11 Март, 2018 11:04, обновена 11 Март, 2018 11:35 31 107 42

Тествахме най-мощната нова Insignia

  • opel-
  • insignia-
  • gsi-
  • тест
Тествахме най-мощната нова Insignia - 1

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Миналата година компанията представи доста нови модели, но най-интересен безспорно е Insignia. Второто поколение на практика е последният модел, произвеждан под шапката на GM и поради тази причина ще остане в историята.

Година след лансирането на модела вече е ясно, че стандартните версии на новата Insignia са с отлично съотношение между цена, качество и предлагане, но сега ще стане дума за най-наточената нова Insignia. Тя носи обозначението GSI и ще се предлага на пазара в две разновидности - лифтбек и комби, както и с два двигателя - бензинов и дизелов.

Тествахме най-мощната нова Insignia

Insignia GSI беше показана статично през есента на миналата година, а сега от Opel проведоха и първите динамични тестове на модела. Те се проведоха във Франция и наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления за най-мощната нова Insignia.

Екстериор

Тествахме най-мощната нова Insignia


Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. При версията GSI клиренсът е снижен с 10 мм, което въпреки че не е много си личи и визуално. Останалите разлики във външния вид се откриват в различните в няколко основни детайла.

Тествахме най-мощната нова Insignia

Основен акцент са въздухозаборниците, интегрирани в долната част на предната броня, в наличието на спойлер отзад тип антикрило, който има повече визуални функции, както и по по-големите джанти и спирачки Brembo. С други думи Insignia GSI е доста по-динамично изглеждаща и определено привлича погледите.

Интериор

Тествахме най-мощната нова Insignia


Вътре GSI версията също се отличава със спортни елементи. Наличието на алуминиеви планки е отлична гарнитура за спортното и същевременно стилно излъчване. Най-важната част в салона обаче са новите седалки, специално проектирани за GSI и сертифицираните от AGR Opel Performance.

Спортните седалки разполагат с всички авангардни системи и приспособления, които са вече известни от най-висококласните седалки. Интегралната седалка на GSi предлага също и вентилация, отопление, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба.

Тествахме най-мощната нова Insignia

От останалите елементи в салона на очи се набива нарочно уголемения централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона.

Важно е да отбележим още, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.

Тествахме най-мощната нова Insignia

Като цяло салонът е спортен, но в същото време комфортен, което принципно не се постига лесно. GSI-версиите са автомобили за ежедневна употреба, но значително по-спортно изглеждащи, както отвън, така и отвътре. Какво обаче се крие под капака на новата Insignia GSI.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-мощната нова Insignia


Изпробвахме GSI, както по стандартната пътна мрежа, така и на писта. Състезателното трасе в близост до Марсилия е тестови полигон на Michelin и разполага с доста интересна писта с виражи в стил "Инди 500". По цивилната пътна мрежа и двата варианта (бензинов и дизелов) се държат много добре - динамични, предсказуеми и интуитивни за управление.

На пистата обаче открихме някои разлики, които разбираемо са в полза на бензиновата Insignia GSI. Тя разполага с двулитров битурбо двигател, мощността на който е 260 конски сили. Въртящият момент се предава през осемстепенна автоматична трансмисия към четирите колела. С този мотор, колата определено се чувства в свои води.

Тествахме най-мощната нова Insignia

По-ниският клиренс и втвърдените с 40 % пружини са другите предпоставки за отлично управление. Крен в завоите има, но той е минимален. Возията е твърда, но в никакъв случай дискомфортна. Бензиновата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 Turbo обаче харчи немалко.

Средният разход при извънградско шофиране надхвърли 12 литра на 100 километра пробег. Дизеловата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 CDTi BiTurbo (210 CV) 4x4 е значително по-икономична, но въпреки високия въртящ момент, мощността от 210 коня не е достатъчна за претенциите на обозначението GSI.

Тествахме най-мощната нова Insignia

4х4 предаването помага за влизане в завои с висока скорост, но точно тогава се проявява и основния недостатък на Insignia GSI. Той е свързан с кормилото. Воланът се усеща лек и "пуст" при управление с по-висока скорост и съвсем не отговаря на спортните претенции на модела. Дори и в режим Sport остава неинформативен и на моменти дори опасен.

С други думи трябва да кажем, че Insignia GSI не е типично спортен автомобил. Той е предназначен за ежедневна употреба, комфортен е и изглежда доста динамично. Возията е по-твърда, мощността е приемлива за наточена версия, но управлението не е предназначено за състезателно каране, а за съжаление от Opel към момента не предвиждат поява на Insignia OPC.

Тествахме най-мощната нова Insignia


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ецо

    68 18 Отговор
    Много добра. Браво.
  • 2 Дискретен герой

    71 14 Отговор
    Хубав автомобил!
  • 3 гмг

    9 47 Отговор
    Май са опитали да копират задницата на Volvo v90 при комбито.

    Коментиран от #13

  • 4 aАААА

    34 99 Отговор
    АБЕ ОПЕЛ...ХУБАВ ОПЕЛ НЯМААААА...

    Коментиран от #17, #18

  • 5 Д'мин

    35 7 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Средният разход при извънградско шофиране надхвърли 12 литра на 100 километра пробег.
    7 и нещо е извънградско, над 11 е градското.
  • 6 ФАН

    43 31 Отговор
    За новата инсигния не знам но старата направи богати доста собственици на автосервизи...
  • 7 Гост

    42 36 Отговор
    Опела е като жената - върши работа ама не доставя удоволствие...

    Коментиран от #16

  • 8 волен сидеров

    20 30 Отговор
    БраТчет Опел умря.това на снимките е грозно спрямо първата инсигния
    ....ама кво ти пука
  • 9 Чека свети

    24 24 Отговор
    Opel 1.6 ecotec маслояд никога повече.
  • 10 СССР

    23 43 Отговор
    Боклук! И то пластмасов! Снижен клиренс! Тая кола само на писта ли ще се кара?! 12 на сто! Прогрес! 200 коня! За къде? Кой бърза толкова?
  • 11 Инвер Паша

    11 32 Отговор
    Тва е ситроен с4
  • 12 асдафафа

    38 10 Отговор
    Много е хубава
  • 13 незнайко

    9 33 Отговор

    До коментар #3 от "гмг":

    Тя и предницата е копирана от Мазда, само емблемата е сменена.
  • 14 Японеца

    9 6 Отговор
    Браво г-н славчев, радвам се че сте написали вече статия и сте били там!
    А, така, не става само с преписване!

    Коментиран от #25

  • 15 Край

    20 15 Отговор
    Безплатен съвет: РSA зарежете грозните 508 и Ds и си правете инсигния - нищо по добро не можете да направите.
  • 16 бегачка

    25 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Личи си ,че не си се качвал в ОРС
  • 17 Gost

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "aАААА":

    Ти защото на 100 % имаш новата Insignia или си се качвал в нея или може би поне си се снимал около нея ...та за това даваш мнение 😀😀😀😀😂😂😂😂
  • 18 ХХМ

    19 1 Отговор

    До коментар #4 от "aАААА":

    Абе малчуган тук не става въпрос за твоя бмх. Внимавай малко с плейстейшъна.
  • 19 Бай Ой

    37 15 Отговор
    Преди 2 месеца си взех Инсигния, 2013 г., 1.4 турбо, 140 коня, само за 17 бона! Колицата е екстра, 150 не ги усеща, 6.2 л. бензин среден разход София-Троян-София, 105 км/ч средна скорост! Па вие си плюите и си карайте 15 годишните БМВ-та! Преди това имах Кия Спортидж, 2012-та, също чудесна джипка! Новата кола му е майката!

    Коментиран от #22

  • 20 opel

    28 5 Отговор
    Перфектен автомобил и
    Перфектно съотношение на цена към качество.
  • 21 Никжлай

    13 21 Отговор
    Аз знам за Опел 1000 лв. Ако няма ръжда 2000 лв.
  • 22 Невъзвръщенец

    27 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Ой":

    Нови коли в РъБъ карат само "бизнесмените" на бекапето...Останалите все още там карат трошки, не че са глупаци, а защото за толкова им стигат парите...
  • 23 Бай Х

    9 14 Отговор
    А ще ръждясва ли?
    Като истински опел.
  • 24 руни

    5 8 Отговор
    Смяна на ремък 500 паунда. мерси
  • 25 Миро

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Японеца":

    Явно не си много в час. Точно Славчев кара и пише от първо лице за всички нови коли, които се продават у нас. При това е доста обективен и не им спестява критиките.
  • 26 Гост

    5 14 Отговор
    Най хубавия Опел е продадения същото и за Форда важи.

