Отидете към основна версия

13 309 18

Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа

  • автомобили-
  • пазари-
  • тенденции-
  • европа

През юли и август 2021 г. продажбите на нови автомобили в Европа се свиха с една четвърт в сравнение с пазара през 2020 и 2019 г. Dacia Sandero, последвана от VW Golf, бяха най-продаваните модели

През лятото регистрациите на нови пътнически превозни средства в Европа са се "свили" с 24% през в сравнение с аналогичните периоди от 2020 г. и с 26% в сравнение с лятото на 2019 г. Въпреки че продажбите на нови автомобили на европейския пазар останаха положителни за годината досега, индустрията продължава да се бори с ограниченията, наложени от Covid, както и със спирането на производството поради недостиг на различни електронни части.

Всъдеходите обаче взимат рекорден (46,1%) пазарен дял в Европа през юли r dlhwij 2021 г. Dacia Sandero е най-продаваният модел в Европа през юли 2021 г., но Volkswagen Golf остава на лидерската позиция през първите седем месеца на годината. VW ID3 пък е най-продаваният електрически автомобил в Европа, а любимият plug-in хибриден автомобил на европейците е Ford Kuga.

Според данни от 26 европейски пазара (ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство) регистрациите на нови автомобили се са намалели драстично, тъй като общият обем намалява от 1.27 милиона бройки до 967 830. Подобни резултати са отбелязани през юли 2012 г., когато пазарът регистрира 966 090 единици.

Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics , коментира ситуацията така: „Въпреки усилията на националните правителства да повишат доверието на потребителите, въздействието на пандемията все още се усеща от индустрията.“ Обемът на продажби през лятото се е увеличил само в Норвегия, Хърватия, Гърция, Латвия, Румъния, Естония, Ирландия и Литва, но това заедно представлява само 8% от общите регистрации за двата летни месеца.

За разлика от общата тенденция, потребителите в Европа продължават да купуват повече превозни средства с ниски емисии

Муньос добавя още: „Потребителите продължават да реагират положително на сделките и стимулите, свързани с електромобилите, които направиха тези превозни средства далеч по-конкурентни по отношение на цените им (за съжаление това не важи за България, тъй като у нас за покупка на електромобил няма никакви субсидии). Но въпреки че колите на ток стават все по-популярни, възприемането от страна на потребителите не е достатъчно, за да компенсира големите спадове, регистрирани от продажбата на дизеловите автомобили.

Данните на JATO показват, че между лятото на 2019 г. и лятото на 2020 г. пазарният дял на дизеловите превозни средства е спаднал с малко над 2 пункта, докато пазарният им дял е спаднал с почти 8 пункта между същия период през 2020 г. и 2021 г. През същото време пазарният дял на електромобилите нарасва осезаемо.

Пазарният дял на бензиновите автомобили постоянно намалява от 63,4% през 2019 г. до 59,8% през 2020 г. и до 59,0% това лято. „Започваме да виждаме въздействието на кампаниите, които предпочитат електрическите превозни средства пред ДВГ на пазара, но индустрията все още не прави достатъчно, за да позволи на електромобилите да поемат загубите, понесени от традиционните силови агрегати.“ - завършва Муньос.

Регистрациите на коли с дизелови двигатели са намалели с 166 000 нови бройки между юли 2020 г. и юли 2021 г. и почти 207 000 между юли 2019 г. и юли 2021 г. Електромобилите от своя страна са натрупали само 49 000 бройки между юли 2020 г. и юли 2021 г. и 125 000 бройки между юли 2019 г. и юли 2021 г.

Ето и най-продаваните три модела във всеки пазарен сегмент в Европа:

Всъдеходите са най -големият автомобилен сегмент, като почти половината от всички нови автомобили, продадени в Европа през лятото на 2021 г., са класирани в тази група. Определението за SUV обаче до голяма степен се свежда до маркетинговия отдел на производителите на автомобили в този сегмент, вариращи от автомобили като T-Cross, който не е много повече от повдигната субкомпактна кола до сериозни "джипки", като Land Rover, например.

Силните показатели в SUV сегмента обаче показат, че Hyundai Tucson и Ford Puma влязоха в топ 10, за да се присъединят към VW T-Roc и T-Cross. Данните на JATO сочат още, че през лятото на 2021-а SUV-тата са записали най -високия месечен пазарен дял в Европа - 46,1%. Въпреки че обемът на регистрациите е спаднал с 15%, тези превозни средства са спечелили пазарен дял за сметка на по-големи спадове, регистрирани от традиционните автомобили (-28%), MPV (-48%) и спортни автомобили (-37%).

А това са най-продаваните модели през месец юли:

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.

Свързани новини