7 Май, 2024 12:37 38 965 67

Надежден дизел, здраво окачване и 4х4: употребяван голям кросоувър за под 40 000 лева

  • автомобилът на старо-
  • skoda-
  • kodiaq-
  • употребявани автомобили

Експертно мнение за това как да изберем употребявана Skoda Kodiaq

Надежден дизел, здраво окачване и 4х4: употребяван голям кросоувър за под 40 000 лева - 1

Пазарът на 7-местни кросоувъри с пробег и цена под 40 000 лева беше обстойно проучен от екипа ни, като сред претендентите в този клас и до тази цена се откроява един сравнително здрав и надежден модел за покупка.

Става дума за Skoda Kodiaq. При закупуване за тази сума можете да разчитате на около седемгодишни екземпляри с пробег до 250 хиляди километра. В същото време тези модели на Kodiaq могат да са, както с предно задвижване, така и със задвижване на всички колела.

Надежден дизел, здраво окачване и 4х4: употребяван голям кросоувър за под 40 000 лева

Във всеки случай окачването на този модел обикновено е надеждно и не изисква значителни разходи за поддръжка, но някои електронни системи могат да създават проблеми.

Ръчната скоростна кутия се предлага с по-малките по обем двигатели и основно при версиите с предно предаване. Всички останали варианти са с роботи, което може да се окаже основният проблем в този кросоувър, тъй като DSG-тата рядко издържат 150 000 км без смяна на съединители и/или двумасов маховик. И още нещо. Сред двигателите няма такъв с атмосферно пълнене.

Надежден дизел, здраво окачване и 4х4: употребяван голям кросоувър за под 40 000 лева

Базовите (125, 150 к.с.) двигатели на Kodiaq се актуализират след рестайлинга на модела, където проблемната ангренажна верига е заменена с ремък. Но въглеродните отлагания и отпадъци останаха - производителят позволява разход на масло до литър на 1000 км. Но ресурсът на двигателя не е достатъчен.

Бензиновият двигател 2.0 (180 к.с.) също е подобрен по отношение на надеждността, но чехите са забравили да подобрят живота на веригата за синхронизация и този на маслената помпа, чиито повреди водят до механични повреди.

Най-добрият вариант е дизел 2.0 (150 к.с.). Но също така е малко по-скъп. Въпреки това тази версия си заслужава парите. При нея ще трябва да се борите главно срещу течове, въпреки че течовете са присъщи на почти всички агрегати на Kadiaq, включително на такива от конусната предавка в трансмисията.

Въпреки тези недостатъци, употребяван Kodiaq е едно от най-добрите предложения ако търсите голям кросоувър със сравнително ниски цени на ремонт и поддръжка. А какви екземпляри се продават у нас, можете да видите ТУК.

Надежден дизел, здраво окачване и 4х4: употребяван голям кросоувър за под 40 000 лева


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да позная ли ?

    22 36 Отговор
    Не е китайски , камо ли па руzки .. 🤭😁

    Коментиран от #11, #56

  • 2 Заболя ме главата

    102 10 Отговор
    От тази надеждност
  • 3 Ицо

    132 8 Отговор
    По-голямата част от населението не е виждала 40 000 лв на куп, те тръгнали коли да ми рекламират.
  • 4 Хубава кола ама шкода!

    104 12 Отговор
    250 000 km. и реклама му правят - тъкмо е абонат в сервизите!
  • 5 Некой си

    117 9 Отговор
    "Надежден" нужник, който, според спецификации на производителя, може да харчи ДО КИЛО МАСЛО НА ХИЛЯДА КИЛОМЕТРА!!!
    Вие у ред ли сте?
    Окачването било здраво! Глупости! След 3000 км по дупките из Добруджа, биалети и шарнири лопат.
    След третата година автоматикът започва да вклюва или само четни или само нечетни предавки - смяна на компютър и хидроблок за скромните 5800 лева.
    След втората година - смяна на турбина за смепните 3000 лева.
    Излагате се!!!

