Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Миналата година компанията представи доста нови модели, но най-интересен безспорно е Insignia. Второто поколение на практика е последният модел, произвеждан под шапката на GM и поради тази причина ще остане в историята.
Година след лансирането на модела вече е ясно, че стандартните версии на новата Insignia са с отлично съотношение между цена, качество и предлагане, но сега ще стане дума за най-наточената нова Insignia. Тя носи обозначението GSI и ще се предлага на пазара в две разновидности - лифтбек и комби, както и с два двигателя - бензинов и дизелов.
Insignia GSI беше показана статично през есента на миналата година, а сега от Opel проведоха и първите динамични тестове на модела. Те се проведоха във Франция и наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления за най-мощната нова Insignia.
Екстериор
Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. При версията GSI клиренсът е снижен с 10 мм, което въпреки че не е много си личи и визуално. Останалите разлики във външния вид се откриват в различните в няколко основни детайла.
Основен акцент са въздухозаборниците, интегрирани в долната част на предната броня, в наличието на спойлер отзад тип антикрило, който има повече визуални функции, както и по по-големите джанти и спирачки Brembo. С други думи Insignia GSI е доста по-динамично изглеждаща и определено привлича погледите.
Интериор
Вътре GSI версията също се отличава със спортни елементи. Наличието на алуминиеви планки е отлична гарнитура за спортното и същевременно стилно излъчване. Най-важната част в салона обаче са новите седалки, специално проектирани за GSI и сертифицираните от AGR Opel Performance.
Спортните седалки разполагат с всички авангардни системи и приспособления, които са вече известни от най-висококласните седалки. Интегралната седалка на GSi предлага също и вентилация, отопление, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба.
От останалите елементи в салона на очи се набива нарочно уголемения централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона.
Важно е да отбележим още, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.
Като цяло салонът е спортен, но в същото време комфортен, което принципно не се постига лесно. GSI-версиите са автомобили за ежедневна употреба, но значително по-спортно изглеждащи, както отвън, така и отвътре. Какво обаче се крие под капака на новата Insignia GSI.
Двигател и ходови характеристики
Изпробвахме GSI, както по стандартната пътна мрежа, така и на писта. Състезателното трасе в близост до Марсилия е тестови полигон на Michelin и разполага с доста интересна писта с виражи в стил "Инди 500". По цивилната пътна мрежа и двата варианта (бензинов и дизелов) се държат много добре - динамични, предсказуеми и интуитивни за управление.
На пистата обаче открихме някои разлики, които разбираемо са в полза на бензиновата Insignia GSI. Тя разполага с двулитров битурбо двигател, мощността на който е 260 конски сили. Въртящият момент се предава през осемстепенна автоматична трансмисия към четирите колела. С този мотор, колата определено се чувства в свои води.
По-ниският клиренс и втвърдените с 40 % пружини са другите предпоставки за отлично управление. Крен в завоите има, но той е минимален. Возията е твърда, но в никакъв случай дискомфортна. Бензиновата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 Turbo обаче харчи немалко.
Средният разход при извънградско шофиране надхвърли 12 литра на 100 километра пробег. Дизеловата Insignia Sports Tourer GSi 2.0 CDTi BiTurbo (210 CV) 4x4 е значително по-икономична, но въпреки високия въртящ момент, мощността от 210 коня не е достатъчна за претенциите на обозначението GSI.
4х4 предаването помага за влизане в завои с висока скорост, но точно тогава се проявява и основния недостатък на Insignia GSI. Той е свързан с кормилото. Воланът се усеща лек и "пуст" при управление с по-висока скорост и съвсем не отговаря на спортните претенции на модела. Дори и в режим Sport остава неинформативен и на моменти дори опасен.
