26 Май, 2021 15:40 15 526 33

Тествахме новите електрически Mercedes-и

  • mercedes-benz-
  • eqa-
  • eqc-
  • тест
Тествахме новите електрически Mercedes-и - 1

Добре известен факт е, че Mercedes е една от марките, която задава темпото в световното автомобилостроене. И това е било така винаги, но с едно изключение. Когато електрификацията започна да навлиза масово в автомобилите, Mercedes беше една от марките, които изчакаха.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Умишлено или пък не, това не е ясно, но германците вече са готови със своите първи изцяло електрифицирани автомобили от ново поколение. Става дума за модели, специално проектирани да бъдат електрически. При леките коли първи от новите електрически Mercedes-и са моделите EQA и EQC.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Тези два кросоувъра са вече и на нашия пазар, а ние им направихме обстоен тест драйв, впечатленията си от който ви споделяме сега. Двата автомобила изглеждат доста сходно, като единият е по-малък, но що се отнася до управлението им - то те са коренно различни. Започваме от по-малкия.

EQA

Тествахме новите електрически Mercedes-и


Този автомобил с по-висок клиренс е изграден на базата на своя събрат, но с ДВГ, носещ обозначението GLA. Автомобилът е със скромна (предвид марката и типа на превозното средство) динамика, като е предназначен и за градско, и за извънградско шофиране. Динамиката не му е от най-силните страни, въпреки приличната мощност на електрическите агрегати.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

EQA се предлага с три електромотора, мощността на които варира от 190 до 290 конски сили. Автомобилът е напълно способен да бъде използван за извънградско шофиране, но силата му е основно в града. Тестваната от нас модификация е най-маломощната. Именно с нея EQA навлиза на българския пазар.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Тя е обозначена, като EQA 250 и разполага със 190 конски сили. Хубавото при този вариант е, че с него с едно зареждане можете да изминете разстояние над 400 километра (426 км по WLTP), а другото интересно решение е системата за зареждане. EQA 250 може да бъде зареден от домашна станция (Mercedes Wallbox) до 100% за по-малко от шест часа. Зареждането от 10 до 80% на бързозарядна (100 kW) станция пък отнема само 30 минути.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Реалният пробег на колата е 350 км. Автомобилът е само с предно предаване, като ускорението му от 0 до 100 км/ч е 8.9 секунди. Държи се прилично в завои, но крен при по-висока скорост определено се усеща. Разходът, който отчете борд компютърът бе 191 Вч/км, което се равнява приблизително на еквивалент от 2.1 литра бензин на 100 километра пробег. Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв.

EQC

Тествахме новите електрически Mercedes-и


И докато по-малкото братче не е толкова впечатляващо, що се отнася до динамика, то базираният на добре познатия ни Mercedes GLC, електрически модел EQC е просто забележителен. Автомобилът разполага с два електромотора, които имат системна мощност от 408 конски сили, а стартът от място е просто уникален.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

С тази кола (особено в спортен режим) трудно ще се намери някой, който да ви изпревари при тръгване от светофар, например. По каталожни данни ускорението до 100 е 5.1 секунди, но пак ще повторим, стартът е просто поразителен. Факт е, че максималната скорост не е висока - само 180 км/ч, но пък до тази отметка няма да усетите липса на динамика. Версията, която тествахме и толкова ни впечатли е EQC 400 4MATIC, а както се разбира от името, тя разполага с предаване на момента и към четирите колела, каквато пряката алтернатива BMW iX3 все още няма.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Моделът се държи отлично на пътя и въпреки че е по-тежък от EQA, то кренът в завоите е значително по-малък. Водията е една идея по-твърда, но в никакъв случай не може да се нарече дискомфортна. Колата е стегната с много информативен волан и с всевъзможни електронни помощници.

Тествахме новите електрически Mercedes-и

Сред тях ще отличим интелигентният круиз контрол, който регулира скоростта според пътните знаци, GPS-навигацията, автомобилите пред вас и топографията на терена. С други думи, при желание е достатъчно само да си държите ръцете на волана и да зададете нужната дестинация. Автомобилът EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв.

Тествахме новите електрически Mercedes-и


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Борис

    14 24 Отговор
    Естествено, извадиха колите след БМВ, но пак са пред тях. Прочетете материала на Радо за баварското (китайското) недоразумение на iX и този. Разликите са осезаеми. Говоря за модела EQC, щото това малкото и то си е недоразумение, но електрическото GLK кърти.

    Коментиран от #6, #9, #31

  • 2 МаКаТа

    15 5 Отговор
    Добро ревю, по-големият и на мен ми харесва. Представям си към ги къртя от светофарите. А цената му не е много по-висока от тази на GLC.

    Коментиран от #16

  • 3 Смешко

    31 6 Отговор
    Много ме кефи как са засрали пространството под предния капак вместо да направят втори багажник

    Коментиран от #4, #19

  • 4 Ицо

    1 19 Отговор

    До коментар #3 от "Смешко":

    За разпределение на таблото не си ли чувал.
  • 5 Рено Клио фен

    21 12 Отговор
    Ахахаха напушвс ме на смях като гледам тези китайски недоразумения

    Коментиран от #10, #15, #18

  • 6 Кое кое

    2 8 Отговор

    До коментар #1 от "Борис":

    Кое е след БМВ? Виж от кога се продава EQC!
  • 7 Пресметлив

    43 5 Отговор
    Така,и Ние със заплата от 1000лв кога ще си купим ел.кола...никога.За това ще си караме ДВГ...

    Коментиран от #23

  • 8 КоментарМарка

    28 4 Отговор
    то няма скоростна кутия, кардан или скоростен лост, но немците са избушили голям прегреда м/у пътуващите опред. Естествно тази преграда сигурно са набутали батерии или нещо дриго, но е време да се махнат неща, които вече са ненужни.... нямаш кардар, ами не преграждай купето, нямаш скоростен лост, ами не прави място за него, но кой съм аз да съдя марка която произвежда, а ние коментираме )

    Коментиран от #11

  • 9 S Class

    5 8 Отговор

    До коментар #1 от "Борис":

    страшен капацитет си, мой, чакам да пусне БОРИС по-добра кола от тия, понеже ГАНЯ ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА
  • 10 сектант

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "Рено Клио фен":

    Друго си я Дачия Спринг бегачката от 0 до 100 - да.
  • 11 рено ентусиаст

    14 2 Отговор

    До коментар #8 от "КоментарМарка":

    Немците ползват китайски батерии а Тесла японски къде е Япония в батериите къде китай
  • 12 ///

    18 2 Отговор
    Първо пишете, че моделите са "специално проектирани да бъдат електрически" пък после казвате, че са на базата на модели с ДВГ, последно ?
  • 13 Рено ентусиаст

    19 5 Отговор
    Теслата е с два багажника а това тука стърчат кабеляци като в час по трудово xD
  • 14 Ал Капоне

    17 4 Отговор
    Другия път си вземете 2 туби бензин и ги запалете тея каруци!
  • 15 Балък

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "Рено Клио фен":

    Рено клио фен колко смешно звучи
  • 16 Камикадзе 🛩

    5 8 Отговор

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    Не знам какво може да изкъртиш с това GLC освен зъбите и ребрата си😁. Даже и Москвича го прави за смях отвсякъде. Сигурно и пеша дя тръгнеш, ще можеш да го надбягаш😁.
  • 17 Антон

    26 3 Отговор
    Това eqc го разгледах в мола. Повечето от Материалите са приятни на допир и не изглеждат евтини. Но зоната около климатика, бутоните и т.н. са взети директно от мерцедеси, били актуални преди 5-6-7 години. Някои зони, за които дизайнерите са преценили че не са толкова важни, пластмасата е меко казана отврат:Дисплея на километража и навигацията повече приличат на китайски таблети отколкото на премиум. Добре оборудвано такова е на цена около 170 хил.лв. Честно казано ако колата струваше 60-70 макс 80 хил лв. човек да се замисли, но цената на която се продава е безумна. Автомобила беше зареден почти изцяло, много малко под макса и показваше остатъчвн пробвг от 310 км. Така че това нещо едва ли ще мине повече от 380 км. Тъй като имам W223 , да ви кажа - тези дисплеи са пълно недоразумение - трудно се оперира с тях, изискват повече внимание, и когато слънцето грее под определен ъгъл губят част от яркостта си и трудно се четат.

    Коментиран от #21

  • 18 pokoloko

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Рено Клио фен":

    гледай ги, само това ще ти остане
  • 19 Луд

    3 6 Отговор

    До коментар #3 от "Смешко":

    И аз се чудя защо са толкова джиджи,но след като инженерите от Мерцедес са ги сложили явно има защо.Как мислиш ,ти и аз дали сме по-умни от тях?

    Коментиран от #20

  • 20 Не е луд, този който яде баницата

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Луд":

    Дали ще има преден багажник не решават инженерите, а дизайнерите. Те не са задали инженерно предизвикателство на първите, иначе иначе нервите щяха да се справят да скрият всички тези джиджавки под капака някъде другаде, точно както ги крият, когато под предния капак има двигател. Сега няма нито двигател, нито място за багаж, а в същото време частите за електромобилите са много по-малко.
  • 21 Plameni

    10 1 Отговор

    До коментар #17 от "Антон":

    БРАВО! Преди собственик на Порше,Нисан gtr,сега и последен модел S класа....явно много шоуруми посещаваш

    Коментиран от #22

  • 22 Антон

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "Plameni":

    Не преди, и в момента. Имам и една х4, особено качествен автомобил . Бъди жив и здрав !
  • 23 Беден

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пресметлив":

    Сам си си виновен че запалтата ти е 1000лв, както и аз де...тъй че ще си караме ДВГ-тата или на старо някое Рено Зое.
  • 24 Гост

    10 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв."
    ЗАПОЧВА от 105 600 лв.!
    Публикувано във факти.бг: "Автомобилът EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв."
    ОТ 145 800 лв.
    На никой от вас ли не му правят впечатление тези числа?! Тези нормални ли са?! Явно не познават парите! После - няма продажби! Ами, няма и да има!

    Коментиран от #26

  • 25 afs

    2 0 Отговор
    Колегите са прави, какви са тия кабели и джунджории под предния капак! нали приключихме с тази работа...

    Коментиран от #27

  • 26 Plameni

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Явно ти не правиш разлика между EQA и EQC два различни модела, а между тях EQB

    Коментиран от #28

  • 27 Само ти така си мислиш

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "afs":

    Но не и инженерите на Mercedes. Чак се чудя откъде им дойде наум дори силовите кабели -онези дебелите оранжевите да прекарат под предния капак? Логично е те да са възможно най-къси и от батерията да отиват директно в електродвигателите, където да се намира и самия контролер, а до контролерът да ходят само тънки кабели от компютъра които да го управляват. Единствените дълги кабели трябва да са от порта за зареждане до батерията, като самите те също са възможно най-къси за да се избегнат загубите.

    Очевидно инженерите от Mercedes не мислят така. А за наличието на толкова маркучи в електрически автомобил, направо не можах да повярвам, че това е Mercedes! Преди не ми се вярваше, но очевидно наистина добавят излишни слаби места, които да имат нужда от по-чести ремонти за да дерат клиентите.
  • 28 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Plameni":

    Коментарът не е за моделите, а за безбожните цени! "Умник"!

    Коментиран от #29

  • 29 Plameni

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Ами дай пример за изцяло електрически сюв от същия клас на по-ниска цена умнико.Той и Антон иска да струват по 60-70 хиляди

    Коментиран от #30

  • 30 Антон

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Plameni":

    Антон иска да струват по 60-70-80 хил .лв дори и по евтино, защото към настояшия момент това не са пълноценни коли и с тази технология няма да бъдат пълноценни коли! Кой ще даде 160–180 хил.лв. за нещо чийто пробег дори от 300 км е спорен. С това НЕЩО, няма как да стигнеш до Бургас , да не говорим за курортите. София-Варна е немислимо. Тръгване към бликите чужбини уравнение от висшата математика. Да имало някаква зарядна станция по Тракия. И какво правим ако там са се наредили да зареждат още 3-4 електрички. Стоим и чакам 2-3 часа да ми дойде реда. Безумци. На поршето тайкана, в най-мощната версия с хубави екстри удря 200 евра. По тази причина има повече ферарита, лаборфжината и макларъни в София, отколкто подобни чудесии.....Но всеки си има вкус, сам си изкарва парите и си преценява за какво да ги похарчи.
    Честно ми кажете - колко от вас ако разполаг с около 150 хил.лв. за кола, ще си купят електричка. Ахахахааа
  • 31 onq s konq

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Борис":

    ... Цената на това малко електрическо кросоувърче започва от 105 600 лв ... EQC 400 4MATIC се продава у нас с начална цена от 145 800 лв.

    НЕ, БЛАГОДАРЯ !!!
  • 32 хахаха

    2 1 Отговор
    Още не могат да доближават Хюндай, а за Тесла да не говорим...
  • 33 2021

    1 0 Отговор
    Цена - 145 000 лв! Знчи корпорациите помпят петрол от недрата на земята, авто производителите произвеждат автомобили които са с неверни параметри на отработените газове, тровят ни и накрая за да бъдем екологични пак ние трябва да платим 145 000 за тая кола за да не замърсяваме!!