Някои шофьори винаги предпочитат да зареждат колата „до горе“ - за да не се налага да спират на бензиностанция още веднъж. Други, напротив, никога те пълнят резервояра, защото смятат, че ще възникнат технически проблеми. Но колко възможни са те наистина? Истинските аргументи за и против зареждането с гориво до пълен резервоар се свеждат до един основен въпрос.
Най-често противниците на зареждането „до пълно“ говорят за ужасния вакуум, който се образува в резервоара, докато се изпразва и който поврежда горивната помпа. Но истината е, че съвременните автомобили (със сигурност всички произведени през този век) са оборудвани с „умни“ сензори и вентилационни системи, които не позволяват налягането да падне до критично ниво.
Вентилационната система спира да работи само при задействане на гравитационния клапан - когато автомобилът е наклонен на 45 градуса или повече. Тази мярка е необходима, за да може при авария горивото да остане в резервоара и да не се разлее, увеличавайки риска от пожар.
Но у нас, както е добре известно има и по-стари коли, които нямат модерни системи? Излиза, че при тях може да възникне такъв проблем? Според специалистите обаче и това са митове и легенди. Критичен вакуум по принцип не може да се образува в нито една част от горивната система поради непълната ѝ херметичност - и няма значение кога е слязла от поточната линия: вчера или през 80-те години на миналия век.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еврочиновник
Коментиран от #3, #4
14:06 09.01.2025
2 Бочко
14:08 09.01.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Бембенски
До коментар #1 от "Еврочиновник":
Не ти се получи.14:10 09.01.2025
5 шофьор
Коментиран от #12
14:11 09.01.2025
6 Истината:
но само за джоба!
14:30 09.01.2025
7 Дуньо простия
14:37 09.01.2025
8 Механик
Всеки зарежда колкото си иска и колкото има възможност. На резервоара му няма нищо от това дали е пълен до горе или до половина.
Колите в момента с палстмасови резервоари. Не корозират.
Кгоато карате на минимум не е добре, защото помпата може да остане на сухо или да засмуче някоя утайка. Всичко над минимума не може да бъде нито вредено, нито полезно с едно малко изключение, което се отнася за бензиновите коли. А именно, че когато резервоара е по-празен, незаетия от гориво обем се запълва от бензинови пари. А тия пари са силно запалими.
Коментиран от #9
14:43 09.01.2025
9 Дуньо простия
До коментар #8 от "Механик":
Голям си "механик" 😄😄😄Като караш с пълен догоре резервоар, помпата, да не смуче от тавана на резервоара. И пълен и празен, все на едно и също място си стои. Друг е въпроса, що у нас горивата, могат да предизвикват такова явление, като батак в резервоара.
15:01 09.01.2025
10 Айде
15:03 09.01.2025
11 братвурст
16:34 09.01.2025
12 шофьор
До коментар #5 от "шофьор":
интересно тези минуси защо са ми дадени.Коментиран от #15
19:54 09.01.2025
13 Горбачовче
20:00 09.01.2025
14 оня с коня
20:24 09.01.2025
15 Дуньо простия
До коментар #12 от "шофьор":
Щото вместо шофьор, се правиш на монтьор. На автомонтьор. Помпата ще изгори, когато и дойде времето. Помпата обикновено е монтирана в горната част на резервоара, и през повечето време е на сухо. Само сондата стига до дъното. И се охлажда от горивото, дето върви през нея. Като свърши, двигателят ще угасне. Пък дизела, дето е с роторното гнп, има в резервоара само две тръби. Едната е сонда, пък по другата се връща обратната нафта.22:43 09.01.2025