Задвижването на четирите колела помага за преодоляване на различни препятствия и терени, като осигурява допълнително сцепление. Шофьорите обаче трябва да знаят как правилно да боравят с превозните средства с четири задвижващи колела.
1. Неразбиране на принципите на задвижване на четирите колела
Някои хора не знаят, че има много видове задвижване на всички колела. Това, което трябва да знаете най-вече е, че задвижването на четирите колела е постоянно и т.нар. избираемо. Първият вариант се справя добре на офроуд терени, особено ако има три заключващи се диференциали, но не е подходящ за града. За градско шофиране е по-подходящо избираемото задвижване, което може да се регулира или автоматично, или от водача според условията. С други думи 4х4 автомобилите се делят на автомобили с висока проходимост и автомобили с повишена проходимост, като и при тях има подразделения, но те са тема на друг материал.
2. Неправилно поведение в остър завой
Задвижването на четирите колела осигурява по-безопасно шофиране, но все пак и с него трябва да се внимава. Едни и същи "трикове" не работят тук, както при моделите със задно или с предно задвижване. Когато шофирате 4х4 автомобил в завои, винаги забавяйте скоростта и оставете двигателя на празен ход, докато по-голямата част от завоя бъде завършена.
3. Провокиране на повишено износване на задвижващата система
Продължителното каране с по-висока скорост на сух асфалт с включена 4WD система може да доведе до рязко покачване на температурата на някои възли и да повреди трансмисията. Гумите също се износват по-бързо. Следователно, при автомобили със постоянно задвижване на четирите колела, режимът на 4WD трябва да се използва само на хлъзгави или неравни повърхности, а при нормална пътна обстановка трябва да се избере режим 2WD.
4. Рязък старт от място
Рязкото стартиране е вредно за всички автомобили, тъй като скоростната кутия е силно натоварена. Автоматичните трансмисии са най-проблемни за стартиране при високи обороти, а когато трябва да предадат момента и на четирите колела, натоварването в тях е огромно.
5. Преоценка на абсолютната стабилност и безопасност на пътя
Задвижването на четирите колела е проектирано да подобри сцеплението и стабилността по време на шофиране, но все пак не осигурява пълна безопасност. Също така, поради по-голямото тегло на колата, спирачният път се увеличава. Шофьорите на 4х4 автомобили не бива да разчитат на тази система безрезервно, защото прекаленото самочувствие може да ги подведе и по-лошото - да доведе до застрашаващи живота инциденти. Или най-малкото... до дълго ходене пеша в търсене на трактор :)