Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) започна официално разследване на софтуера за подпомагане на водача BlueCruise на Ford. Това се случи след две фатални катастрофи.
Разследването на NHTSA започна, след като беше установено, че използването на софтуера BlueCruise е замесено в две фатални катастрофи. Това са инциденти в Сан Антонио, Тексас и Филаделфия, Пенсилвания, които се случиха по-рано тази година.
BlueCruise от Ford позволява шофиране със свободни ръце и поддържа превозното средства в лентата. Системата бе представена през 2021 година и дебютира в електромобила Mustang Mach-E. Този модел кола е споменат и в двата инцидента.
NHTSA отбелязва, че превозните средства на Ford, участвали в катастрофите с фатален изход, са се сблъскали в неподвижни обекти, включително превозни средства, спрели в аварийната лента на магистралата.
Регулаторите ще се опитат да определят дали системата правилно е следила действията на водача, когато BlueCruise и Ford Co-Pilot360 (предшественик на BlueCruise) са били активни, като целта е да се разбере дали вината е на автономната система.
Представители на Ford казаха пред TechCrunch, че компанията работи с NHTSA в подкрепа на разследването. Ден преди това NHTSA започна ново разследване на Tesla, за да разбере дали автопилотът на компанията ангажира достатъчно водачите, за да следят трафика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 аФтопилот
20:59 30.04.2024
2 оня с коня
03:20 01.05.2024
3 Субар
Ще ми е интересно да видя, как ще реагират застахователите на автомобили без волан?
До тогава, всичко е един експеримент, за който клиента си плаща, на всичкото отгоре!
Коментиран от #5
07:09 01.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Бен тен
До коментар #3 от "Субар":
В следващите две години няма да има автомобили без волан, освен ако Тесла не пусне такива. Не го казвам защото техния автопилот е най-добър, а защото началника им е най-шантав и най-смел.09:10 02.05.2024