9 Юли, 2021 12:27 9 045 18

Предателство или загриженост за околната среда: Mercedes натопи BMW и Audi

  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • audi-
  • volkswagen-
  • измама-
  • дизелгейт

Европейската комисия глоби BMW и Volkswagen с 875 милиона евро, а Daimler получи пълен имунитет, като по този начин избегна глоба от около 727 милиона евро

Предателство или загриженост за околната среда: Mercedes натопи BMW и Audi  - 1
Снимка: Shutterstock

Daimler информира ЕК за тайно споразумение между производителите на автомобили за пречистване на дизеловите емисии. На база на тези данни Европейската комисия глоби BMW и групата Volkswagen, която включва марките VW, Audi и Porsche, с 875 милиона евро за нарушаване на правилата на конкуренцията на ЕС и конспирация на картела за пречистване на дизеловите емисии. Това съобщава пресслужбата на ЕК.

ЕК обяви официално, че Daimler, BMW и Volkswagen "са нарушили антитръстовите правила на ЕС, като са се съгласили с техническите разработки в областта на премахването на азотен оксид". Всички страни признаха участието си в картела и се съгласиха да уредят случая.

Volkswagen Group е глобен с 502.4 милиона евро, а BMW с 372.8 милиона евро. Общият размер на глобата е 875 189 000 евро. Отбелязва се, че Daimler не е глобен, тъй като концернът е информирал ЕК за съществуването на този картел.

„Пет производители на автомобили, Daimler, BMW, Volkswagen, Audi и Porsche, разполагат с технологии за намаляване на емисиите, надхвърлящи законово изискванията на нормите на ЕС за емисии. "Ние не толерираме компании, които се договарят. Това е незаконно съгласно антитръстовите правила на ЕС. Конкуренцията и иновациите в борбата със замърсяването от автомобилния транспорт са от съществено значение за постигането на амбициозните ни цели по Зелената сделка. Това решение показва, че няма да се поколебаем да предприемем действия срещу всички форми на поведение на картела, които застрашават тази цел “, каза заместник-председателят на Комисията Маргрете Вестагер.

В съобщението на ЕК се казва още, че производителите на автомобили провеждат редовни технически срещи, за да обсъдят технологията за селективно каталитично намаляване (SCR), която елиминира вредните емисии на азотен оксид (NOx) от дизеловите леки автомобили чрез инжектиране на урея (наричана още AdBlue) в изпускателния поток.

По време на тези срещи производителите на автомобили са се съгласили да „избягват повече конкуренция в почистването, отколкото се изисква от закона, въпреки наличието на подходяща технология“. По-специално, според ЕК, германските концерни са постигнали споразумение относно средното очаквано потребление на AdBlue и са обменени търговски поверителни данни.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буха ха

    46 5 Отговор
    Днешният Мерцедес жалко подобие на великата марка от миналото, и като качество=и като бизнес етика, закривай! Дааа, чичо Митко, имаш две марки автомобили, но това беше някога.

    Коментиран от #5

  • 2 Bmw

    28 6 Отговор
    Вярно е марка със слава от преди 40г , че са правели хубави коли.А днешния мерцедес направен с тейнологий от преди 10г.
  • 3 Ленко Петканин

    26 18 Отговор
    Отдавна германските автомобили не са това което бяха.Прословутият германски "инженерен гений" явно насочи усилията си в измами и мошеничество.Първо американците показаха на света,че германците лъжат най-нагло,а сега самите германци взеха да се накисват.Тесла е вече в сърцето на Германия и немските производители загубиха почва под краката.Очаквайте грандиозни фалити в следващите години на немските производители.Китайците ще ги изкупят всичките.

    Коментиран от #4

  • 4 Няма да се дадат лесно

    14 10 Отговор

    До коментар #3 от "Ленко Петканин":

    Както виждаш, немците си имат разработките, но ги бавят и крият за да си максимализират печалбите. Както виждаш дори и политиците не можаха да ги накарат да правят електромобили, от които поне в началото няма да имат печалба.

