Новото поколение на свръхскоростния седан на BMW 5er е достъпно и за клиенти в България. Най-наточената "петица" с индекс М за първи път в своята история е оборудвана с турбо двигател. Всички предишни версии бяха снабдени с атмосферни мотори. Точно поради тази причина BMW M5 ( F10 ) е по-динамично, по-бързо и по-мощно от предшествениците си. В това се убедихме, след като направихме обстоен тест драйв. Ето и нашите впечатления.
Екстериор
Още от пръв поглед дизайнът на новия продукт на Motorsport предизвиква бурни емоции. Външният вид няма как да се нарече спокоен. Сравнено със стандартната "петица", М-изпълнението впечатлява с доста по-агресивна визия. Тя се дължи основно на фирмения обвес, включващ различна предна броня с огромни въздухозаборници и задна такава, разполагаща с т.нар. двуетажна архитектура, където на първия етаж са разположени двете, потресаващо злобно изглеждащи ауспухни "двуцевки". Краят на багажника е украсен от едва забележим спойлер, който има по-голяма роля в аеродинамиката, отколкото в екстериорния облик. Картинката се завършва от 19-цоловите лети джанти, през които прозират огромните фирмени спирачни апарати.
Интериор
Вътре, най-наточената версия на новото поколение F10 не се отличава съществено от стандартните варианти. Най-забележимите белези на М5 са спортното триспицово кормило, което е снабдено с пера за превключване на предавките от волана. Другата характерна особеност е по-малката и по-различна топка на скоростния лост. Още едно от различията е свързано със скоростомера, който съвсем нескромно е разграфен до 330 км/ч. Иначе вътре е комфортно и удобно, багажникът е с обем цели 520 литра - като във всяка пета серия на баварците и докато не бъде запален двигателя, човек не разбира в какъв автомобил всъщност е попаднал.
Двигател и ходови характеристики
Моторът на новото BMW M5 е с индекс S63B44TU и представлява сериозна доработка на агрегата N63B44. И двата разполагат с осем цилиндъра и обем от 4.4 литра, но S63B44TU има в арсенала си и два високопроизводителни турбо компресора, благодарение на които мощността нараства от 408 до умопомрачаващите за подобен род автомобил 560 к.с. С други думи това е снаряд от премиум клас.
Още със запалването на двигателя настроихме всички системи на режим спорт, защото бяхме далеч от мисълта да изпробваме икономичността на новото M5. Избираме ръчен режим на седемстепенната M DCT трансмисия и натискаме газта. Следва мощен рев и адреналина се вдига на мига. Превключвайки предавките и следейки пътната обстановка М-петицата неусетно достига 200 км/ч. Поглеждайки заводските данни разбираме, че тази скорост се достига за 13 секунди, които в нашия случай изминават неусетно. Първите 100 километра пък се достигат за 4.4 секунди, но най-забележителното в новото М5 е неговото доускорение. На практика ускорението може да става във всички оборотни диапазони, а усещането е неописуемо. След 200 км/ч. автомобилът продължава да ускорява и огромната мощ бива възпряна чак на отметката 250, при това от електронния ограничител на скоростта.
След края на теста все пак погледнахме борд компютъра, с цел да разберем какъв е реалният среден разход на гориво на новото М5. Оказва се, че за 400 километра пробег, при това на спортен режим и доста сериозно настъпване на газта, средният разход на бензин е 14.6 литра. От компанията производител казват, че ако се кара спокойно разходът може да падне и под 10 на 100. Основна заслуга за уникалната динамика и сравнително ниския разход на гориво имат иновационните турбо компресори, системата Valvetronic и седемстепенната скоростна кутия с два съединителя.
Наред с всичко изброено, трябва да отбележим, че колата е изключително добре балансирана и в остри завои с висока скорост, крен и поднасяне няма. Единственият минус, който ще бъде отчетен от хардкор феновете на М-изпълненията на BMW е, че ръчната спирачка не е механична. За сметка на това пък новият диференциал е с възможност за 100% блокировка, което става с помощта на специално разработена електромеханична муфа. Така гигантският въртящ момент от 680 Нм се предава още по-ефективно на задните колела. Всъщност каквото и да си говорим, именно от този автомобил може да се усети радостта от шофирането.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон Дачев
хубава статия :)
Коментиран от #4
12:26 31.08.2012
2 man
12:33 31.08.2012
3 гост
12:39 31.08.2012
4 Красимир Кунев
До коментар #1 от "Антон Дачев":
Колега,за какво аудио говориш бе !!!Ние си говорим за М-ка,560 коня,ти аудиото в купето....Абе отиди в Каварна на Рокфест-а.Качиш ли се да караш тази кола,не трябва да пускаш музиката.Двигателя ти е аудиото пич!Коментиран от #7, #11
12:46 31.08.2012
5 Speeder
Колкото до статията - къде е разрешено да се кара по път с 200 км/ч, не знам да има такава отсечка, не давате добър пример, а иначе говорите за пътна безопасност постоянно...