    Коментиран от #6, #20

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 лекувам наркозависимост

    106 9 Отговор
    никога тоя варел , 170 000 лв. с фул екстри ,пътни помощи в целия свят нз си кво ,изтекоха му маслата на магистралата ...8 часа ги чаках да дойдат и да му долеят масло щото "те така били"... полудях и сега наливам всяка седмица по литър минимум .... отключена я оставям навсякъде и пак не искат да я крадат ...ма те хората не са глупави само аз .....ся гледай да изтриеш коментара
  • 8 Много надежден..

    72 3 Отговор
    ...само дето трябва да се борите с течове от всички агрегати, на 150000 км смяна на съединител, електрониката създава проблеми...40К лв за кола на 250 000 пробег... ....
  • 9 Хаха

    72 1 Отговор
    Литър масло на 1000 км.!!!!! Е не, мерси, москвича не гори толкова масло, все едно си се качил на двутактов автомобил.
  • 10 Дфен

    63 6 Отговор
    По добре нов Дъстър дизел

    Коментиран от #44

  • 11 Пловдив

    55 5 Отговор

    До коментар #1 от "Да позная ли ?":

    Трябва по редовно да си пиеш хаповете...2/3 от хората на тая територия не са виждали 40 бона на куп ...а тая котура е трошачка на пари

    Коментиран от #33

  • 12 минзухар

    19 9 Отговор
    Един познат кара такъв 2.0л 150 коня , казва че е много доволен . Аз съм си твърд фен на бензина и затова не съм заглеждал точно този модел .
  • 13 Демокрацията е лъжа!

    30 12 Отговор
    Можете ли да познаете какво означава думата "шкода"? Значи беля, проблем, повреда. И всяка Шкода напълно отговаря на името си!

    Коментиран от #48

  • 14 Васьо

    28 3 Отговор
    Шегувате се нали.
  • 15 Стифки

    55 3 Отговор
    1 литър на 1000км масло не е допустимо за съвременен двигател. 250 000км и 40 000 лв. за кола която е за вторични суровини е пълна глупост!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ще гледате Кодиак

    8 28 Отговор
    Само през предното стъкло на 30 годишните си тойотки, за 40 к няма хубави екземпляри!

    Коментиран от #21, #29

  • 18 Супер надеждна?

    54 2 Отговор
    Няма кола, на която да наливаш 1 кило масло на 1000 км и това да е нормално. Може да са го написали в книжката, но това си е реално неправилно конструиран двигател. По принцип продукти на ВАГ групата произведени след 2005 не трябва и с пръчка да се пипат.
  • 19 Добре де

    14 4 Отговор
    никой ли не си направи труда да провери кои ТСИ агрегати горят масло и дали се вграждат в Kodiaq???
    Същото се отнася и за DSG трансмисиите в този модел….да дойде автора и да ми покаже какво и от къде тече!???
  • 20 Стига лъга

    9 13 Отговор

    До коментар #5 от "Некой си":

    и писа с този и ника от долу…давай шаси и да отиваме да вадим история на колата от Еура Тек и да видим какво си чакал, какво си доливал и как така си плащал турбина на 2-та година и после и скорости чак….
  • 21 Прав си

    7 4 Отговор

    До коментар #17 от "Ще гледате Кодиак":

    за тия пари запазен, но базов Супърб 2016-2017-та макс….или добра фейсова Октавия…не РС ест….
  • 22 Къде отиваш

    28 0 Отговор
    Като чета и гледам мобиле.бг срещу мобиле.де,
    си мисля или германците са много прости да продават тези Шкоди над 20х Е за кола под 100х км и Евро 6, или българските джамбази са много добри търговци и обират същите коли но на 50% по-ниска цена, или всичкият внос в България е със скрити дефекти и нормалният процес си се върти джамбазина щастлив, клиента и той щастлив че направил добра сделка. Е, след това във форумите се въртят приказките как се чупели тези Шкоди…но, нали сме си по-по-най разбирачи…
  • 23 Шкодите

