат да парадират с марката са били и продължават да бъдат привлечени от този модел.
    Двигателната гама също е огромна от W-образни мотори до "малкия" 3,0 дизел, като 4х4 системата си е на Ауди и съответно Бентли. Проектирана е да може да поддържа 300 км/ч за 8-12 часа с по-големите мотори.
    Все още ми допада дизайнът на Фаетона, много при това, макар, че минаха доста години. Колата ще бъде запомнена с всичко това, което казах.
  • 36 Пабло

    5 1 Отговор
    Флагманът на Daewoo беше Super Salon.

    Коментиран от #37

  • 37 Shmeker

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Пабло":

    До някъде. Той беше на базата на Опел, с предно предаване.
    След това DAEWOO придоби SSANG YONG, с което и някакви патенти на Мерцедес. Веднага след това се появи и CHAIRMAN.

    Сега като се замисля, статията не е вярна тук. CHAIRMAN още се прави, но вече се казва SSANG YONG, както си беше преди сливането с DAEWOO, но последните версии май са на друга платформа на Мерцедес и ако не се лъжа е W140, като на външен вид го докарва на W221.
  • 38 Пабло

    4 1 Отговор
    Със задно предаване е,на базата на Opel Record.
  • 39 Пабло

    4 1 Отговор
    ReKord

    Коментиран от #40

  • 40 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "Пабло":

    Може, но пак е на базата на Опел.
    Чичо ми караше такава преди повече от 20 години, беше чисто нова служебна. И не беше лоша кола. Единствено моторът 2.0 115 коня идваше малко слаб.

    Коментиран от #41

  • 41 Диян

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    Леко извън статията.Коментара ми е насочн към дразгата между предно и задно в зимните условия.Тези които плюят задното че не вървяло като предното през зимата са хем прави хем не,леко сте в заблуда.Значи в зимни условия какво Ви трябва за добро сцепление?Повечко тежест върхо задвижващите колела и по тясна площ за сцепление (лятото с по широките гуми е добре но зимата не е добре затова и в ралитата карат с тесни гуми зимата а не защото колите нямат мощност).Колко коли добре проходими в зимни условия излизат с минимален размер 195 и то при 15 цола (за максимален не коментирам).Колите с задно са обикновенно с повечко мощност (защо ли ги правят с задно тея коли да им се чуди човек можеби за да има нещо гадно в мощния автомобил) следователно за тази мощност трябват и гуми с по-голям размер че едни 200+ к.с. и гумички 155 някак не се връзва (ще се сменят гумите доста често без да сте "състезатели").Колите с предно както стана ястно масово не са чак с толкова много к.с. (има някое друго изключение и един такъв пример е рено клио РС 2006-та г с 210 к.с. и максимална скорост ограничена само на 215 к/ч което си има и причина) и след като са с по-малки двигатели следователно са с и с доста по-тънки гумички а и бонуса им е че тежеста на двигателя е върху самите колела.Представете си сега една голяма кола с задно как е сложила зимни гуми на размер 155 (та те ще стоят нелепо,ще върти гуми като замаяна защото искаш неискаш караш 200+ к.с. автомобил).Аз карам последните 7

    Коментиран от #44, #45

  • 42 Бургас

    3 1 Отговор
    За Сафрана на Рено ,двузоновият климатроник и гласовия компютър се среща в 90% от автомобилите, а автоматика на 2,5 (мотора на Волво ) си е направо вечен! Колата наистина няма равна на себе си в ония години! Жалко ,че Рено се отказаха да правят нещо в този клас! " Талисман" малко се приближава ,но все още е далеч от качествата на "Сафран".
  • 43 ГОСТ

    1 0 Отговор
    Има и доста други бюджетни марки с модели от високия клас но в една статия няма как да се каже всичко.
  • 44 Емил

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Диян":

    Мощните и големи автомобили, както казваш не се правят с предно по простата причина,че конструктивно кардана е по здрав и издръжлив от каретата!По същата причина и камионите не са с предно.А що се отнася до проходимост и децата знаят, че предното през зимата е за предпочитане. Не заради по тесните гуми разбира се, а по простата причина,че освен тежестта на двигателя предният мост е подвижен и колелата не са принудени да се търкалят в една права,както при задното.Така,че единствено невъзможността на каретата да понасят голямо натоварване и донякъде традицията пречат на това всички да са с предно.А не е тайна за всеки трезво мислещ,че предното е по добрия,и по предвидим вариант за зимата!
  • 45 !???!!!?!!

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Диян":

    Май си карал само колело
  • 46 Толи

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Бмв бюджента кола ли е ве .. Много си зле
  • 47 Толи

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Бмв бюджента кола ли е ве .. Много си зле
  • 48 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "гостъ":

    Ама и доста от часовете по български език си пропуснал ...
  • 49 Доктора

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Научи български, научи граматиката и правописа и тогава коментирай !!!
  • 50 бдкдйд

    0 0 Отговор
    премиум? ролс и бентли?
  • 51 Любител на красивото

    1 0 Отговор
    Lancia Thema 8.32 също е уникална!
  • 52 Yeeahh

    0 0 Отговор
    А бентли?
  • 53 нннннн

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ГВЧ":

    Абе умчо не стигнала лисицата гроздето и казала че е кисело, та ти ква кола имаш или си карал от тези S, 7серия, LS, A8, или ФАЕТОН а не както ти казваш файтон, щото най-вероятно караш каруцата с кончето на село и ти е мечта да си вземеш файтон,а и още нещо умчо ФАЕТОНА е на една платформа с Бентли. Ама тва е много информация за твоята глава тъй че кретай си с каручката и ти пожелавам да си вземеш един ден файтон