Преди малко повече от година японците показаха за първи път в Лос Анджелис новото поколение на един от бестселърите си CR-V (Compact Recreational Vehicle). От пролетта на миналата година този нов модел започна да се предлага на пазарите в Китай, САЩ и Япония. За Европа и за България обаче автомобилът с повишена проходимост все още е иновация, която феновете на модела определено очакват с нетърпение. Европейската версия на CR-V е малко по-различна от тази за САЩ и Япония и точно поради тази причина се появи по-късно. Сега четвъртата генерация на Honda CR-V вече се продава и у нас и екипът ни, естествено, направи първия тест драйв на модела. Ето и първоначалните ни впечатления.
При предишните три поколения Honda CR-V търпеше една, така да се каже, консервативна еволюция. Първият модел се оказа толкова успешен, че японците решиха твърдо да се придържат към него. Най-голямо изменение в дизайна претърпя предишната генерация. Настоящата отново се придържа към чертите на предшественика си, но също така впечатлява с някои много точно нанесени корекции, които я правят да изглежда значително по-модерна, спортно ориентирана и същевременно стилна. Размерите почти не са променени, като най-важната разлика е в клиренса на автомобила. Той е станал още по-малък или с други думи казано, всяко следващо поколение се приближава все повече до асфалта. Иначе, както се вижда от снимките, новите предни и задни светлини, както и различната радиаторна решетка придават по-модерен и изискан облик на CR-V. Имиджът вече е далеч по-различен. Образно казано, новото CR-V е сложило ефектна маска и прилича на по-скъп, по-респектиращ и по-агресивен кросоувър.
Интериор
Двигател и ходови характеристики
Цена
На фона на многобройните алтернативи в сегмента може да се каже, че цените на CR-V не са от най-ниските. Все пак обаче говорим за японско качество, въпреки че колата се прави в Англия. Новото CR-V е позиционирано някъде в "златната среда" на компактните кросоувъри. Honda-та е по-скъпа от бюджетни предложения като Captiva и Duster, но пък е по-евтина от премиум SUV-та като BMW X3, Audi Q5 и компания, въпреки че новото CR-V се доближава повече до тях. Базата представлява автомобил само с предно предаване и бензинов мотор, а топ изпълнението е CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия. Преди да разгледате официалната ценова листа можете да погледнете цените на досегашните три поколение CR-V ТУК.