Не се прави така.
Коментиран от #8, #9
12:48 31.08.2012
6 Николай Христов
Коментиран от #47
12:49 31.08.2012
7 Антон Дачев
До коментар #4 от "Красимир Кунев":
Много съм съгласен с теб :)12:53 31.08.2012
8 Сашо
До коментар #5 от "Speeder":
Пич никъде не е казано че момчетата от мобиле са я карали на път. Има летища като това в Лесново, Божурище или Долна баня, някой път от КАТ затварят отсечки. Къде мислиш че се пробват подобни автомобили?Поздравления за материала
Коментиран от #13, #23
13:03 31.08.2012
9 Емил Ганев
До коментар #5 от "Speeder":
На места в Германия брат е разрешено и с 300 да караш ако искаш и можеш. Това че колата е снимана в Карлово не значи че не е изпробвана в Германия13:05 31.08.2012
10 aha
13:28 31.08.2012
11 Николай Попов
До коментар #4 от "Красимир Кунев":
точно така се караше и въпросната от снимките :-))13:37 31.08.2012
12 W164
Коментиран от #14
13:37 31.08.2012
13 Speeder
До коментар #8 от "Сашо":
Написано е "СЛЕДЕЙКИ ПЪТНАТА ОБСТАНОВКА". Много подозрително, ако тва го напишат а пък са на някое отцепено летище. Не се връзва. Освен това да бяха пояснили че я тестват на специално трасе, каквото трудно може да се намери в България.13:58 31.08.2012
14 Кара Мерцедес !
До коментар #12 от "W164":
Глупчо прочети статията пак,за да разбереш защо средният разход е 14.7 литра в техния случай и как може да се постигне разход от 10 литра или по-малко.Горе си пише всичко- ЧЕТИ !!!Коментиран от #48
14:07 31.08.2012
15 Тони
14:38 31.08.2012
16 Александър Тодоров
14:49 31.08.2012
17 ЕМО
17:29 31.08.2012
18 Парадокс
17:35 31.08.2012
19 Audi RS
Коментиран от #22, #29, #30
18:11 31.08.2012
20 натурален българин
Коментиран от #21
18:36 31.08.2012
21 520 zender
До коментар #20 от "натурален българин":
Ма то това БМВ не е направено за такива като тебе.Тук се споменава среден разход на гориво при положение че говорим за 560кс битурбо.Най-малкото ще се задъхаш само с данъка и каското.Пък да не говорим че бензина не е 95октана ами 98-100октана.По темата-Пета серия,вече по-красива от всякога,пък и по-мощна.Само не ми е ясно защо това М5 е със 7 скорости а не със 8.19:25 31.08.2012
22 520 zender
До коментар #19 от "Audi RS":
Да попитам.Кой е прекия конкурент на М5.Ауди S6 или RS6.Не съм им гледал мощноста.И кво,излизат с мощност 760кс а...Ако ще и с 1000кс да излизат от завода ще ти кажа че удоволствието от карането на М5 няма да го намериш в никое Ауди.Просто философиите им са различни на тия спортисти.А за по-висока мощност се грижат Г-Пауър.Ти сравнявай двата модела с еднаква мощност а не едната с 560 а другата със 760кс.......19:32 31.08.2012
23 гост
До коментар #8 от "Сашо":
8 степенната кутия е със хидротрансформатор на въртящия момент - на по-прост език , има големи загуби при предаването на мощността към асфалта и е доста по - бавна от 7степенната която в случая е ДКГ (двоен съединител) . Плюса на 8степенната е само комфорт .19:34 31.08.2012
24 щ+щ