    Да не мислиш че случайно пуснаха Тесла, за която споменаваш и и разрешиха да построи завод във вододайната зона на столицата на Германия? Както казваше дядо ми, бий самара да се сеща магарето. Политиците в прав текст казаха на стогодишните или да се взимат в ръце, показвайки най-доброто от себе си в абсолютно конкурентни условия, или да закриват, защото докато те умишлено бавят прогреса, останалите не спят и се развиват и така или иначе ще им вземат хляба. На практика политиците им направиха услуга, която ако в момента не разбирате, ще видите нагледно какво ще се случи с Toyota само след няколко години, ако продължи с тази инерция на отричане на електромобилите в името на големите краткосрочни печалби.

    Коментиран от #6, #7

  • 5 S Class

    13 22 Отговор

    До коментар #1 от "Буха ха":

    всеки коментатор, който напише, че днешния мерцедес е "жалък" или използва думата "подобие" в 1 изречение с "качество" очевидно не се е возил на мерцедес след 2018та година

    Коментиран от #11

  • 6 Немска мъка

    12 7 Отговор

    До коментар #4 от "Няма да се дадат лесно":

    ГЕрманците умреха преди бяха почти монополисти с в8 и в12 двигателите и не са мръднали от тогава ама тая ера свърши а и се появиха много нови производители от Япония Корея Китай Сащ а и французите дръпнаха повече от тях в електричките очаквам и италианците да се посъбудят след обединението с Пежо
  • 7 Ленко Петканин

    18 4 Отговор

    До коментар #4 от "Няма да се дадат лесно":

    Преди 25 години немците се присмиваха на хибридите и развиха дизелите,особено фолксваген се пъчеше с "помпа-дюза".В крайна сметка се принудиха да купуват лиценза за "комон-рейл" от италианците със съответните разходи.Преди десет години се присмиваха на японците за Нисан Лийф и на Тесла.Сега въобще не им е до смях.Харчат огромни пари за да наваксват изоставането.Накрая китайците ще сложат ръка над немските автопроизводители.

    Коментиран от #8

  • 8 Пак ще се оправят с пари

    0 23 Отговор

    До коментар #7 от "Ленко Петканин":

    Когато имаш поне една мозъчна гънка да видиш накъде е тръгнала автомобилната индустрия, с пари можеш да наваксаш изоставането. Както виждаш, Volkswagen вече са лидери при електромобилите.


    За разлика от тях, Toyota има повече пари, но са късогледи и не виждат накъде е тръгнал света, а са тръгнали по задънената улица водород за леки автомобили и "самозареждащи" се хибриди, като си мислят че с фалшиви новини за вредата от електромобилите ще успеят да променят нещо. Обаче забравят че живеем в информационната ера и номера им няма да мине толкова лесно, както мина измамата с дизела, за да се измести фокуса от електромобилите. Клиентите вече не са коне с капаци и могат и сами да си набавят необходимата информация при избора на задвижване на новия си автомобил. А картелите вече започнаха да се разпадат с навлизането на Тесла, корейците, а сега и китайците на международните автомобилни пазари.

    Volkswagen ще наваксат изоставането, но Тойота вече е почти сигурен пътник. Вече ми е любопитно колко време още ще им трябва за да го осъзнаят. Колкото и да са късогледи им давам максимум две години.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 факт

    11 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пак ще се оправят с пари":

    Тойота не си дават зор за електричките защото продават на такива пазари където електричките няма да навлезнят скоро в широки мащаби примерно Сащ и Африка.
    В Сащ е пълно с пикапи и джипове с В8 от ГМ Форд Рам Додж и тн.
    В Африка па да не говорим
    А за Европа си имат малки коли като примерно Ярис правен във Франция дори има и хибрид.
    Но ФВ не са никакви лидери при електричките
    Второ китайци вече почнаха да купуват немски производители като Мерцедес например
    И трето Бмв са зле не Тойота.
  • 10 Made in Japan

    20 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пак ще се оправят с пари":

    Още дълго време ще има търсене на здрави, надеждни, непретенциозни автомобили на разумна цена, въпреки че не се ъпдейтват по интернет, не ускоряват от 0 до 100 за 2-3 секунди и като седнеш вътре от таблото не излизат 2-3 таблета. Това че не трябва да трепериш дали ще стигнеш до зарядната станция е бонус.
  • 11 Антон

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "S Class":

    Сигурен ли си? Твърдя че са жалки и че продават на стара слава!!! Казвам го като собственик на w223.

    Коментиран от #12

  • 12 S63amg

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    Какво не ти харесва? Аз чакам новото AMG, но може и да изневеря с фейслифта на уруса. Въобще не ми харесва таблото с тия два пляснати от третокласник таблета.2438 Същевременно електричката е с брутално табло, но пък е супер грозна. Прилича на Опел. Тайно се надявам на амг-то да има опция с доплащане за хубавото табло. Ако няма ще мигрирам.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 123

    8 1 Отговор
    А сега, групата и БМВ да вземат да купят Даймлер и да ги нарежат за скрап. Шушляци…
  • 14 Антон

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "S63amg":

    Веднага ти казвам какво не ми харесва: - където може са сложили супер евтина пласмаса - централни духалки, лостчета на мигачи и чистачки. двата таблета изглеждат евтино и някак си не се връзват на вътрешните линии в колата. при отворен стъклен люк на тавана или когато слънцето грее под определен ъгъл , централния таблет губи яркост. самия той не е удобен за работа, когато се шофира, липсва ергониомия в менютата. таблета между задните две седалки - на допир супер евтин и лек. Дори не е брандиран със симвала на мерц или емблемата. стои надпис самсунг. Усещането е за евтин китайски таблет от 50 лв. Колата е закупена февруари от тукашния вносител, нова и конфигурирана за мен от мен и вече е на около 5000 км. За това време е посетила сервиза за" за неработещ хотспот, светеща лампа на еърбега, развалена механика на една от колонките, тези които излизат от страничните огледала когато пуснеш музиката. Мокета в краката на мястото до шофьора е увинсал от едната страна - според мен е икономисан и сигурни 1-2 мм са захванати под прага на вратата. така опъна е бил прекалено силен и е изпуснал.Задния капак се затваря с трясък и дрънчене на ламарина, просто са икономисали парче оплътнение в задната броня. Сега ще ме питаш защо съм си го купил. защото се срещам с разни чужди мениджъри, с които няма как да обикалям из България с поршето. отделно всички тези дребни детайли, и дефекти не могат да бъдат забелязани при един тест дрфайв от 30-60 мин. И това е флагмана им. За м

    Коментиран от #15

  • 15 Антон

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Антон":

    И тoвa e флaгмaнa им. Зa мeн ca приключили, ocoбeнo кaтo cлoжиш и ниcкoтo и бeзoбрaзнo нивo нa oбcлужвaнe в мecтния дилър в Coфия...
  • 16 Антон

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "S63amg":

    Забравих да напиша: в интервала 230-252 км/ч / на толкова е ограничена/ ес 500, има страшен аеродинамичен шум,направо виене, сякаш пикира самолет. При потегляне много често тръгва с придърпване защото автоматичната ръчна спирачка не е добре синхронизирана с газта. Съществуват на стара слава.

    Коментиран от #17

  • 17 S63AMG W222

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Антон":

    Жалко. Дано да става дума за дефектна бройка. Аз съм с предишната. Веднага след като я купих, я чипосах и отключих. Разбира се стисках палци да не се случи нещо с двигателя, защото нямаше да признаят гаранцията. Шум няма при никаква скорост. Многократно съм я тествал с 330 км/ч. Изработката също много ми харесва. Жалко, че с новата са се изложили. Това е най-добрата и продавана луксозна лимузина.
  • 18 ивелин

    1 0 Отговор
    Напълно нормално е .Тези които са останали или са работили или живеят в Германия знаят "" Всеки следи другите и при най-малкото и веднага го съобщава на полицията ".Така,че както при Хитлеровата Германия " Децата да предостаят информация за родителите си къкво мислят и говорят в къщи на Гестапо " .( Знам ,че ще коментират тези които никога не са били в Германия или са били на работа и в къщи).