Отидете към основна версия

15 527 33

Тествахме новите електрически Mercedes-и

  • mercedes-benz-
  • eqa-
  • eqc-
  • тест

Добре известен факт е, че Mercedes е една от марките, която задава темпото в световното автомобилостроене. И това е било така винаги, но с едно изключение. Когато електрификацията започна да навлиза масово в автомобилите, Mercedes беше една от марките, които изчакаха.

Умишлено или пък не, това не е ясно, но германците вече са готови със своите първи изцяло електрифицирани автомобили от ново поколение. Става дума за модели, специално проектирани да бъдат електрически. При леките коли първи от новите електрически Mercedes-и са моделите EQA и EQC.

Тези два кросоувъра са вече и на нашия пазар, а ние им направихме обстоен тест драйв, впечатленията си от който ви споделяме сега. Двата автомобила изглеждат доста сходно, като единият е по-малък, но що се отнася до управлението им - то те са коренно различни. Започваме от по-малкия.

EQA


Този автомобил с по-висок клиренс е изграден на базата на своя събрат, но с ДВГ, носещ обозначението GLA. Автомобилът е със скромна (предвид марката и типа на превозното средство) динамика, като е предназначен и за градско, и за извънградско шофиране. Динамиката не му е от най-силните страни, въпреки приличната мощност на електрическите агрегати.

EQA се предлага с три електромотора, мощността на които варира от 190 до 290 конски сили. Автомобилът е напълно способен да бъде използван за извънградско шофиране, но силата му е основно в града. Тестваната от нас модификация е най-маломощната. Именно с нея EQA навлиза на българския пазар.

Тя е обозначена, като EQA 250 и разполага със 190 конски сили. Хубавото при този вариант е, че с него с едно зареждане можете да изминете разстояние над 400 километра (426 км по WLTP), а другото интересно решение е системата за зареждане. EQA 250 може да бъде зареден от домашна станция (Mercedes Wallbox) до 100% за по-малко от шест часа. Зареждането от 10 до 80% на бързозарядна (100 kW) станция пък отнема само 30 минути.

Реалният пробег на колата е 350 км. Автомобилът е само с предно предаване, като ускорението му от 0 до 100 км/ч е 8.9 секунди. Държи се прилично в завои, но крен при по-висока скорост определено се усеща. Разходът, който отчете борд компютърът бе 191 Вч/км, което се равнява приблизително на еквивалент от 2.1 литра бензин на 100 километра пробег. Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв.

EQC


И докато по-малкото братче не е толкова впечатляващо, що се отнася до динамика, то базираният на добре познатия ни Mercedes GLC, електрически модел EQC е просто забележителен. Автомобилът разполага с два електромотора, които имат системна мощност от 408 конски сили, а стартът от място е просто уникален.

С тази кола (особено в спортен режим) трудно ще се намери някой, който да ви изпревари при тръгване от светофар, например. По каталожни данни ускорението до 100 е 5.1 секунди, но пак ще повторим, стартът е просто поразителен. Факт е, че максималната скорост не е висока - само 180 км/ч, но пък до тази отметка няма да усетите липса на динамика. Версията, която тествахме и толкова ни впечатли е EQC 400 4MATIC, а както се разбира от името, тя разполага с предаване на момента и към четирите колела, каквато пряката алтернатива BMW iX3 все още няма.

Моделът се държи отлично на пътя и въпреки че е по-тежък от EQA, то кренът в завоите е значително по-малък. Водията е една идея по-твърда, но в никакъв случай не може да се нарече дискомфортна. Колата е стегната с много информативен волан и с всевъзможни електронни помощници.

Сред тях ще отличим интелигентният круиз контрол, който регулира скоростта според пътните знаци, GPS-навигацията, автомобилите пред вас и топографията на терена. С други думи, при желание е достатъчно само да си държите ръцете на волана и да зададете нужната дестинация. Автомобилът EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 22 гласа.

Свързани новини