3 Февруари, 2022 11:17 6 021 44

Европейците (но не и българите) са готови да плащат повече за по-малко замърсяващи автомобили

  • европа-
  • нови автомобили-
  • euro 7-
  • вредни емисии
Европейците (но не и българите) са готови да плащат повече за по-малко замърсяващи автомобили - 1

Проучване сред над 8 000 души от седем страни от Европейския съюз (ЕС) показва, че западноевропейците са готови да купуват по-скъпи коли, но те да са по-екологични. Анкетираните са попитани дали производителите на автомобили трябва или не трябва да бъдат законово задължени да намалят замърсяването от новите бензинови и дизелови автомобили, доколкото е технически възможно, и резултатите са доста изненадващи, предвид гледната точка на повечето българи.

Над три четвърти от анкетираните искат автомобилните производители да продават, макар и по-скъпи, по екологични автомобили! Хората от ЕС искат да плащат повече за по-чисти автомобили. Предвид самият въпрос на анкетата и факта, че общият размер на извадката е 8 228 възрастни хора, това говори много за това, за което се подготвят пазарите от ЕС, което искаме или не, ще засегне и нашите пазари на нови автомобили.

Интервюиращите също така казват на хората, участвали в проучването , че производителите на автомобили могат значително да намалят замърсяването на автомобилите за по-малко от 500 евро, което би било по-евтино от доплащането за специална боя, например. След това те са попитани дали биха били готови да платят тези допълнителни разходи и почти 65% казват, че с радост биха покрили допълнителните разходи.

Като се има предвид, че въпросите са зададени на хора от Италия, Франция, Испания, Полша, Румъния, Германия и Чехия, изглежда, че европейската общественост е готова за по-скъпи автомобили. Повече от 77% от анкетираните са съгласни, че автомобилите трябва да отговарят на минималните законови граници на замърсяване, независимо как, кога и къде се карат.

Ще припомним, че се очаква Европейската комисия да обяви нови стандарти за замърсяване на автомобилите. Стандартът Евро 7 ще включва още по-строги ограничения по отношение на емисиите на CO2 и други вредни газове. Документи, изтекли в публичното пространство, показват, че еврократите смятат, че налагането на Евро 7 ще означава увеличение на цената на нов автомобил с минимум 500 евро.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коментар

    61 2 Отговор
    Като драскате подобни статии, поне си направете труда да сравните заплатите на въпросните изгарящи от желание да си плащат, европейци и тези на българите!!!
  • 2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    68 0 Отговор
    😀😀😀 100% от българите са доволни от работата и заплащането 🤔🤔🤔 / проучването е направени сред 240 души случайно попаднали в една сграда /
  • 3 Псевдоним

    27 0 Отговор
    Нали искахме обективна журналистика - срамежливото пояснение в скобите е точно това :)
  • 4 joro

    34 2 Отговор
    Да живее глобалното затопляне ,долу зелените терористи.
  • 5 Кап. Некрасов

    40 2 Отговор
    Колкото и да лъжат, няма кой да повярва, че европейците искат да плащат повече

    Коментиран от #10

  • 6 Някой

    36 0 Отговор
    И това е стъкмистика.
    Никой не иска да дава повеч пари за едно и също нещо. Хората са отговаряли, че са съгласни, защото такава е нагласата ан правителствата в Европа. Все пак е само анкета. Но когато се стигне до плащане на тези повече пари, повечето хора биха се дръпнали...

    А, иначе, по-малкото замърсяване от електромобилите, е просто химера.
    Поинтересувайте се колко енергия се изпозлава за произвидството на един електромобил, и по-специално за батериите и лития в тях. Какви химикали се използват, какви количества чиста вода са необходими за извличане на лития и т.н. А, за сега, никой не се интересува от стойността и замърсяванията, свързани с извяеждане от експлоатация и ютилизиране на остарелите батерии. Ще дойде и този момент, но няма да се говори за проблема открито.
  • 7 Шопо

    30 3 Отговор
    Да направим референдум за излизане на България от ЕС.
  • 8 Цар Пазар

    35 1 Отговор
    Виждам аз, как са готови да плащат европейците - затова Дачия кърти по продажби. На думи са много силни, но стар комунистически девиз гласи "Дела трябват, а не думи!"