19:44 31.08.2012
25 bmw - fen
20:00 31.08.2012
26 MDS
20:31 31.08.2012
27 Дис
20:39 31.08.2012
28 BMW
Коментиран от #32
21:16 31.08.2012
29 Нема Бира
До коментар #19 от "Audi RS":
Пич я ме светни коя е тая модификация, че нещо ми понамирисва?21:20 31.08.2012
30 Нема Бира
До коментар #19 от "Audi RS":
AUDI доста се забавиха с новата RS6 (чудно що ли)! Доста трябва да я помпат с тегло над 2,1т за да бие М-ката. Тоя път ще се озорят. Чакаме с интерес първия драг.. хе.. хе..21:23 31.08.2012
31 Даниел Петков
Относно темата: Това е супер уникален автомобил за мен!И от вънка и от вътре и от към двигател - ВСИЧКО Е УНИКАЛНО !! :)
21:59 31.08.2012
32 520 zender
До коментар #28 от "BMW":
А бе пич открехни ни малко как се кара БМВ М.Аз питам щото не притежавам такава и никога няма да имам.Веднъж ми дадоха да направя едно кръгче с Е36 М3-286кс-старата школа.Ама тия новите М-серии нямам досег с тях.Как се карат...Коментиран от #33
22:04 31.08.2012
33 Ванко6
До коментар #32 от "520 zender":
чети още веднъж статията, много е добра, там е описано доколкото може, другото трябва да се усети22:12 31.08.2012
34 Най-Бай
Коментиран от #37, #45
22:18 31.08.2012
35 AMG
22:36 31.08.2012
36 Emo
22:39 31.08.2012
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Stoyan
Използвани са странни термини и изрази като "доускорение" и "На практика ускорението може да става във всички оборотни диапазони"
всъщност какво значи "доускорение" ? някакъв израз от епохата на москвичите.
Трябва да се каже, че разполагате с максимален въртящ момент в целият диапазон от обороти.
А подобно нещо е характерно за всички нови автомобили с принудително пълнене, пък били и те само 90кс.
03:12 01.09.2012
39 BMW
ами карах да М6 2006 година какво да ти кажа освен че това е кола която е наистина страхотна не съм съзтезател и не обичам високата скорост ама тръпката и усещането да караш такава кола е голямо!!! а относно как се кара лесно е стига да знаеш и да можеш тази кола не е всеки!!! трябва да е осещаш тя на 2ра с 50 км/ч като и дадеш много леко гас и тя тръгва с вратите ще ти кажа 1 намери си такава кола 507 к.с. и тогава си кажи мнението
Коментиран от #42
09:26 01.09.2012
40 гост
09:48 01.09.2012
41 БУМЕР КАМОР
10:21 01.09.2012
42 БУМЕР КАМОР
До коментар #39 от "BMW":
kolega v tema za BMW ne spomenavai Mazda moliate.10:22 01.09.2012
43 BMW
каде прочете 4е съм споменал мазда бе ????? ти толкова и разбираш от БМВ щом незнаеш че М6 е модел на БМВ и ми казваш че това е мазда смятаи колко разбираш от коли БУМЕР КАМОР!!!!
10:56 01.09.2012
44 ahaha
Коментиран от #46
12:01 01.09.2012
45 Нема Бира
До коментар #34 от "Най-Бай":
Сигурно говориш за Датсуна?13:45 01.09.2012
46 Нема Бира
До коментар #44 от "ahaha":
Б..и специалиста! Не си се доближавал бате до М-ка. Мойта без галене си дава 14л/100км разход. Само BMW имат реални данни за разхода.И не ми коментирай поста! Мойта кола е на снимката долу.. къде е твойта?