    29 1 Отговор
    Са си супер. Ако си мислил, че когато вземеш такъв паркетник и ще върви завинаги по черните пътища както Ланд Круизър или Патрол…. може би няма да ти навреди да се пообразоваш. Виж сега, германците (нищо че е от Чехия) казват. Ако колата се експлоатира така и така и се кара по този и този начин, проблеми няма да имаш. Японците, когато конструират автомобил се казват: Шофьора е пълен некадърник и трябва да сложим запас на издръжливост 200%. Това е.
  • 24 Владимир

    5 19 Отговор
    Като са проблемни двигателите, тогава си вземете автомобил на ток. Шкода Ениак! Аналогичен автомобил, но е електрически. Няма ремъци, няма масла!

    Коментиран от #26

  • 25 Милена

    28 3 Отговор
    1л. масло на 1000км. типично за Ваг :)) Не сменяш масло-само доливаш хахах

    Коментиран от #27

  • 26 Владко

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Владимир":

    За какво ти е това грозно подобие на Kodiaq??? Нито върви, нито пробег има….
    Кои ДВГ са проблемни и с какво???
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Авторе

    8 2 Отговор
    следвай си заглавието и напиши кой дизелов ДВГ при Kodiaq гори масло???
  • 29 Даже и не ги поглеждам

    12 5 Отговор

    До коментар #17 от "Ще гледате Кодиак":

    Нищо друго не става за черни пътища освен няколко модела на Тойота, Нисан , Мицубиши,Сузуки и евентуално Фронтера. Всичко друго е леш и на пътя и извън него да не говорим.

    Коментиран от #31

  • 30 Хитран

    10 2 Отговор
    Жестока сделка приятеля я купи януари за 120000 бона сега ярхдървото 80000.

    Коментиран от #32

  • 31 Много силно

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Даже и не ги поглеждам":

    се съмнявам, че изобщо поглеждаш нещо….факта, че споменаваш тази кола и черни пътища….
  • 32 Бай Лъган

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Хитран":

    40000 обезценка на нова кола за 4 месеца-няма такъв филм…
  • 33 Ауди Б 4

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пловдив":

    Шегувкаш се , нали ?!🤭
  • 34 1234

    13 0 Отговор
    това реклама ли беше или пълно оплюване , че се обърках
  • 35 Шкода

    10 5 Отговор
    Повечето от коментиращите тук наистина не са виждали 40000 лв накуп, няма и да видят скоро. 98% от тях не се качвали на нова шкода в живота си и карат >10 годишни таратайки.
    Та да изкажа мнение на собственик на кодиак от първа ръка, купена нова от Еуратек - вече близо 100,000 км никакви проблеми, само смяна на масло и филтри. Колата е много просторна за габаритите си, събира много багаж, ползвам я редовно дори и с 3-ти ред седалки. Моят е пълен с екстри, които в >10-15 годишен германски "премиум" ги няма. Има прилична динамика, доста по-добра от подобен автомобил със същата мощност произведен преди 20 години. Ако сте селска пръчка и търсите да се надбягвате със съселяните си - това не е вашата кола. Но ако търсите надежден и просторен семеен автомобил - определено е сред най-добрите!

    Коментиран от #36, #52

  • 36 Баща ти

    6 5 Отговор

    До коментар #35 от "Шкода":

    Въпрос на вкус,посредствена кола за посредствени хора,айде у лево!

    Коментиран от #61

  • 37 Само дето

    5 3 Отговор
    Шкода е служебна кола и рискът да се нахендрим на бивше таски, кола под наем, или работен кон "стани да седна", е огромен.