    Коментиран от #37

  • 27 onq s konq

    8 9 Отговор
    Това МПС е невероятно лакомо/12 на сто/ за бенз вариант 260 коня.Кола със сходна мощност-напр."Ауди" харчи 10л/100 СРЕДЕН РАЗХОД/градско +извънградско/,докато тук е някакво измислено понятие "среден ИЗВЪНГРАДСКИ РАЗХОД"?!БМВ пак същата мощност/5-ца/ харчи пък още по-малко от Аудито.Били направили тавана на купета по-нисък,както са намалили и клиренса .Което пък ще събере протести от някои потенциални купувачи че главите им опират в тавана,а ниския клиренс пък води до намаляване на проходимостта,особено през зимата.А защо в предходния модел тия елементарни поправки не бяха осъществени-нима тогава проектантите са били неразбиращи от аеродинамика и стабилност идиоти?Ако всичко това е в името на непременно излизане от конвейра на "обновен автомобил",то е друг въпрос.Както и да е-вероятно ще има мераклии да го купят,но в един момент производитела ще трябва да лавира с цената.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 vasik atanasova

    4 19 Отговор
    ОПЕЛ ЛИ Е КАТЕГОРИЧНО НЕ
  • 31 Пенев

    10 6 Отговор
    От 2010г до миналата съм карал почти всички модели на Опел още преди да бъдат пуснати на пазара. До сега не съм срещал някоя кола от тях да гори 12 литра на 100. Дори OPC при нормално шофиране не е давало такъв разход.
  • 32 гостъ

    4 9 Отговор
    Докато първато инсигния беше 1към1 алфа 159 нямаше проблеми с волана.Сега обаче са я пипнали най -добрите инженери,
    немските и волана е ужасен дори опасен.
  • 33 гост16

    16 1 Отговор
    Добра е колата. Не говорете глупости, преди да сте я виждали на живо.С по силен двигател е и като я настъпваш разхода е по- голям. Ако я сравнявате с премиум марките е значително по евтина като цена и подръжка....и това е целта тук. Не си правете изводи от колите който сте карали до сега на по 500 000 и по на 20- 30години.Пишете глупости и се излагате.
  • 34 бмв е61

    1 13 Отговор
    жалко че е немско ама все още няма качество и това предно дето него махнаха поне на в този сегмент ама не предно та предно е добре това прехвалено предно не може нищо повече от задното даже по зле то и недозавива зле е доста хората са го казали бмв и всичко останало

    Коментиран от #36

  • 35 омега v6

    8 0 Отговор
    тоя големия модел на опел от омега насам винаги е сполучлив
  • 36 Язе

    11 0 Отговор

    До коментар #34 от "бмв е61":

    Жалкото в целия ти коментар си ти.Много неграмотно бе БмВ фен?

    Коментиран от #41

  • 37 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Сладък....като се качиш на Insignia New ...тогава викам да коментираш...А то така излиза, че цървулче до педалче на нова количка не се е допирало (освен на "нов внос" с над 300 000 км), но на мнение е велик 😎
  • 38 Гост

    0 7 Отговор
    Не благодаря предпочитам едно БМВ Мерцедес или Ауди до 10г. нов внос пред таз ш...ана Инсигния карай си я със здраве.
  • 39 Гост

    1 8 Отговор
    Аз си имам принципи Опел или Форд ли е категорично НЕ.Предпочитам дори френските пред тях.

    Коментиран от #40

  • 40 Гост

    14 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Принципите са важно нещо ... спазва ги ....
    Аз съм карал ново Мондео и съм супер доволен ....Сега карам нова Insignia и съм още по -доволен .....ама принципите са важни ....
  • 41 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #36 от "Язе":

    На " БмВ фен" къде търсиш грамотност. ..то са изключващи се понятия
  • 42 ghfh

    3 0 Отговор
    Е как да не може да гори 12 на сто, ами като са я карали като чужда кола за последно ще ги изгори и още как, и то нали е било на писта а не на обикновен път.