Коментиран от #56
13:52 01.09.2012
47 B M W
До коментар #6 от "Николай Христов":
6te q sunyvam dosta vreme taz kola17:27 01.09.2012
48 кирил
До коментар #14 от "Кара Мерцедес !":
14,7 на сто!? а градско? 25 на сто? Сега си представям как някой си я купува от нашите "гъзари" и утре тича при газаджията да мислят вариант за газова бутилка и нещо "по-така"... да не "Арчи толкоз!"Коментиран от #49
18:43 01.09.2012
49 Jorkata
До коментар #48 от "кирил":
Kire,edva li nqkoi ot taka narechenite gazari bi si pozvolil podobna begachka.Koito ima evraci da si kupi tazi mashina se symnqvam da go pritesnqva,che shte mu gori 15 ili 25 na 100 km.....no dai Boje vseki mu takava kolichka
20:46 01.09.2012
50 _FMC_
Коментиран от #51
20:48 01.09.2012
51 520 zender
До коментар #50 от "_FMC_":
Недей така.Аз лично пък не искам и да чуя за малолитражки.Е,няма да си купя този М5 но пък знам ли...Може пък след 10 години да се сдобия със 550д .....За мен лично статията беше много полезна.Коментиран от #52
21:03 01.09.2012
52 _FMC_
До коментар #51 от "520 zender":
Струва ми се, че малко смесваш нещата. За употребявани автомобили си има колкото искаш статии и информация. За нови обаче няма. Тук се говори за нов модел, който най-вероятно ще бъде достъпен в България след поне 5 години. Мен лично ме интересува автомобил, който бих могъл да закупя днес, утре, след година. Тоя няма да си го купя никога. Нито като стар, нито като нов. И не защото е лош, а защото не е по джоба ми и като нов и като стар. Такива като мен са много и се интересуват максимум от някой автомобил като Фиеста, максимум Голф. Говоря за нови автомобили, защото старо всеки може да купи, но да не смесваме нещата. Това са съвсем различни работи, освен ако не сравняваме нов Голф със старо БМВ, макар пак да не виждам място за сравнение.Коментиран от #53
21:20 01.09.2012
53 520 zender
До коментар #52 от "_FMC_":
Да ти кажа честно аз лично не виждам смисъл да се копува чисто нов автомобил.Хайде примерно Форд Фиеста.Колко струва-около 20 000 ли беше че съм неорентиран нещо...Колко ще струва след 3 години...За 3 години ти колко километра би минал-това е градски автомобил.Примерно около 100 000км.Е и..Цената ще е около 10000лева след 3 годишна употреба.А да не говоря ако е върната от лизинг.Ако пък погледна от моя гледна точка предпочитам за цената на нова Фиеста да си купя употребявана пета серия.Просто новия автомобил много бързо се обезценява а 3годишните коли понякога са съкровища.Изключение правят върнатите от лизинг служебни коли.21:47 01.09.2012
54 _FMC_
22:06 01.09.2012
55 _FMC_
Коментиран от #57
22:12 01.09.2012
56 ahaha
До коментар #46 от "Нема Бира":
karl sum E 500 AMG, Audi A8 4.2FSI, BMW 540i 286hp. ne mi puka kakvo govori6 vajnoto e, 4e znam kolko gori V8 sipval sum 3 pati za 700km i znam kolko vliza v djoba. viarvai ti na jurnalisti i si sedi u selo sofia ;) p.s. komentiram te sega, redi tova kade vidia komentar po tvoi adress neznam samo:)? hahhahaКоментиран от #58
22:12 01.09.2012
57 520 zender
До коментар #55 от "_FMC_":
Недей така ве човек.Миналата година мой бизнес партньор купи С-класа върната от лизинг.Колата беше супер.Много ми се искаше да я покарам ама нямах тоя късмет.И знаеш ли за колко я купи.25 000бона извади за нея...22:31 01.09.2012
58 гост
До коментар #56 от "ahaha":
автомобила си гори точно колкото пише, но това е засечено при 100 октана или най малко 98 - ГЕРМАНСКИ бензин, ако ме разбираш какво искам да ти кажа . В БГ като и налееш 95 може да гори 22 и да ти прави ''парчета'' . ;)Коментиран от #59
22:42 01.09.2012
59 520 zender
До коментар #58 от "гост":
Тази кола небива да се кара със 9522:45 01.09.2012
60 _FMC_
Коментиран от #61
23:03 01.09.2012
61 ВИП АМГ
До коментар #60 от "_FMC_":
KAKVO SAJALIAVASH mERCEDES BE PICH?TI DOBRE LISI23:25 01.09.2012
62 _FMC_
23:31 01.09.2012
63 _FMC_
Коментиран от #65
23:32 01.09.2012
64 D0kT0pA
23:43 01.09.2012
65 520 zender
До коментар #63 от "_FMC_":
Чакай сега,аз сметка на парите ти не правя.Казвам какво аз търся да си купя и просто го сравних с Форд щото ти е на сърце-това е.Освен това незнам за теб но аз като дам 25 бона вероятно ще имам пари и за каско и данък и за бензин.Междодругото колата беше дизелова но няма никакво значение.Пич не се сърди ама истината е че едно Мондео ще се обезцени веднага.Не казвам че не е изгодно.Напротив.Но на мен не ми върши работа.Аз търся и повече мощност,пък и е в резон с темата...08:22 02.09.2012
66 bmw - fen
10:17 03.09.2012
67 гост
11:42 03.09.2012
68 Ebanieee
18:13 28.12.2016