    Коментиран от #11, #20, #37

  • 9 456 до Факти

    11 1 Отговор
    Факти и къде е БЪЛГАРИЯ в анкетата? И как решихте, че българина е против без да е имало такава анкета в България?
  • 10 DrivingPleasure

    31 1 Отговор

    До коментар #5 от "Кап. Некрасов":

    Колега не подценявай тъпоумието на презадоволения европеец. От години работя с тях, нямаш си на идея ква откачена пасмина са и най-вече колко са послушни някой "капацитет" като им е казал че "нещо си е нам си кво"...

    Коментиран от #13, #26

  • 11 456

    14 0 Отговор

    До коментар #8 от "Цар Пазар":

    Дачия се наложи предимно с цената си. Не е лоша кола и като качество и визия, но определено тази цена изигра роля.
  • 12 така е

    22 0 Отговор
    Унищожиха най-екологичния клас автомобили-Ситиго,Айго и подобни бензинови миниавтомобили-практични с голям ресурс,липса на скъпи елементи и необходимост от сложно рециклиране.Сега ще плащат много за антиекоелектромобилите-измамата на зелените тоталитаристи и тяхната отровна идеология.
  • 13 Име

    13 0 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Изкефих се максимално на коментара Ви. Това го повтарям от много време!
  • 14 DrivingPleasure

    25 0 Отговор
    8000 човека (от които 5000 хазват да) в 7 държави - много представително проучване - вероятно е правено в евро-институциите, клубове на зелени еуглени и друга либерална паплач. Мога да се обзаложа че 100% от тези 65% дори не знаят какво е устройството на колата и в какво ще се изразяват тези "по-чисти" нови автомобили
  • 15 Ввв

    20 0 Отговор
    8000 от 500 милиона…мда,много “показателна”анкета
  • 16 Има резон

    16 0 Отговор
    българската природа е все още кажи речи запазена, българия е има няма 6 милиона. В западните държави голяма част от природата е унищожена заради индустриализацията.
  • 17 меркантилност

    5 3 Отговор
    бутат ти там някакви 3 бона заплата, 1000 заминават в семейството, 1000 по сметки и храна, нещо да оправиш във вас да се видиш с приятели и кво става трябва да живееш като плъх и пенсионер да гниеш без нищо да правиш... евала за тия заплати... ма то ние младите докато още сме млади ще си избягаме без да ни интересува грам повече щото има хора които искат и могат
  • 18 Gen Gurko

    21 0 Отговор
    Първо това е опашата лъжа. И второ те европейците искали да живеят и с нарастващ брой талибани, които да хранят и поят. Стига с тези манипулации. Тук тези номерца на зелената либерастия и толерастия не минават.
  • 19 Taina

    12 0 Отговор
    Защо не са питали нас. Нали и ние уж сме от европейската общност. Или само където им изнася.
  • 20 Гост

    18 3 Отговор

    До коментар #8 от "Цар Пазар":

    Нормолно колега, когато бях малък бръмбар и взеха да ме влечът колите, по- будките имаше едно италианско списание за коли Gente Motori, на последните страници имаше каталог на новите коли, предлагащи се в Италия, нивата им на оборудване, и цените им. Та 96-7 год. едно ново БМВ 540i, Е39, топ оборудване струваше 65 000 000 лири= 65 000 марки, сега една подобна 5-ца е 150-200 000 лв.!!! На кой работещ в Италия или Европа, за 20-т год. три пъти са се увеличили доходите, с изключение на бюрократите и евробюрократите?!

    Коментиран от #25

  • 21 Знайко

    15 1 Отговор
    След 15-20 години, когато ще се наложи да ги рециклиране, ще стане ясно дали електромобилите наистина са по-екологични от ДВГ.

    Коментиран от #36

  • 22 хаха

    7 0 Отговор
    Аз не разбирам, като бай ти Ганьо плати 300 лв повече данък, тия които взимат парите ще ми изчистят въздуха в квартала ли ?!

    Пълна простотия, да се постарая да повишат стандарта на страните, в които автомобилите са по стари и замърсяващи. Или директно финансиране за подмяна...
    На бразилците им купуваха климатици, за да махнат печките НАЛИ!? ?! ?!
  • 23 beast

    2 2 Отговор
    При заплата 3000 евро и аз бих си взел екологичен автомобил на изплащане ...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 нещо не така

    2 12 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Нещо си много зле с математиката. 65 000 лири никога не са били 65000 Дойче марки. Даже сега 65000€ не са 65000 британски лири.
    Та,навремето когато колата е струвала 65 000 британски лири,сега си е точно между 1500 000 и 170 000лв,зависи от курса.

