3 411 16

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport

  • lancia-
  • 2500-
  • zagato-
  • flaminia sport
Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport - 1

Изключителният дизайн на италианските автомобили преди Втората световна война още тогава ги превръща в хит и до ден днешен те са изключително ценени от колекционерите на старинни возила. Сега обаче ще ви разкажем за един следвоенен модел, в който основна роля играе една друга легенда в автомобилния свят - каросерийното ателие Zagato. Съвместната дейност между компанията на Виченцо Ланча и Джани Загато ражда един шедьовър, пълното име на който звучи като титла на английски лорд. Става дума за Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport.

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport

Предшественик на Flaminia е Lancia Aurelia, която се произвежда от 1951 до 1958 година. Малко преди това, през 1936 година Винченцо Ланча конструира модела Aprilia, който пък предшества Aurelia, като по този начин отново се завръща към прогресивните си технически решения. Необичаен за това време е двигателят на Aprilia. Той е V-образен, изработен от лека сплав. Возията на автомобила е превъзходна. Първата Aprilia, за жалост, се качва на конвейера след смъртта на Винченцо Ланча, но концепцията с V-образен агрегат живее дълго след него.

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport

Когато на бял свят се появява Flaminia редица италиански каросерийни ателиета се надпреварват да конструират купета за този автомобил. Carrozzeria Touring Milano и Pininfarina са сред първите предложили своите разработки на компанията Lancia. Малко по-късно на сцената се появява и Zagato, а след тяхната намеса се ражда и Zagato Flaminia Sport. Този автомобил е с възможно най-олекотеното купе и респективно най-бързият. Няколко са версиите, които Zagato предлага на пазара, като най-интересен от тях е този, оборудван с т.нар. “бърз” заден мост. За дванайсетте години на производство на модела от тази модификация са произведени само 205 екземпляра. Най-интересните варианти на купето са произведени през 1962-а и 1968 година.

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport

Автомобилът е оборудван с V-образен шестцилиндров агрегат с обем 2 458 см3. Този мотор е заимстван от Aurelia, но благодарение на “бащата” на Flaminia, новият инженер на компанията по онова време Антонио Фесия, двигателят е значително подобрен. Основната промяна е замяната на стандартните два карбуратора Solex с три карбуратора Weber. Тяхното синхронизиране първоначално създава доста проблеми, но за кратко време нещата са изгладени. Така мощността на автомобила стига до 160 к.с. Сред специфичните особености по моторизацията особено интересено е решението за обединяване на сцеплението в един блок, но не с двигателя, а със задния диференциал. Това е т.нар. тип De Dion - схема, приложена за първи път от едноименната марка.

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport

По този начин разпределението на теглото е отлично разпределено между двата моста, и благодарение на ниския център на тежестта автомобилът е в състояние да достигне скорост над 200 км/ч. Zagato Flaminia Sport също така е оборудвана с предни и задни дискови спирачки и ляворазположен волан. Интересен е фактът, че преди появата на този модел компанията произвежда автомобили с десен волан, защото се числи към европейските фирми, които са убедени, че водач на скоростен автомобил трябва да седи отдясно. Тази тенденция по онова време е наложена от влиятелни фирми като Hotchkiss и Talbot Lago S.A. С появата на Flaminia италианската марка окончателно започва да произвежда автомобили с ляв волан.

Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 35 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Теле

    3 84 Отговор
    Италианска кола шедьовър писача е луд

    Коментиран от #4, #5

  • 2 ТИРбушон

    62 0 Отговор
    Красива е.
  • 3 Хайл

    57 0 Отговор
    В Италия видях такава Ланчия и наистина е невероятно красив автомобил
  • 4 Хайл

    53 1 Отговор

    До коментар #1 от "Теле":

    Тесльо,глей си електрокарите не се навирай при истинските коли

  • 5 Търпин

    41 1 Отговор

    До коментар #1 от "Теле":

    Ти не си в ред,колата си е перфектна за времето по което е произведена.
  • 6 Колко е елементарно

    39 3 Отговор
    Тогава автомобилите бяха АВТОМОБИЛИ , а мъжете МЪЖЕ

    Коментиран от #9

  • 7 Да бе да

    5 1 Отговор
    Аз съм по фен на тази😁

    Коментиран от #13

  • 8 Класика

    37 1 Отговор
    Вижте таблото!!!!! Оргазменистично!!!! Вижте прозорците!!!! Висша панорама!!!! Вижте пространството!!!! Какъв кеф е да е широко!!!!!!!...….,а сегашните капсули с жици и чипове са толкова грозни и безмислени,толкова тесни - клинично- медицински тесни,толкова грозни табла с непотребни таблети,това са клаустрофобични клетки за нещастие и единственото функциониращо нещо в тях е да те пресират и стресират с психоматични предупреждения и лампички и дюдукания с цел психическо робство и основната главна цел е следене и следене чрез таблетите!!?? Хора болни ли сте!!!???? Спрете да купуват агентурни вербални продукти и правете стачки ,че искате истински коли за каране!!!!

    Коментиран от #10

  • 9 Куку

    0 18 Отговор

    До коментар #6 от "Колко е елементарно":

    Ти ако искаш истински мъж дай си адресчето да те навестя!! Да усетиш мощноста на моята торпила ....
  • 10 Куку

    0 26 Отговор

    До коментар #8 от "Класика":

    Ти караш лада, или друга антика по селските мегдани, остави на нас младите да си караме новите коли с сочните мадами...

    Коментиран от #11

  • 11 младия

    18 0 Отговор

    До коментар #10 от "Куку":

    И ка ще изкараш пари за нова кола и сочна мадама, след като си неграмотен?

    Коментиран от #14

  • 12 Смех

    1 12 Отговор
    Италианските авромобилни марки все шедьоври и все у фалит и все французи ги вадят от фалита
  • 13 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да бе да":

    DB4 Zagato е още по-красив.

  • 14 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "младия":

    Като го направим мъжка проститутка и го пускаме на околовръсното на туските тираджии...ще му даваме 2% от каквото изкара

  • 15 един

    7 0 Отговор
    Просто красива
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.