Отидете към основна версия

4 822 11

Германско издание се бъзика с еколозите

  • всъдеход-
  • suv-
  • кросоувър-
  • екология-
  • забрана

Всъдеходите са се превърнали в универсален враг за еколози, борци за безопасност по пътищата и всевъзможни активистки групи. Наричат ги убийци на климата и палачи на хора и настояват за забраната им, а собствениците им са охулвани по всеки възможен повод. Кампании против този тип автомобили се водят активно в социалните мрежи, медиите и обществените дискусии. Поборниците срещу всъдеходите обаче допускат сериозна грешка, предупреждава Auto Motor und Sport - не знаят нищичко за врага си.

Попитайте активистите срещу какво точно се борят и ще получите всякакви отговори освен верния, отбелязва изданието. Те не знаят дори колко нисък е процентът на всъдеходите в съвременния немски автопарк. По данни на Kraftfahrtbundesamt в момента в Германия има 3 144 333 автомобила от този тип или едва 6.7% от регистрираните в страната моторни превозни средства.

Проблемът е, че сред тях практически няма всъдеходи, тъй като в тази категория попадат модели като Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus, BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E-Pace. Всички те са кросоувъри, които имат сходна конструкция с обикновените седани и комбита. Природозащитниците и активистите на различни движения просто не различават тези автомобили, което понякога ги представя в доста комична светлина.

Специално за еколозите и борците за безопасност по пътищата от Auto Motor und Sport са изредили спецификите на истинските всъдеходи. Според изданието за такива могат да се смятат автомобили, които покриват следните задължителни критерии:

• имат система за постоянно задвижване на четирите колела с възможност за изключване на осите;
• снабдени са с поне един блокируем диференциал (или подобен механизъм);
• могат да преодоляват наклон с ъгъл 30 градуса;
• имат преден ъгъл на атака от поне 25 градуса;
• имат заден ъгъл на атака от поне 20 градуса;
• не се преобръщат при страничен наклон от 20 градуса;
• имат клиренс под осите от поне 180 мм;
• имат клиренс под най-ниската точка на каросерията от поне 200 мм

Auto Motor und Sport предлага следващия път, когато политик, природозащитник или друг активист в борбата срещу всъдеходите поиска по-високи данъци за собствениците им, да бъде попитан какво точно има предвид. Автомобил с резервна гума на задната врата? Който има пластмасов защитен пояс в долната част на каросерията? Който харчи повече от 10 литра на 100 км? Който има коефициент на въздушно съпротивление над 0.35?

Изданието се кодоши с активистите и с някои куриозни примери. Трябва ли да се смята за всъдеход Ford EcoSport с неговото 1.0-литрово моторче с разход 5.5 л/100 км и вредни емисии от едва 125 грама CO2 на километър? Каква тогава е Alfa Romeo Giulia, която харчи като комбайн? Всъдеход ли е VW T-Roc с неговия клиренс от 161 мм на фона на комбито Audi A4 Allroad Quattro, което стои на 180 мм над пътя?

Външността и дизайнът не правят от обикновената кола всъдеход, така, както спойлерът не я превръща в спортна, обясняват от Auto Motor und Sport. Природозащитниците трябва първо да дадат отговор какви точно са автомобилите, срещу които е станало толкова модно да се водят кръстоносни походи, защото в противен случай ще пострада цялата индустрия, а под прицел ще попаднат модели, които не се различават почти по нищо от Mercedes-Benz C-Klasse или Renault Clio, заключава изданието.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 18 гласа.

Свързани новини