Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Миналата година компанията представи доста нови модели, но най-интересен безспорно е Insignia. Второто поколение на практика е последният модел, произвеждан под шапката на GM и поради тази причина ще остане в историята.
Година след лансирането на модела вече е ясно, че стандартните версии на новата Insignia са с отлично съотношение между цена, качество и предлагане, но сега ще стане дума за най-наточената нова Insignia. Тя носи обозначението GSI и ще се предлага на пазара в две разновидности - лифтбек и комби, както и с два двигателя - бензинов и дизелов.
Insignia GSI беше показана статично през есента на миналата година, а сега от Opel проведоха и първите динамични тестове на модела. Те се проведоха във Франция и наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления за най-мощната нова Insignia.
Екстериор
Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. При версията GSI клиренсът е снижен с 10 мм, което въпреки че не е много си личи и визуално. Останалите разлики във външния вид се откриват в различните в няколко основни детайла.
Основен акцент са въздухозаборниците, интегрирани в долната част на предната броня, в наличието на спойлер отзад тип антикрило, който има повече визуални функции, както и по по-големите джанти и спирачки Brembo. С други думи Insignia GSI е доста по-динамично изглеждаща и определено привлича погледите.
Интериор
Вътре GSI версията също се отличава със спортни елементи. Наличието на алуминиеви планки е отлична гарнитура за спортното и същевременно стилно излъчване. Най-важната част в салона обаче са новите седалки, специално проектирани за GSI и сертифицираните от AGR Opel Performance.
Спортните седалки разполагат с всички авангардни системи и приспособления, които са вече известни от най-висококласните седалки. Интегралната седалка на GSi предлага също и вентилация, отопление, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба.
От останалите елементи в салона на очи се набива нарочно уголемения централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона.
Важно е да отбележим още, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.
Като цяло салонът е спортен, но в същото време комфортен, което принципно не се постига лесно. GSI-версиите са автомобили за ежедневна употреба, но значително по-спортно изглеждащи, както отвън, така и отвътре. Какво обаче се крие под капака на новата Insignia GSI.
Двигател и ходови характеристики
Изпробвахме GSI, както по стандартната пътна мрежа, така и на писта. Състезателното трасе в близост до Марсилия е тестови полигон на Michelin и разполага с доста интересна писта с виражи в стил "Инди 500". По цивилната пътна мрежа и двата варианта (бензинов и дизелов) се държат много добре - динамични, предсказуеми и интуитивни за управление.
На пистата обаче открихме някои разлики, които разбираемо са в полза на бензиновата Insignia GSI. Тя разполага с двулитров битурбо двигател, мощността на който е 260 конски сили. Въртящият момент се предава през осемстепенна автоматична трансмисия към четирите колела. С този мотор, колата определено се чувства в свои води.
По-ниският клиренс и втвърдените с 40 % пружини са другите предпоставки за отлично управление. Крен в завоите има, но той е минимален. Возията е твърда, но в никакъв случай дискомфортна. Бензиновата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 Turbo обаче харчи немалко.
Средният разход при извънградско шофиране надхвърли 12 литра на 100 километра пробег. Дизеловата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 CDTi BiTurbo (210 CV) 4x4 е значително по-икономична, но въпреки високия въртящ момент, мощността от 210 коня не е достатъчна за претенциите на обозначението GSI.
4х4 предаването помага за влизане в завои с висока скорост, но точно тогава се проявява и основния недостатък на Insignia GSI. Той е свързан с кормилото. Воланът се усеща лек и "пуст" при управление с по-висока скорост и съвсем не отговаря на спортните претенции на модела. Дори и в режим Sport остава неинформативен и на моменти дори опасен.
С други думи трябва да кажем, че Insignia GSI не е типично спортен автомобил. Той е предназначен за ежедневна употреба, комфортен е и изглежда доста динамично. Возията е по-твърда, мощността е приемлива за наточена версия, но управлението не е предназначено за състезателно каране, а за съжаление от Opel към момента не предвиждат поява на Insignia OPC.