Renault 5 и семейният кросоувър Renault 4 са първите модели на френската марка, които използват новата електрическа платформа AmpR Small, разработена за автомобили от сегмента "B". И двата модела ще предлагат две опции за батерии: базова 40 kWh и по-мощна 52 kWh.
Renault 5 с батерия 40 kWh осигурява пробег до 312 км по стандарта WLTP, а с батерия 52 kWh - до 410 км. Въпреки че Renault не разкри точните спецификации за Renault 4, очаква се пробегът му да също да варира в диапазона между 300 и 400 км. Версията с марката Alpine A290 с батерия от 52 kWh ще осигури 380 км, тъй като по-високата мощност увеличава консумацията на енергия.
И двата модела ще използват NCM (никел кобалт манган) батерии от Envision AESC. Но Renault и LG Energy Solution планират да пуснат по-достъпни батерии LFP (литиево-железен фосфат) с въвеждането на CTP (Cell-to-Pack) технология, която ще увеличи ефективността на пространството. Елементите тип "торбичка" ще се произвеждат в завода на LG в Полша.
Renault 4 ще бъде малко по-скъп от по-компактното Renault 5, докато Alpine A290 също ще получи от новите батерии. Според L'Argus базовите версии на Renault 5 и Renault 4 с LFP батерии ще могат да изминават до 400 км WLTP, спрямо сегашните 300 км. Моделите с NCM батерии също ще получат обновена химия, която ще увеличи техния пробег.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео намекна, че Renault 4 ще може да постигне пробег до 500 км по WLTP, което го прави още по-привлекателен за семейства. Тази актуализация на химията на батерията се очаква до 2026 година с пускането на LFP батериите.
Alpine A290, като високопроизводителна версия на Renault 5, също ще има тези подобрения във версиите GT (180 к.с.) и GTS (220 к.с.). През 2026 година е планирана версия S с мощност 245 к.с. и увеличени и пробег, и мощност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Демократ
Коментиран от #3
13:49 10.11.2024
2 Майтапи
14:59 10.11.2024
3 Майтапи
До коментар #1 от "Демократ":
Хахаа ейй разсмиваш ме : ) Французите още не могат да направят здрава ходова част и кола дето да не е на дъното на всички класации за здравина, той за технологии за ел.автомобили говори хаха : ) Сори ама е смешноКоментиран от #7, #16
15:02 10.11.2024
4 Пежото
Коментиран от #5
15:17 10.11.2024
5 Гост
До коментар #4 от "Пежото":
Проблемът с лостчето за мигача се явява след 150-2000км и причината е че греста, която смазва механиката се смесва с микро стружки от контактните пластини и започва да дава контакт. Същият проблем го имах със Ситроен Ксара и като цяло всички модели(а те хич не са малко), които ползват този модул. Дават го като резервна част, но може да се разглоби(има щипки) да се почисти старта грес и да се сложи нова. Да, ангажимент е, но така е със старите коли.Коментиран от #6
15:50 10.11.2024
6 Майтапи
До коментар #5 от "Гост":
Така е с френските стари коли. Такава инженерна недомислица не можеш да срещнеш при японски автомобили ако ще да е 45 годишен и на 1 млн. км.! Ще разглобявам азз лостчета да махам грес,да гресирам лолстчета за мигачи,щото не работят, защото френските инженери пак са претупали конструктивно нещата. Като има здрави и безпроблемни японски коли защо ми е на баир лозе да си губя времето с монтъорски дейности . Аз ако разглобя лостчето,въобщше ако успея няма да мога да го сглобя после и трябва да ходя на майстор. Не съм длъжен да съм майстор като си купуивам Пежо Ситроен. На Ксара Пикасо пък им стават тежки скоростите докато не блокират , оказва се проблем с въжетата на скоростите или ябълковидните връзки на скоростите не знам точно къде е проблема, но това са безумни дефекти недомислици от слабо инженерство.16:12 10.11.2024
7 Демократ
До коментар #3 от "Майтапи":
Що бе цяла Франция ги кара.Ако бяха лоши щяха ли да ги карат.
Коментиран от #8
16:45 10.11.2024
8 Справка
До коментар #7 от "Демократ":
То цяла Русия кара Лада, това означава ли,че Лада са хубави коли? Цяла Италия кара Фиат,а в Турция карат Тофас.Коментиран от #9
17:03 10.11.2024
9 Демократ
До коментар #8 от "Справка":
Чак ьяла Турция не кара ни Тофаш който е стар модел и вече не се произвежда от близо 30 години нито цяла Русия кара Лада.А всъщност последните лади бяха точно Дачия/Рено.Едва ли някой в Русия кара още лада 7-ца.
Коментиран от #17
18:08 10.11.2024
10 Радо
19:59 10.11.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мдаааа
Коментиран от #13
21:18 10.11.2024
13 Факт
До коментар #12 от "Мдаааа":
С 500км пробег стигаш къде искаш София Варна е 400км.Коментиран от #14
22:21 10.11.2024
14 Нхзхзс
До коментар #13 от "Факт":
И тамън си стигнал у Варната и трябва да търсиш къди и да чакаш да заредиш, за да може да си "джиткаш".08:47 11.11.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Дфен
До коментар #3 от "Майтапи":
Представи си че имам 2 Рена над 300 Хил с оригинално окачване.Ти май си сатирик.Коментиран от #18, #19
10:46 11.11.2024
17 Майтапи
До коментар #9 от "Демократ":
Tofas не са модел ,а марка по лиценз на Фиат. Lada и преди Рено беше най-продавана в Русия. Но и сега като Рено не я прави добра кола.18:08 11.11.2024
18 Майтапи
До коментар #16 от "Дфен":
Някои хора са мазохисти инати. Дори като видят,че карат трошка първия път, взимат си нова от същата марка да видят дали пък тя няма да не е трошка, взимат трета и после ги хвалят, защото ги поддържат на инат толкова време. рено на 300 000км. с оригинална ходова част без да са му падали гумите от купето и без да трака като стар москвич и да се люлее бих искал да го видя, това е нещо като постижение за тази трошлива марка. То ако не й сменяш ходовата част й сменяш датчици или други автомобилни повреди.18:12 11.11.2024
19 Майтапи
До коментар #16 от "Дфен":
Да караш 600 000км. рена кога караш друг автомобил? Ти караш само рено. Рено е на дъното на всички класации за автомобили.Коментиран от #20
18:13 11.11.2024
20 Дфен
До коментар #19 от "Майтапи":
Дай телефонКоментиран от #21
20:21 11.11.2024
21 Майтапи
До коментар #20 от "Дфен":
Шегувам се, въпреки че Рено с ходова част на 300 000км. според мен евентуално може да е възможно ако е карана магистрално повече. С тия дупки в София точно Рено да направи 300 000км. без да се пипа ходова част не мисля.Коментиран от #22
00:04 12.11.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.