    Коментиран от #27

  • 26 антукомуне

    4 10 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Сигурно се пукаш от яд,че европейците са задоволени ,а ти трябва да им слугуваш ? Ами така е , когато те са се развивали,ние бяхме и сме окупационна зона на руснаците и тяхната пасмина от ДС-БКП.

    Коментиран от #35

  • 27 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "нещо не така":

    Нещо не четеш правилно, написъл съв шейсет и пет милиона лири- 65 000 000, написъл съм ти и страната- Италия!!! Да на времето и такава лира съществуваше- Италианска лира (ITL) и 1000 ITL бяха равни на една 1-на (DM)

    Коментиран от #34

  • 28 Александър

    4 2 Отговор
    То с тия заплати къде имаме в Б-я как да си купим нови автомобили при положение , че 90% имаме кредити , я зя жилище , я за ремонт вкъщи и т.н при заплата от 1000 лв ( която е почти невъзможно да я вземеш извън София ) средно по 250-300 лв за кредит , за сметки ток вода тв и т.н 300 лв грубо ти остават да кажем 600 лв примерно.. да заредиш автомобила си винетки застраховки ако е дошло време и накрая от всичко ти останат едни 200 лв да изкараш месеца ,, как да стане?!!
  • 29 TSLA®

    4 4 Отговор
    Яне го е казал: "Да живееш, значи да се бориш - робът за свобода, свободният - за съвършенство".
    Като си роб на сметките, беден и озлобен, чистота и здраве са мръсни думи.
    Чак като си надмогне на масрафа, човек се оглежда какво диша, как изглежда и как живее.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ;ljkbnm,

    4 0 Отговор
    Така като чета статията подозирам, че въпросът е бил формулиран нещо от рода на "Съгласни ли сте да платите 500 евро повече за по-екологичен автомобил?". И естествено, че всички ще кажат, "Да". Дори в БГ да го зададат този въпрос ще получат същите резултати.

    Технически погледнато,заглавието е вярно, но както винаги дяволът е в детайлите.
  • 33 Гост

    3 0 Отговор
    Българите още нямат с какво да плащат. Като направят заплатите европейски, тогава.

    Коментиран от #39

  • 34 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Той не е бил роден по него време.
  • 35 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #26 от "антукомуне":

    Окупацията на руснаците ти донесе електроцентрали, училища, детски градини, поликлиники, топлоснабдяване, безплатно образование, здравеопазване, пътна инфраструктура, канализация, ВИК, електрификация, рекордни добиви в промишленост и земеделие и нулева безработица и почти никаква престъпност.
  • 36 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Знайко":

    Какви 15, 20 години? До 10 години батериите ще са за смяна.
  • 37 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Цар Пазар":

    Това са думи на Апостола. Не те ли е срам?
  • 38 Запознат

    2 0 Отговор
    Напишете в Гугъл "фини прахови частици" и там има експеримент от учени"зелени" и ще разберете че пушенето на цигари в 30кв м. И работещ нов автомобил към 2006г. цигарения дим е с по високо количество прахови частици. Не миенето на уличните настилки е 70% виновникът за мръсен въздух. Четете бе хора, ......да имаме стари автомобили но това не е съвсем вярно че не искаме нови. Дамите ми 2000евро заплата която е средна за Европа или 4000лв аз по добре знам какво да си купя.С тези тъпи състой сте актуални само в Африка.
  • 39 годжи чалгията нали изпя с кво

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    ше плащаме
  • 40 ?????

    0 0 Отговор
    Предпочитам да дам повече пари за кола, но която е по екологична.
  • 41 YANKEE GO HOME

    0 0 Отговор
    Не разбрах тези участници от коя социална група са–от милионите бездомни англичани ли са,от милионите безработни испанци ли са или от милионите италианци.които едва успяват да си платят наема!
  • 42 Матай Шанг

    0 1 Отговор
    За Ганьо е най-важно е Голфа му да е оборудван с: - хладилна жабка за сланина и ракия,- сателитна чалга телевизия и радио, - икономичен дизелов двигател с разход около 2 литра крадена нафта.
  • 43 tomito

    0 0 Отговор
    Ало малоумника който е писал статията ,случайно да знаеш ,че българина е най-бедния европеец и от къде да намери пари за кола на ток ,която за сега си е още екзотика .
  • 44 Сл.бряг

    1 0 Отговор
    Когато криминализират кражбата на катализатори - ще има смисъл и тая работа.