10 Ноември, 2024 13:20 4 904 22

Renault ще увеличи пробега на своите ретро електромобили до 500 км

  • renault-
  • 4-
  • 5-
  • e-tech
Renault ще увеличи пробега на своите ретро електромобили до 500 км - 1

Renault 5 и семейният кросоувър Renault 4 са първите модели на френската марка, които използват новата електрическа платформа AmpR Small, разработена за автомобили от сегмента "B". И двата модела ще предлагат две опции за батерии: базова 40 kWh и по-мощна 52 kWh.

Renault 5 с батерия 40 kWh осигурява пробег до 312 км по стандарта WLTP, а с батерия 52 kWh - до 410 км. Въпреки че Renault не разкри точните спецификации за Renault 4, очаква се пробегът му да също да варира в диапазона между 300 и 400 км. Версията с марката Alpine A290 с батерия от 52 kWh ще осигури 380 км, тъй като по-високата мощност увеличава консумацията на енергия.

Renault ще увеличи пробега на своите ретро електромобили до 500 км

И двата модела ще използват NCM (никел кобалт манган) батерии от Envision AESC. Но Renault и LG Energy Solution планират да пуснат по-достъпни батерии LFP (литиево-железен фосфат) с въвеждането на CTP (Cell-to-Pack) технология, която ще увеличи ефективността на пространството. Елементите тип "торбичка" ще се произвеждат в завода на LG в Полша.

Renault 4 ще бъде малко по-скъп от по-компактното Renault 5, докато Alpine A290 също ще получи от новите батерии. Според L'Argus базовите версии на Renault 5 и Renault 4 с LFP батерии ще могат да изминават до 400 км WLTP, спрямо сегашните 300 км. Моделите с NCM батерии също ще получат обновена химия, която ще увеличи техния пробег.

Renault ще увеличи пробега на своите ретро електромобили до 500 км

Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео намекна, че Renault 4 ще може да постигне пробег до 500 км по WLTP, което го прави още по-привлекателен за семейства. Тази актуализация на химията на батерията се очаква до 2026 година с пускането на LFP батериите.

Alpine A290, като високопроизводителна версия на Renault 5, също ще има тези подобрения във версиите GT (180 к.с.) и GTS (220 к.с.). През 2026 година е планирана версия S с мощност 245 к.с. и увеличени и пробег, и мощност.

Renault ще увеличи пробега на своите ретро електромобили до 500 км


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Демократ

    17 11 Отговор
    Браво Рено Френска технология

    Коментиран от #3

  • 2 Майтапи

    15 12 Отговор
    Къде видя френска технология? LG? Или Envision AESC? Вторите са по линия на Нисан, които доставят техните батерии за Лийф и са японски технологични компании. Французите само с брадвата, секирата и теслата правят коли като германците, технологиите идват от Азия и САЩ.
  • 3 Майтапи

    15 14 Отговор

    До коментар #1 от "Демократ":

    Хахаа ейй разсмиваш ме : ) Французите още не могат да направят здрава ходова част и кола дето да не е на дъното на всички класации за здравина, той за технологии за ел.автомобили говори хаха : ) Сори ама е смешно

    Коментиран от #7, #16

  • 4 Пежото

    11 17 Отговор
    Френски технологии??? Карах Пежо включиш ляв мигач свети десен, ключа бил дефектен! Те един ключ за мигачите не могат да направят да работи, той говори за електро технологии за ел.автомобили?!

    Коментиран от #5

  • 5 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Пежото":

    Проблемът с лостчето за мигача се явява след 150-2000км и причината е че греста, която смазва механиката се смесва с микро стружки от контактните пластини и започва да дава контакт. Същият проблем го имах със Ситроен Ксара и като цяло всички модели(а те хич не са малко), които ползват този модул. Дават го като резервна част, но може да се разглоби(има щипки) да се почисти старта грес и да се сложи нова. Да, ангажимент е, но така е със старите коли.

