ФАКТИ.БГ
  • 4х4-
  • всъдеход-
  • кросоувър-
  • suv

Едно погрешно схващане, каращо шофьорите да предпочитат 4x4 превозни средства

Публикувана: 25 Октомври, 2021 12:46
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 21695
Едно погрешно схващане, каращо шофьорите да предпочитат 4x4 превозни средства - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 57 гласа.

Продавачите на кросоувъри обичат да твърдят в рекламите, че съвременният SUV със задвижване на всички колела по никакъв начин не отстъпва по своите характеристики на пълноценен всъдеход. Това откровено противоречиво обстоятелство съблазнява много хора и ги изкушава да си купят автомобил със задвижване на четирите колела. Това 4х4 обаче няма нищо общо с "истинското" 4х4

Всъщност има уловка в много от рекламните брошури на кросоувърите със задвижване на всички колела. Те често съобщават, че съвременната електроника за такава система ефективно преразпределя въртящия момент към различни колела, в зависимост от това в какви условия се намира превозното средство. Единственият "малък" проблем е, че тази схема въобще не работи толкова ефективно, колкото я описват продавачите на кросоувъри.

Това е така, защото въртящият момент не може да се приложи там, където няма съпротивление. Всъщност цялата "тайна" на истинските 4х4 машини е в диференциала, който се блокира, ако едното колело е на повърхността с достатъчно сцепление, а другото, например, виси във въздуха. В същото време няма принципна разлика дали ще бъде междуосен диференциал или междуколесен диференциал, а когато ги има и двата, или дори и трети - на предния мост, то тогава говорим за наистина високопроходим автомобил.

Никой кросоувър обаче няма тази функция. Тя е заменена от много по-опростен и евтин аналог, наречен електронна система против хлъзгане. Всичко, което прави тя, е да забавя въртящото се колело, създавайки „изкуствена“ съпротива. Тук обаче е важно да се разбере следното: въпреки че кросоувърът със задвижване на всички колела се чувства много по-уверен на офроуд терени от кросоувъра с предно задвижване, той все още отстъпва по отношение на истинските всъдеходи, при това значително. А мнозина, като чуят, че колата има 4х4, смятат, че тя е еднакво проходима с т.нар. всъдеходи.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 57 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
qwerty
1 Отговор
Смених паджеро 3 за хюндай их55 и разбрах за написаното в статията точно преди 2 години.

Коментиран от #11, #19


Оценка:
-3 +123

Ввв
2 Отговор
Принципно на тези трикове се хващат хора,които хал хабер си нямат от коли

Оценка:
-3 +110

Име
3 Отговор
Много точно казано - повечето хора не знаят, че има разлика и си викат - АЗ карам 4х4 джип

Оценка:
-2 +75

не съм мисир
4 Отговор
И ще го кажа по-просто. Джиповете имат поне два диференциала (отворени, в някои случаи и самоблокиращи се, или с принудителен блокаж. В раздатката воже да нява диференциал, а да е твърдо предавателно отношение . А СУВитата пжлзват спирачките за да блокират колелото без сцепление и така да придаде въртящ момент на другото. Но става посфактув, трябва да позакъса, че да сработи, а некато постоянновклйченото 4х4. Има и разни измишльотини като на фолксваген с муфите, и те работят посфактум. Реално Аудитата с торсен, а не с муфи, и Субарутата, са къде-къде по-добри от паркетниците.

Коментиран от #7, #8, #20


Оценка:
-10 +58

Сатъра на Хана
5 Отговор
ОТ НЕ-СУПЕР ЛУКСОЗНИТЕ АВТОМОБИЛИ
Японската Нива Subaru Forester (или Outback) Wilderness ... които нямат истински блокировки на диференциалите
и КОИТО НЕ СЕ ПРОДАВАТ В ЕВРОПА !!!! ЗАЩОТО ЯПОНЦИТЕ СА СКАПАНЯЦИ
могат да минат през 99.9% през които кото могат да минат Джип Wrangler Rubicon , Тойота 4Runner ,LAND CRUISER-А , Форд Bronco , .......Лада Нива и Уаз Патриот .... КОЛИ , КОИТО С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА ЛАДАТА И УАЗ -А НЕ СЕ ПРОДАВАТ В БЪЛГАРИЯ ЗАЩОТО АМЕРИКАНЦИТЕ И ЯПОНЦИТЕ СА СКАПАНЯЦИ

Оценка:
-33 +22

Сатъра на Хана
6 Отговор
В БЪЛГАРИЯ, ЗА РАЗЛИКА ОТ НАС В АМЕРИКА СТЕ ЖЕСТОКО ДИСКРИМИНИРАНИ ОТ АВТОМОБИЛНИТЕ КОМПАНИИ
.... Първо Цените са Американски + 10% отгоре - без ДДС-то ,Второ двигателите и скоростните са по-малки и скапани , Трето повечето офф-роуд коли са сглобени в Южна Африка ,Нигерия и Азия ... Четвърто , в България всички подобрения - екстри яко се плащат на завишени цени .... МАЛЪК ПАЗАР С АЛЧНИ АВТОДЖАМБАЗИ

Оценка:
-6 +59

тони
7 Отговор

До коментар #4 от "не съм мисир":


При маздите от последните 7-8г AWD се води проактивно и се включва при ниска температура, дъжд или наклон (G сензор). Общо взето работи доста прилично и и е добър компромисен вариант.

Оценка:
-16 +10

Jeep
8 Отговор

До коментар #4 от "не съм мисир":


Caмо дa допълня...много cюв ползвaт т.нaр виcкомуфa. т.е едните колелa не въртят, докaто другите не зaбокcувaт здрaво и колaтa не легне нa зaдния моcт. При Jeep товa е решено c 3 диференциaлa тип LSD. Нaпишете Qadra drive в тубaтa и гледaйте кaк рaботи иcтинко 4х4

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +17

Сатъра на Хана
9 Отговор

До коментар #8 от "Jeep":


Мисирки ....
Единствената и Най-Добра 4 х 4 на Джип с двойни истински блокировки е Jeep Rock-Trac
..... Quadra drive е по-слабата система на джип
......
А другите автомобили със стандартни блокировки на дифернциалите на двете оси са
Chevrolet Colorado ZR2 ... и Ford Bronco Wildeрness (бронкото има такава опция на всички модели )

Оценка:
-7 +9

DrivingPleasure
10 Отговор
По-добре RWD 4x2 с блокаж на задния мост, отколкото измислен паркетник съ смешна муфа, която прегрява и изпушва на 2рата минута . Като добавиш и гумите, които са си откровено за асфалт, и нямат сцепление извън пътя и разкарваш 100 кила железор за втория мост на тия кросоувъри за бам бадева

Коментиран от #21


Оценка:
-5 +17

11
Този коментар е премахнат от модератор.
ВикиЛексъсОсло
12 Отговор
В статията са описани неща за 4х4 които се знаят перфектно от феновете на истинскато 4х4! ОБАЧЕ към днешна дата направил ли си е автора труд и разбирачите в темата да потърсят чисто нов истински 4х4 офроудър??? Такъв в момента на ЕС пазара кой е? Тойота Ленд Круизър дори 120 Прадо 2.8л. е спряна в момента за Евро съюза! Само Исузу Де Макс 2021г. 1.9 турбо дизел интеркулер 164 коня с 6 ст. ръчка от чисто новите за 2021 г. се доближава до истинско 4х4 за черен път с коловози. Тойота Хайлукс също е спряна. А да и Форд Рейнджър Раптор Европа и Исузу Де макс...това са двата модеула истинско 4х4 от моделна гама 2021 г. които се продават в Евро съюза!

Коментиран от #13, #14, #15


Оценка:
-3 +9

13
Този коментар е премахнат от модератор.
Сатъра на Хана
14 Отговор

До коментар #12 от "ВикиЛексъсОсло":


ВСИЧКИ ТИЯ ДЕТО ГИ ИЗБРОЯВАШ СА С 1.5 МЕТРА БАГАЖНИК , КОЕТО Е ИЗВРАЩЕНИЕ... ЕВРО МОДЕЛИ НА НАДУТИ ЦЕНИ
...
ЗАТОВА АКО СЕ ВРЪЩАМ ЩЕ СИ ВКАРАМ ТОЙОТА 4RUNNER TRD OFF ROAD ИЛИ ТОЙОТА TACOMA TRD OFF ROAD С ДЪЛГА КАРОСЕРИЯ 1.8 М ....1 тон пикапите са много широки за Българските пътища

Оценка:
-5 +6

Гост
15 Отговор

До коментар #12 от "ВикиЛексъсОсло":


Уаз Хънтър. Трудно би се възприел за семейна кола, но пък е с не лоша проходимост. Не съм русофил, нито пък трол. Имам 469 и говоря от опита, макар и хънтъра да е по-рафинирания вариант.

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +19

Мими
16 Отговор
И Раф 4 до 2005г. Е със постоянно задвижване на 4те колела

Оценка:
-16 +3

17
Този коментар е премахнат от модератор.
Софиянец
18 Отговор
Ауди Кю 5 - 2014г. механичен торсен диференциал, постоянно зацепено 4х4, само блокира се, не е нужно да натискаш копчета.
Перфектна система, работи безотказно и не е нужна скъпа поддръжка,
много надеждна система която ауди спря в новите модели и я замени с халдекс.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +5

Щом си
19 Отговор

До коментар #1 от "qwerty":


направил това за да го разбереш занчи се подлъгваш лесно.Иначе Смяната на рамен джип с истинско 4х4 задвижване и истински блокажи,не имитации е оправдано ако пътуваш предимно по шосета с твърда повърхност и рядко използваш за удоволствие я извън пътя. Така,че се радвай на избора си.

Оценка:
-1 +4

Рено и
20 Отговор

До коментар #4 от "не съм мисир":


Нисан също ползват превключвател за избора на задвижване,като се препоръчва при "тежък" терен е правилно предварително да се включи заключването между предени заден мост 50/50. А тези с торсените като затъне тогава евентуално се включват и пак нищо.

Оценка:
-4 +2

Само че
21 Отговор

До коментар #10 от "DrivingPleasure":


прибави за паркетниците един пътен просвет от 170 до 210 мм.,а за твоето 4х2 е 140мм. и ще видиш,че и с този блокаж ще стигнеш точно до никъде освен ако не си с бъги.

Оценка:
-0 +2

Христо
22 Отговор
Освен блокажите със 100% блокировка са важни и ходовете на самото окачване. Не напразно истинските джипове използват мостово окачване, а паркетниците са с независими окачвания...

Оценка:
-1 +1

Цецо
23 Отговор
Карам от два месеца Нисан патфендар 99г.3.3бензин ръчка. За момент се представя много добре и на асфалт и в гора.И като разход на газ е 15кг.

Оценка:
-0 +0

Болярин
24 Отговор
Аз познавам един шофьор на самолет, пардон, на каруца и ме пита дали продават някъде коне 4×4 ...

Оценка:
-3 +2

Тра-ла-ла
25 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


Ма как, макак не си русофил, нито трол , пък хвалиш руски ,,джип"??? 😉😂😂😂😂

Оценка:
-1 +0

Тра-ла-ла
26 Отговор

До коментар #18 от "Софиянец":


Може да мислиш така, докато не влезеш в наистина труден терен в пясък примерно! 👍

Оценка:
-0 +2

Ласков
27 Отговор
Определено 4х4 е предимство . Автомобилът който си копувате трябва да е съобразен с нуждите ви . Много хора свързват 4х4 с кал офроуд и селскостопански работи за тази цел ви трябва "джип тип Пажеро", на мен ми трябва интелигентно 4х4 което да ме изтегли от завоя при мокро време и сняг да получа добро сцепление при спортно каране и най важното да осигури допълнителна безопасност от ПТП за мен и семейството ми . За мен май добрият избор е Quattro на Ауди .

Оценка:
-0 +3

елеш
28 Отговор
то трябва да си доста глупав да сравняваш двете неща

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Куиз
Автомобилен куиз: Познавате ли различните генерации на Golf?

Volkswagen Golf е най-продаваният модел в Европа от много години насам. У нас този модел също е изключително популярен и заради това сега решихме да ...

КЪМ КУИЗА

ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5