19 Ноември, 2024 13:54 2 783 5

DS все пак може да пусне наследника на Citroen SM в производство, но на солена цена

  • citroen-
  • ds-
  • sm-
  • концепт

Все още не е ясно дали от Stellantis ще одобрят проекта

DS все пак може да пусне наследника на Citroen SM в производство, но на солена цена - 1

DS се стреми да припомни забравения си имидж, като приеме своето наследство и създава стилни, елегантни и вълнуващи автомобили. След представянето на модерния наследник на Citroen DS, сега DS обмисля създаването на серийна версия на зашеметяващия концептуален автомобил SM Tribute. Представен по-рано тази година, SM Tribute преосмисли класическия Citroen SM за съвременната епоха.

Първоначално смятан за еднократно дизайнерско упражнение, SM Tribute предизвика значителен интерес, което накара DS да проучи възможностите за производство. Това е изненадващо осъществимо, тъй като в концепцията са използвани в голяма степен компоненти от Maserati, отразяващи оригиналния SM, който от 1970 до 1975 г. е оборудван с двигател V6 на Maserati.

DS все пак може да пусне наследника на Citroen SM в производство, но на солена цена

Ако бъде одобрен, серийният SM Tribute вероятно ще се базира на платформата на Maserati GranTurismo и ще се сглобява в ограничени бройки. Съобщава се, че както главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, така и главният изпълнителен директор на DS Оливие Франсоа подкрепят идеята, като ключовият фактор е рентабилността.

Тази ексклузивност води до висока цена. Дизайнерът Тиери Метроз оценява цената на 1 млн. евро, което предполага целева аудитория, незаинтересована от електрически автомобили. Задвижването на това високоефективно купе потенциално може да бъде 3,0-литров V6 с две турбини, произвеждащ над 540 конски сили, подобно на Maserati GranTurismo Trofeo.

Макар че окончателното одобрение все още не е сигурно, Stellantis има история в създаването на скъпи лимитирани серии, като Alfa Romeo 33 Stradale (базирана на MC20 и построена от Carrozzeria Touring Superleggera).


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Истината боли

    8 6 Отговор
    Неизбежната съдба на Stellantis е да бъдат продадени на парче,което не бъде закупено следва съдбата на SAAB.
  • 2 Мата Космата

    9 10 Отговор
    Най-вероятно ще повтори зашеметяващия неуспех на предшественика си.

    Коментиран от #3

  • 3 Вальо

    22 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мата Космата":

    SM-a като кола е повече от уникална. Просто куц късмет с петролната криза и некачествени части в началото.
  • 4 Русофил

    4 2 Отговор
    Искааам Москвич Алеко

    Коментиран от #5

  • 5 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Русофил":

    Но с двигател 200 коня без турбина и по здраво предно окачване !