Ултралуксозните марки не бяха засегнати силно от последствията от пандемията през 2020 година, но въпреки това те отчитат безпрецедентен бум от началото на тази година.
Основният „двигател“ на това явление е Китай, но Европа не изостава много. Например, Ferrari отчита 2 292 продажби на Стария континент през първите четири месеца от 2021 година, спрямо 1 285 за същия период на миналата година. Италианската компания наскоро призна, че има и рекорден брой предварителни поръчки.
"Има много пари за харчене", казва Торстен Мюлер-Отвош, главен изпълнителен директор на Rolls-Royce. „Впечатлен съм от броя на нашите клиенти, които ни казаха, че коронавирусът им напомня колко кратък е животът и как трябва да му се радват пълноценно.“
JATO Dynamics определи 10-те най-продавани модела от луксозния сегмент в Европа за първата четвър на годината. Ето кои са те и по колко бройки са продали от началото на годината до месец април, когато е и последното отчитане на JATO.