С други думи трябва да кажем, че Insignia GSI не е типично спортен автомобил. Той е предназначен за ежедневна употреба, комфортен е и изглежда доста динамично. Возията е по-твърда, мощността е приемлива за наточена версия, но управлението не е предназначено за състезателно каране, а за съжаление от Opel към момента не предвиждат поява на Insignia OPC.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ецо
11:56 11.03.2018
2 Дискретен герой
12:07 11.03.2018
3 гмг
Коментиран от #13
12:38 11.03.2018
4 aАААА
Коментиран от #17, #18
13:30 11.03.2018
5 Д'мин
7 и нещо е извънградско, над 11 е градското.
13:48 11.03.2018
6 ФАН
14:39 11.03.2018
7 Гост
Коментиран от #16
14:43 11.03.2018
8 волен сидеров
....ама кво ти пука
15:28 11.03.2018
9 Чека свети
16:01 11.03.2018
10 СССР
16:02 11.03.2018
11 Инвер Паша
16:26 11.03.2018
12 асдафафа
16:30 11.03.2018
13 незнайко
До коментар #3 от "гмг":
Тя и предницата е копирана от Мазда, само емблемата е сменена.16:36 11.03.2018
14 Японеца
А, така, не става само с преписване!
Коментиран от #25
17:21 11.03.2018
15 Край
18:30 11.03.2018
16 бегачка
До коментар #7 от "Гост":
Личи си ,че не си се качвал в ОРС19:04 11.03.2018
17 Gost
До коментар #4 от "aАААА":
Ти защото на 100 % имаш новата Insignia или си се качвал в нея или може би поне си се снимал около нея ...та за това даваш мнение 😀😀😀😀😂😂😂😂20:01 11.03.2018
18 ХХМ
До коментар #4 от "aАААА":
Абе малчуган тук не става въпрос за твоя бмх. Внимавай малко с плейстейшъна.20:10 11.03.2018
19 Бай Ой
Коментиран от #22
20:18 11.03.2018
20 opel
Перфектно съотношение на цена към качество.
20:55 11.03.2018
21 Никжлай
21:08 11.03.2018
22 Невъзвръщенец
До коментар #19 от "Бай Ой":
Нови коли в РъБъ карат само "бизнесмените" на бекапето...Останалите все още там карат трошки, не че са глупаци, а защото за толкова им стигат парите...21:50 11.03.2018
23 Бай Х
Като истински опел.
22:37 11.03.2018
24 руни
22:58 11.03.2018
25 Миро
До коментар #14 от "Японеца":
Явно не си много в час. Точно Славчев кара и пише от първо лице за всички нови коли, които се продават у нас. При това е доста обективен и не им спестява критиките.23:05 11.03.2018
26 Гост
Коментиран от #37
00:48 12.03.2018
27 onq s konq
01:44 12.03.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 vasik atanasova
03:07 12.03.2018
31 Пенев
07:39 12.03.2018
32 гостъ
немските и волана е ужасен дори опасен.
08:11 12.03.2018
33 гост16
09:19 12.03.2018
34 бмв е61
Коментиран от #36
09:46 12.03.2018
35 омега v6
10:12 12.03.2018
36 Язе
До коментар #34 от "бмв е61":
Жалкото в целия ти коментар си ти.Много неграмотно бе БмВ фен?Коментиран от #41
13:00 12.03.2018
37 Гост
До коментар #26 от "Гост":
Сладък....като се качиш на Insignia New ...тогава викам да коментираш...А то така излиза, че цървулче до педалче на нова количка не се е допирало (освен на "нов внос" с над 300 000 км), но на мнение е велик 😎19:17 12.03.2018
38 Гост
19:25 12.03.2018
39 Гост
Коментиран от #40
19:27 12.03.2018
40 Гост
До коментар #39 от "Гост":
Принципите са важно нещо ... спазва ги ....Аз съм карал ново Мондео и съм супер доволен ....Сега карам нова Insignia и съм още по -доволен .....ама принципите са важни ....
19:53 12.03.2018
41 Гост
До коментар #36 от "Язе":
На " БмВ фен" къде търсиш грамотност. ..то са изключващи се понятия19:55 12.03.2018
42 ghfh
22:01 12.03.2018