Отидете към основна версия

3 521 5

BMW Gina

  • bmw-
  • gina-
  • bmw gina

За да привлекат вниманието по случай отварянето на новия музей на BMW, баварските дизайнери извадиха на бял свят прототип, пазен в тайна цели седем години, но толкова интересен че веднага възниква въпросът: защо, по дяволите, не сме го видели по-рано?

Концепцията Gina най-вероятно е скицирана при една от почивките по разработката върху новото Z4. То ще се вмъкне на точното място сред новите форми на BMW. Роудстърът Gina обаче е смелата визия за отоворен двуместен автомобил, който явно никога няма да бъде произведен в този вид от BMW.

Студиата Gina би трябвало да покаже накъде би могла да тръгне автомобилната индустрия. Желанието на BMW е да покаже алтернативни решения в дизайна и функционалността на бъдещите автомобили. Най-важното на Gina не се крие под каросерията, а е самата каросерия. Роудстърът е с почти безпреходно покритие. Гъвкавият текстилен материал е разпънат върху подвижна конструкция.

Отделните функции, като врати, фарове, капак на мотора, се освобождават тогава, когато наистина има нужда от тях. Поради това моделът не разполага, поне на пръв поглед, с обичайни за серийните автомобили елементи на каросерията като престилка, капак на двигателния отсек, калници. Вместо това структурата е съвсем нова, с много малък брой съставни части. Върху металната рамка се поставя специален материал, изключително издръжлив на опън. Новият текстил дава много по-големи възможности на дизайнерите относно формите и функционалността.

Каросерията на Gina се състои от четири елемента. Най-голямата част започва от предната броня и достига до ветроупорното стъкло, а странично чак до края на вратите. Най-малък е централният елемент на задницата. Двете страници покриват задните калници. Отделните елементи на металната конструкция са подвижни. Те сменят позицията си посредством електрическо или електрохидравлично задвижване, с което променят формата на Gina според случая, увеличавайки по този начин функционалността на автомобила.

Типичен пример са фаровете. Ако не се налага да се осветява пътя, те стоят скрити под текстилната обвивка. Когато водачът включи осветлението, контурите на предницата се променят. Отдясно и отляво на “бъбрека” металната конструкция се задвижва и открехва двата необходими процепа, през които светлината на фаровете може да проникне.

Подобен е принципът при капака на моторния отсек. Когато е необходим достъп до мотора, капакът не се вдига нагоре, а по средата му се отваря и постепенно разширява шлиц по цялата му дължина. Задният спойлер не стои на две подложки, както е обикновено, по-скоро цялата задница се издига нагоре, образувайки аеродинамичното крило. Вратите се отварят в стил Lamborghini, образувайки множество гънки, които пак се изпъват при затваряне.

Петър Иванов

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини