Отидете към основна версия

22 834 105

Тест на Honda CR-V

  • honda-
  • cr-v

Преди малко повече от година японците показаха за първи път в Лос Анджелис новото поколение на един от бестселърите си CR-V (Compact Recreational Vehicle). От пролетта на миналата година този нов модел започна да се предлага на пазарите в Китай, САЩ и Япония. За Европа и за България обаче автомобилът с повишена проходимост все още е иновация, която феновете на модела определено очакват с нетърпение. Европейската версия на CR-V е малко по-различна от тази за САЩ и Япония и точно поради тази причина се появи по-късно. Сега четвъртата генерация на Honda CR-V вече се продава и у нас и екипът ни, естествено, направи първия тест драйв на модела. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

При предишните три поколения Honda CR-V търпеше една, така да се каже, консервативна еволюция. Първият модел се оказа толкова успешен, че японците решиха твърдо да се придържат към него. Най-голямо изменение в дизайна претърпя предишната генерация. Настоящата отново се придържа към чертите на предшественика си, но също така впечатлява с някои много точно нанесени корекции, които я правят да изглежда значително по-модерна, спортно ориентирана и същевременно стилна. Размерите почти не са променени, като най-важната разлика е в клиренса на автомобила. Той е станал още по-малък или с други думи казано, всяко следващо поколение се приближава все повече до асфалта. Иначе, както се вижда от снимките, новите предни и задни светлини, както и различната радиаторна решетка придават по-модерен и изискан облик на CR-V. Имиджът вече е далеч по-различен. Образно казано, новото CR-V е сложило ефектна маска и прилича на по-скъп, по-респектиращ и по-агресивен кросоувър.

Интериор

Вътре промени също има и те се забелязват още от пръв поглед. Когато човек се настани на някоя от предните седалки, веднага ще усети, че позицията му вече не е така висока, както на предходните поколения. Вътре имате чувството, че се намирате в лек автомобил, а не в SUV. Иначе уредите са информативни, като впечатление прави огромният скоростомер. Материалите в купето не изглеждат скъпи, но от друга страна са качествени. Последното с пълна сила важи и за сглобката - скърцания и паразитни шумове не се чуват. Като цяло салонът е просторен, мястото за краката на водача и на всички пасажери е предостатъчно, а багажното отделение е отлично за автомобил от този сегмент. Един от основните недостатъци по отношение на интериор е свързан със задната седалка. Тя е прекалено твърда, а местата за сядане са лишени от каквато и да била странична поддръжка. Може да се каже, че всичко друго е станало по-добро, тоест японците са успели да надградят предишното поколение.

Двигател и ходови характеристики

Новото поколение разполага със същите двигатели, които японците използват от самото създаване на модела. Това естествено едва ли е повод за притеснение, защото тези агрегати са отдавна доказани, като в същото време непрекъснато се модернизират. Автомобилът разполага с един бензинов и един дизелов мотор. Бензинът е двулитров, а мощността му е 155 к.с. Той се представя добре, като страда единствено от по-слабо доускорение. Дизелът в това отношение е безпроблемен и определено пасва по-добре на новото CR-V. Той е по-икономичен, динамика не му липсва, а по-високият въртящ момент определено играе важна роля. Иначе що се отнася до пътно поведение, колата е по-скоро асфалтов играч. Системата 4х4 е усъвършенствана и вече не е само механично-хидравлична. Заради намаления клиренс карданът е качен по-високо, което налага появата на т.нар. тунел в задната част на салона, който липсваше при първото поколение. С всички промени от компанията целят само едно - оптимален баланс между управляемост и комфорт, независимо от това дали колата е на магистрала, планински път със завои или на макадам. Можем без колебание да кажем, че в това отношение японците са успели.

Цена

На фона на многобройните алтернативи в сегмента може да се каже, че цените на CR-V не са от най-ниските. Все пак обаче говорим за японско качество, въпреки че колата се прави в Англия. Новото CR-V е позиционирано някъде в "златната среда" на компактните кросоувъри. Honda-та е по-скъпа от бюджетни предложения като Captiva и Duster, но пък е по-евтина от премиум SUV-та като BMW X3, Audi Q5 и компания, въпреки че новото CR-V се доближава повече до тях. Базата представлява автомобил само с предно предаване и бензинов мотор, а топ изпълнението е CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия. Преди да разгледате официалната ценова листа можете да погледнете цените на досегашните три поколение CR-V ТУК.

 

Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Свързани новини