    Коментиран от #62

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 КОЙЧО

    6 1 Отговор
    ТЕРЗИЕВ КОМУНИСТИЧЕСКИ КРАДЛИВ И ЛЪЖЛИВ ПЕДАЛ НЕГРАМОТЕН
  • 40 Йо Несбьо

    14 1 Отговор
    Кодиак, че и Карок са много добри автомобили и се карат масово като служебни от средният и висшият мениджмънт в чешките фирми. Просторни, с добра сглобка, приятен интериор и в същото време по-евтини спрямо германските марки от елита. Какво повече му трябва на човек?!

    Сравнение с офроудърите е неуместно. Шкода никога не е била сред марките, които предлагат типичен офроуд, а само базови възможности да не закъсвате в 10 см сняг.

    За парите определено си струва като избор.
  • 41 ТОНЧО

    4 0 Отговор
    ЕЛХОВО КОМУНИСТИЧЕСКИ БОКЛУК
  • 42 Нагъзи

    2 1 Отговор
    ФАЛШИВА ВИЙ СТАТИЯТА БЕ МОШЕННИЦИ ПРОСТИ
  • 43 Спиди Гонзалес

    7 4 Отговор
    Шкода
    .... Направо УЖАС. КАТО ЧУЯ ШКОДА ИЛИ ДАЧИЯ и направо тръпки ме ПОБИВАТ.

    Коментиран от #49

  • 44 Пежо

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дфен":

    Теоретично само.Защото новите Дъстър нямат вече дизел...

    Коментиран от #57

  • 45 ВАСИЛ

    4 0 Отговор
    В БЪЛГАРИЯ НЯМА ДЕМОКРАЦИЯ ВСЕ ОЩЕ ВИ УПРАВЛЯВАТ И КРАДАТ ПРЕСТЪПНИЦИТЕ УЖ КОМУНИСТИ
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Дедо Пене

    6 5 Отговор
    Това е пълен чешки б.о.к.лук, защото на 10хил.км трябва да долеете 10л. моторно масло! Кой друг автомобил гори толкова масло. Имам Пасат от 2001г.купен нов във ФРГ и на 309хил.км.харчи 1,2л. масло на 12хил.км.синтетик- 5W30!!!
  • 48 Чех

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Демокрацията е лъжа!":

    Първият превод на шкода е ВРЕДА!!! Чехите имат чувство за хумор... справка - Швейк!!!!
  • 49 Гледай само

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Спиди Гонзалес":

    а те не пробият!!!
  • 50 123

    5 2 Отговор
    Изречението "надежден дизел" не съществува, има цели нации, които карат само бензини за леките си авотмобили. Посочете ми една нация, която кара само дизели ? Случайно ? Не :)
  • 51 123

    5 0 Отговор
    Интересно, като мина покрай някой сервиз, само дизели и само немски и други европейски :) Купувай народе, далавера - 100%

    Коментиран от #53

  • 52 Много

    5 2 Отговор

    До коментар #35 от "Шкода":

    малко от хората тук ще те разберат... Аз съм с 3-та поред нова и все така си "доливам" масло и "сменям" кутии през 10 000... ама нали съм мазохист...и ми е едно некомфортно вътре, некачествено..."мъка"....
  • 53 321

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "123":

    Само нови дизели ли висят по сервизите или "премиуми" милионници на налъгани тЕрикати!??? А тояжки с газови слагани в час по трудово, викаш - йок!!!
  • 54 Селянин с лада

    5 1 Отговор
    Абе хора, мойта 35 годишна лада не гори и един литър на 10 хиляди километра масло!!!😂

    Коментиран от #55

  • 55 Знаем ги

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "Селянин с лада":

    и Ладите, карали сме ги... а 200 000 км без отваряне на мотор изкарват ли!???