    Коментиран от #6

  • 6 Майтапи

    16 7 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Така е с френските стари коли. Такава инженерна недомислица не можеш да срещнеш при японски автомобили ако ще да е 45 годишен и на 1 млн. км.! Ще разглобявам азз лостчета да махам грес,да гресирам лолстчета за мигачи,щото не работят, защото френските инженери пак са претупали конструктивно нещата. Като има здрави и безпроблемни японски коли защо ми е на баир лозе да си губя времето с монтъорски дейности . Аз ако разглобя лостчето,въобщше ако успея няма да мога да го сглобя после и трябва да ходя на майстор. Не съм длъжен да съм майстор като си купуивам Пежо Ситроен. На Ксара Пикасо пък им стават тежки скоростите докато не блокират , оказва се проблем с въжетата на скоростите или ябълковидните връзки на скоростите не знам точно къде е проблема, но това са безумни дефекти недомислици от слабо инженерство.
  • 7 Демократ

    11 8 Отговор

    До коментар #3 от "Майтапи":

    Що бе цяла Франция ги кара.
    Ако бяха лоши щяха ли да ги карат.

    Коментиран от #8

  • 8 Справка

    10 7 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    То цяла Русия кара Лада, това означава ли,че Лада са хубави коли? Цяла Италия кара Фиат,а в Турция карат Тофас.

    Коментиран от #9

  • 9 Демократ

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Справка":

    Чак ьяла Турция не кара ни Тофаш който е стар модел и вече не се произвежда от близо 30 години нито цяла Русия кара Лада.А всъщност последните лади бяха точно Дачия/Рено.
    Едва ли някой в Русия кара още лада 7-ца.

    Коментиран от #17

  • 10 Радо

    8 2 Отговор
    В Турция никой не кара електрички - факт!..за две поредни години в Алания видях само една електричка Хюндай, а турците са мнооого практични хора на бизнеса...Карат хубави и нови Мерцедеси и Поршета богатите турци и не се занимават с ел простотии.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мдаааа

    8 4 Отговор
    Едно време електрокари имаше само по гарите да разкарват колети и заводските цехове. Електричките са като диарията -тръгваш, ама не знаеш докъде ще стигнеш! Истинските коли ще останат и "зелените" глупости ще се забравят.

    Коментиран от #13

  • 13 Факт

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Мдаааа":

    С 500км пробег стигаш къде искаш София Варна е 400км.

    Коментиран от #14

  • 14 Нхзхзс

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "Факт":

    И тамън си стигнал у Варната и трябва да търсиш къди и да чакаш да заредиш, за да може да си "джиткаш".
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Дфен

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Майтапи":

    Представи си че имам 2 Рена над 300 Хил с оригинално окачване.Ти май си сатирик.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Майтапи

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Демократ":

    Tofas не са модел ,а марка по лиценз на Фиат. Lada и преди Рено беше най-продавана в Русия. Но и сега като Рено не я прави добра кола.
  • 18 Майтапи

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "Дфен":

    Някои хора са мазохисти инати. Дори като видят,че карат трошка първия път, взимат си нова от същата марка да видят дали пък тя няма да не е трошка, взимат трета и после ги хвалят, защото ги поддържат на инат толкова време. рено на 300 000км. с оригинална ходова част без да са му падали гумите от купето и без да трака като стар москвич и да се люлее бих искал да го видя, това е нещо като постижение за тази трошлива марка. То ако не й сменяш ходовата част й сменяш датчици или други автомобилни повреди.
  • 19 Майтапи

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Дфен":

    Да караш 600 000км. рена кога караш друг автомобил? Ти караш само рено. Рено е на дъното на всички класации за автомобили.

    Коментиран от #20

  • 20 Дфен

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Майтапи":

    Дай телефон

    Коментиран от #21

  • 21 Майтапи

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Дфен":

    Шегувам се, въпреки че Рено с ходова част на 300 000км. според мен евентуално може да е възможно ако е карана магистрално повече. С тия дупки в София точно Рено да направи 300 000км. без да се пипа ходова част не мисля.

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.