Last news in Fakti

23 Септември, 2021 14:46 13 067 18

Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа

  • автомобили-
  • пазари-
  • тенденции-
  • европа
Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа - 1

През юли и август 2021 г. продажбите на нови автомобили в Европа се свиха с една четвърт в сравнение с пазара през 2020 и 2019 г. Dacia Sandero, последвана от VW Golf, бяха най-продаваните модели

През лятото регистрациите на нови пътнически превозни средства в Европа са се "свили" с 24% през в сравнение с аналогичните периоди от 2020 г. и с 26% в сравнение с лятото на 2019 г. Въпреки че продажбите на нови автомобили на европейския пазар останаха положителни за годината досега, индустрията продължава да се бори с ограниченията, наложени от Covid, както и със спирането на производството поради недостиг на различни електронни части.

Всъдеходите обаче взимат рекорден (46,1%) пазарен дял в Европа през юли r dlhwij 2021 г. Dacia Sandero е най-продаваният модел в Европа през юли 2021 г., но Volkswagen Golf остава на лидерската позиция през първите седем месеца на годината. VW ID3 пък е най-продаваният електрически автомобил в Европа, а любимият plug-in хибриден автомобил на европейците е Ford Kuga.

Според данни от 26 европейски пазара (ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство) регистрациите на нови автомобили се са намалели драстично, тъй като общият обем намалява от 1.27 милиона бройки до 967 830. Подобни резултати са отбелязани през юли 2012 г., когато пазарът регистрира 966 090 единици.

Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics , коментира ситуацията така: „Въпреки усилията на националните правителства да повишат доверието на потребителите, въздействието на пандемията все още се усеща от индустрията.“ Обемът на продажби през лятото се е увеличил само в Норвегия, Хърватия, Гърция, Латвия, Румъния, Естония, Ирландия и Литва, но това заедно представлява само 8% от общите регистрации за двата летни месеца.

За разлика от общата тенденция, потребителите в Европа продължават да купуват повече превозни средства с ниски емисии

Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа

Муньос добавя още: „Потребителите продължават да реагират положително на сделките и стимулите, свързани с електромобилите, които направиха тези превозни средства далеч по-конкурентни по отношение на цените им (за съжаление това не важи за България, тъй като у нас за покупка на електромобил няма никакви субсидии). Но въпреки че колите на ток стават все по-популярни, възприемането от страна на потребителите не е достатъчно, за да компенсира големите спадове, регистрирани от продажбата на дизеловите автомобили.

Данните на JATO показват, че между лятото на 2019 г. и лятото на 2020 г. пазарният дял на дизеловите превозни средства е спаднал с малко над 2 пункта, докато пазарният им дял е спаднал с почти 8 пункта между същия период през 2020 г. и 2021 г. През същото време пазарният дял на електромобилите нарасва осезаемо.

Пазарният дял на бензиновите автомобили постоянно намалява от 63,4% през 2019 г. до 59,8% през 2020 г. и до 59,0% това лято. „Започваме да виждаме въздействието на кампаниите, които предпочитат електрическите превозни средства пред ДВГ на пазара, но индустрията все още не прави достатъчно, за да позволи на електромобилите да поемат загубите, понесени от традиционните силови агрегати.“ - завършва Муньос.

Регистрациите на коли с дизелови двигатели са намалели с 166 000 нови бройки между юли 2020 г. и юли 2021 г. и почти 207 000 между юли 2019 г. и юли 2021 г. Електромобилите от своя страна са натрупали само 49 000 бройки между юли 2020 г. и юли 2021 г. и 125 000 бройки между юли 2019 г. и юли 2021 г.

Ето и най-продаваните три модела във всеки пазарен сегмент в Европа:

Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа

Всъдеходите са най -големият автомобилен сегмент, като почти половината от всички нови автомобили, продадени в Европа през лятото на 2021 г., са класирани в тази група. Определението за SUV обаче до голяма степен се свежда до маркетинговия отдел на производителите на автомобили в този сегмент, вариращи от автомобили като T-Cross, който не е много повече от повдигната субкомпактна кола до сериозни "джипки", като Land Rover, например.

Силните показатели в SUV сегмента обаче показат, че Hyundai Tucson и Ford Puma влязоха в топ 10, за да се присъединят към VW T-Roc и T-Cross. Данните на JATO сочат още, че през лятото на 2021-а SUV-тата са записали най -високия месечен пазарен дял в Европа - 46,1%. Въпреки че обемът на регистрациите е спаднал с 15%, тези превозни средства са спечелили пазарен дял за сметка на по-големи спадове, регистрирани от традиционните автомобили (-28%), MPV (-48%) и спортни автомобили (-37%).

А това са най-продаваните модели през месец юли:

Битката между дизеловите коли и електромобилите продължава: Анализ на продажбите в Европа


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Притежател

    27 32 Отговор
    В бензиновите коли е истината. Дизеловите кюмбета са за тировете. Тока е за тротинетките.
  • 2 Diesel

    25 9 Отговор
    Ми аз съм фен на дизела, но гледайки този krudu нелош анализ, нещата за дизелите са ясни. Просто дизелите са обречени.
  • 3 Сако

    29 8 Отговор
    Анализът на Славчев по данни на Jato е добър, но на мен и на мнозина едва ли ще им харесат изводите и тенденциите. Истинските коли отиват по дяволите.
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    31 7 Отговор
    Зад ЕКО идеи крият, че пазарната икономика вече не е пазарна ‼️
  • 5 i-рян

    10 6 Отговор
    можем да напием статия за краварите а за Българския пазар не. по лесно е да преведеш нещо...
  • 6 DrivingPleasure

    30 6 Отговор
    Няма битка! Битка може да има на свободен пазар! При политиески регулации и тежък електрокретенизъм няма как да има честна конкуренция! Само субсидиите махнте и елате да си говорим пак...
  • 7 смях

    15 8 Отговор
    То ток вече няма(текущата инфраструктура издъхва) и цената му само ще се вдига те ми искат да махнат колите с двигатели с вътрешно горене айде стига с глупавите маркетинг стратегии и алчност.... трябва да се мисли трезво от време на време....

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    20 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: (за съжаление това не важи за България, тъй като у нас за покупка на електромобил няма никакви субсидии). - в съседна Румъния потребителите се радват на 7500евро субсидия при покупка на автомобил. Местната Дачия Спринг излиза под 10х.евро, ФВ ИД3 излиза към 25х.евро - напълно конкурентни. Добавете към това, че няма да плащате паркинг, данъци и нищожните разходи за пробега, става ясно колко е зле България.
  • 9 още смях

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "смях":

    То щот петрола няма свършване, нали?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 смях

    17 7 Отговор

    До коментар #9 от "още смях":

    Определено няма да свърши толкова бързо колкото нуждата от производство на ток ще се увеличи...да не говорим за крайния недостиг за чипове и батерии и суровини за тяхното производство да не говорим за тяхното рециклиране... на прост български ще опиша цялата ситуация около електрическите коли - преждевременна еякулация.

    Коментиран от #12

  • 11 Може и да свършва петрола

    16 6 Отговор

    До коментар #9 от "още смях":

    Ама за разлика от тока с всяка година поевтинява и ще продължи да поевтинява все повече и повече. А цената на тока ще се качва докато не стигне 2 лв за киловатчас че и повече.
  • 12 Моментни затруднения

    11 3 Отговор

    До коментар #10 от "смях":

    Същата работа беше преди 4-5 години, когато всички се втурнаха да произвеждат литий и никел за очаквания бум на производство на батерии, който обаче се отложи, защото автомобилните производители започнаха да се ослушват и само на думи произвеждаха електромобили. Тогава цените на материалите за батерии се сринаха и спряха инвестициите в разработка на нови мини. Сега цените но материалите се вдигнаха защото пък се изпълни капацитета на вече съществуващите мини и всички отново се втурнаха да инвестират. След още няколко такива заклащания на махалото по абсолютно пазарен принцип ще се балансира търсенето и предлагането на материалите както и цените им. Заради високите цени на материалите, много инвеститори заложиха и на рециклирането, като много по-рентабилен източник на материали за батерии.
  • 13 Африканец

    13 17 Отговор
    Смърт на дизела- тая смрад. Ако е нов от магазна - както и да е, но старите кочини - всички дизели , по -стари от 7 години , трябва да се забранят. Саждите от дизелите са директен и основен причинител на астма и рак на белите дробове. Ама на българина , очевидно въртящият момент на колата му е по-важен от здравето на децата му - само така може да се обясни масовото изтърбушване на катализатори и ДПФ филтри на 18 годишните дизелови кочини у нас.
    Всеки народ си заслужава съдбата. Ще си мрем от простотията, както винаги е било.
  • 14 дрът джендър

    6 8 Отговор
    Аз ако имах парите ци зема тесла ! Вие си карайте каквото поискате мечтая си за тесльо с таблета по средата
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Миролюб Бенатов

    5 11 Отговор
    Хубаво е , че се залага на електрички . А нашенските аборигени , освен че не се ваксинират си искат и дизела и саждите му. И когато белия свят се откаже от петрол и литър нафта стане 5 лв , пак ще мрънкат , че нямало държава ...

    Коментиран от #18

  • 17 Последния Софиянец

    8 2 Отговор
    Изметохме ГЕРБ сега е ред на БСП и на Кауня !
  • 18 Не се правете на умрели лисици

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Миролюб Бенатов":

    Чуда се къде ше се изхвъплят токсичните батерии като издадът багажа? DIESEL FOR EVER! Смърт на електрическите консерви!