    Коментиран от #59

  • 56 БАЙО

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да позная ли ?":

    Ако беше китайски нямаше да има течове, нито харчове на масло и щеше да е доста по евтин
  • 57 Дфен

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Пежо":

    Нищо подобно има 2023 година на много малко километри даже под 40 Хил лв.
  • 58 Порно

    2 1 Отговор
    Мани, мани, бегай, бегай
  • 59 Съдията Дред

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Знаем ги":

    Зависи от карането, ако не е душманско, издържа между 250 000 и 300 000 , ладата на баща ми почна да губи мощност някъде към 270 000. Аз имах преди Пежо 308 дизел, купен нов , продадох го на 320 000 км, гледам още го карат и не се оплакват.Пежото не харчеше масло, навремето ладата искаше доливане на литър масло , но на пълен цикъл от 10 000 км, не като тая ламя на хилядарка. Като навъртя километри , ладата взе да гори повече, но не мина 2литра на 10 000 км. Вярно, че цените се вдигнаха доста, но за малко повече пари може да се вземе нова читава кола. 2021 година хванах някаква промоционална кампания и взех Рено Меган дизел за под 30 000. Сега това е спомен от щастливото минало.

    Коментиран от #63

  • 60 Аз съм z

    5 0 Отговор
    Матор 150 КС на голям жип , дсж за 150 к . И 40 хилки . Не е оферта ...

    Коментиран от #64

  • 61 дедо ти

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Баща ти":

    "посредствени" са бмв-тата, щото имах такова 10 годишно - най-запазеното измежду 15 други, които гледах и въпреки това през няколко месеца висеше в сервиза - каквото имаше - му се счупи и то за 10 годишна кола
    и не, не бяха проблем незнайните му километри, а се "чупеха" все разни пластмасови и гумени части - просто от "достолепните" му 10 години, материалът се напукваше и късаше
    мерси за "премиум" автомобила!
    сега с шкодата нямам грижи, вече 5 години само сипвам гориво и карам!
  • 62 личният автомобил

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "Само дето":

    Ще се изненадаш колко много хора си купиха и карат шкода за личен, семеен автомобил. Особено Кодиак такси - може и да има 1-2, но аз лично не съм виждал (в България).
    За служебни купуват по-малки автомобили - основно за града, най-много среден клас автомобили. Кодиак и да купят служебен (bTV имат такива) - или е за някой шеф, или са обикновено фирми, които не се церемонят с поддръжката - и в двата случая колата ще е поддръжана добре, най-вероятно само с оригинални части.
    Но е далеч по-вероятно да попаднеш на личен, семеен Кодиак и това най-вероятно лесно ще си проличи.

    Коментиран от #66

  • 63 Така де

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Съдията Дред":

    И след 100-150 хил км вадехме маркуча за картерната вентилация….купето се предаваше много преди това… имах 2103 и после 2107 “корекомска” бордо…предните калници изгниха на 6-7 години… най-доволен съм от полската 125-ца…но това са коли от други епохи и за времето си вършеха доста добре работата…
    Хора, не говорете небивалици-2.0
    TDI CR 140-150-170-184-190 и т.н. версии не горят масло….особено 150-190-240 коня версиите монтирани в Kodiaq…. стига повтаряхте до припадък претоплени манджи за
    първите TSI-та….
    Карайте, трошете няколко стотин хиляди км такива мотори, тормозете ги пък после пишете харчат ли се, трошат ли се….
  • 64 Ти си Х

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "Аз съм z":

    Друго си е 3-литров “премиум” от 2015-та новия фейс на “реални” 297 хил.км със сменени вериги… и всяйа ревизия започва от 5-чка….
    Kodiaq няма претенции за джип или премиум….просто си върши добре работата…
  • 65 За тия пари

    1 1 Отговор
    едно паджеро 4: 2016-2017 за да ми е мирна главата. ЕВРО 6.
  • 66 Еми

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "личният автомобил":

    не, не познавам хора с лични Шкоди, точно сувовете им са масови в рентакарите из Европа. А да изръся 50000лв. за употребявано такси или кола под наем, обърсвала задните части на стотици седмично... Не, мерси.
  • 67 Никси

    1 0 Отговор
    ма какви 40хилки сънувате , за по 12,13 хил.лв има Джип Гранд Чероки 3-та генерация Още по сигурно и от това на снимката !!!