Отидете към основна версия

28 397 68

Тест на най-мощното BMW M5

  • bmw-
  • m5-
  • 5er-
  • f10

 

Новото поколение на свръхскоростния седан на BMW 5er е достъпно и за клиенти в България. Най-наточената "петица" с индекс М за първи път в своята история е оборудвана с турбо двигател. Всички предишни версии бяха снабдени с атмосферни мотори. Точно поради тази причина BMW M5 ( F10 ) е по-динамично, по-бързо и по-мощно от предшествениците си. В това се убедихме, след като направихме обстоен тест драйв. Ето и нашите впечатления.
 
Екстериор

Още от пръв поглед дизайнът на новия продукт на Motorsport предизвиква бурни емоции. Външният вид няма как да се нарече спокоен. Сравнено със стандартната "петица", М-изпълнението впечатлява с доста по-агресивна визия. Тя се дължи основно на фирмения обвес, включващ различна предна броня с огромни въздухозаборници и задна такава, разполагаща с т.нар. двуетажна архитектура, където на първия етаж са разположени двете, потресаващо злобно изглеждащи ауспухни "двуцевки". Краят на багажника е украсен от едва забележим спойлер, който има по-голяма роля в аеродинамиката, отколкото в екстериорния облик. Картинката се завършва от 19-цоловите лети джанти, през които прозират огромните фирмени спирачни апарати.
 
Интериор

Вътре, най-наточената версия на новото поколение F10 не се отличава съществено от стандартните варианти. Най-забележимите белези на М5 са спортното триспицово кормило, което е снабдено с пера за превключване на предавките от волана. Другата характерна особеност е по-малката и по-различна топка на скоростния лост. Още едно от различията е свързано със скоростомера, който съвсем нескромно е разграфен до 330 км/ч. Иначе вътре е комфортно и удобно, багажникът е с обем цели 520 литра - като във всяка пета серия на баварците и докато не бъде запален двигателя, човек не разбира в какъв автомобил  всъщност е попаднал.
 
Двигател и ходови характеристики

Моторът на новото BMW M5 е с индекс S63B44TU и представлява сериозна доработка на агрегата N63B44. И двата разполагат с осем цилиндъра и обем от 4.4 литра, но S63B44TU има в арсенала си и два високопроизводителни турбо компресора, благодарение на които мощността нараства от 408 до умопомрачаващите за подобен род автомобил 560 к.с. С други думи това е снаряд от премиум клас.
 
Още със запалването на двигателя настроихме всички системи на режим спорт, защото бяхме далеч от мисълта да изпробваме икономичността на новото M5. Избираме ръчен режим на седемстепенната M DCT трансмисия и натискаме газта. Следва мощен рев и адреналина се вдига на мига. Превключвайки предавките и следейки пътната обстановка М-петицата неусетно достига 200 км/ч. Поглеждайки заводските данни разбираме, че тази скорост се достига за 13 секунди, които в нашия случай изминават неусетно. Първите 100 километра пък се достигат за 4.4 секунди, но най-забележителното в новото М5 е неговото доускорение.  На практика ускорението може да става във всички оборотни диапазони, а усещането е неописуемо. След 200 км/ч. автомобилът продължава да ускорява и огромната мощ бива възпряна чак на отметката 250, при това от електронния ограничител на скоростта.
 
След края на теста все пак погледнахме борд компютъра, с цел да разберем какъв е реалният среден разход на гориво на новото М5. Оказва се, че за 400 километра пробег, при това на спортен режим и доста сериозно настъпване на газта, средният разход на бензин е 14.6 литра. От компанията производител казват, че ако се кара спокойно разходът може да падне и под 10 на 100. Основна заслуга за уникалната динамика и сравнително ниския разход на гориво имат иновационните турбо компресори, системата Valvetronic и седемстепенната скоростна кутия с два съединителя.
 
Наред с всичко изброено, трябва да отбележим, че колата е изключително добре балансирана и в остри завои с висока скорост, крен и поднасяне няма. Единственият минус, който ще бъде отчетен от хардкор феновете на М-изпълненията на BMW е, че ръчната спирачка не е механична. За сметка на това пък новият диференциал е с възможност за 100% блокировка, което става с помощта на специално разработена електромеханична муфа. Така гигантският въртящ момент от 680 Нм се предава още по-ефективно на задните колела. Всъщност каквото и да си говорим, именно от този автомобил може да се усети радостта от шофирането.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини