Марката Lancia, която в структурата на Stellantis, заедно с Alfa Romeo и DS Automobiles, е отделена в „премиум сегмента“, ще използва стратегията на Mercedes-Benz, за да „осигури дългосрочно бъдеще в рамките на групата“. На първо място, говорим за увеличаване на рентабилността, а не за обемите на производство, но може би италианската марка ще заимства нещо друго от германците. Lancia ще пусне три нови модела през следващото десетилетие.
Първият ще бъде петото поколение Ypsilon, последвано от компактен кросоувър и хечбек - и двата електрически. Може би последният модел трябва да се разбира като наследник на легендарната Delta. Според главния изпълнителен директор на Lancia Лука Наполитано, Mercedes-Benz ще се превърне в еталон за компанията, по-точно ще се копира стратегията, следвана от немския производител.
Всъщност планът за развитие на Mercedes, представен през 2020 г., се състои от шест точки, но Наполитано засега изтъква само една - ръст на рентабилността чрез оптимизиране на каналите за продажба, преразглеждане на производствените обеми и ценообразуване. Това, според ръководството на Lancia, "ще гарантира на марката дългосрочно бъдеще в Stellantis" и също така ще помогне на марката да се разшири на международните пазари.
Другите пет точки от стратегията на Mercedes-Benz са „луксът като част от продукта“; развиване на дългосрочни взаимоотношения с клиенти и увеличаване на броя на повторните покупки (чрез абонаменти и актуализации на функционалността по въздуха); агресивна стратегия за електрификация и софтуер (Stellatis вече прилага част от това); намаляване на постоянните и променливите разходи; и развитието на подмарките AMG, Maybach, G и EQ.
Според плана Lancia ще пусне три нови модела през следващите десет години. Първият, през 2024 г., ще бъде следващото, пето поколение Ypsilon. Сега това е единственият модел на марката и се продава само в Италия. Новият хечбек получи версии с хибридна и изцяло електрически силов тракт. След това към гамата ще бъдат добавени кросоувър и още един хечбек, като и двата ще бъдат електрически. Последната най-вероятно е възродената Delta, за която самият Наполитано говори през октомври.