Отидете към основна версия

133 895 82

Тест и БГ цени на новата Kia Sportage

  • тест-
  • kia-
  • sportage-
  • цени

Някои премиери на нови автомобили се очакват с особено нетърпение, а що се отнася до родния пазар на нови автомобили, то Kia Sportage несъмнено спада към тази група. Новото поколение вече предизвиква голям интерес по време на статичната си премиера, а сега автомобилът е на родна земя. Екипът ни бе първият, който изпита качествата на новия Sportage. По-добър ли е от предшественика си и избавил ли се е от грешките на корейския си брат Tucson, ви разказваме сега.

Всъдеходите от сегмента "C" са сред най-популярните автомобили и на европейския и на родния пазар. Освен 2020 г., която прекъсна непрекъснатия ръст на продажбите, такива автомобили се радват на все по-голяма популярност. През 2021 г. SUV-тата постигнаха няколко процента по-добър резултат, отколкото през 2019 г. А както вече споменахме и както е добре известно, Kia Sportage е един от най-популярните автомобили в този сегмент.

Екстериор


И съдейки по новото поколение този факт едва ли ще се промени. Новият Sportage е изцяло преработен. Петото поколение получава съвсем различна визия - странни контури, огромна радиаторна решетка, интересни дневни светлини с форма на бумеранг и силно изнесени встрани основни фарове, са само част от отличителните черти на този модел. Kia-та определено изглежда по-голяма и по-интересна от "брат" си Hyundai Tucson. Има по-малко оребрения, особено отстрани, и е с далеч по-европейска визия в сравнение с корейския си конкурент. Несъмнено линията на този модел показва почти 30-годишния опит на корейците в този сегмент. Най-интересно изглежда задната част на новия представител на "C" сегмента сред SUV-тата. Виждате, че дизайнерите са отделили много време, за да не се позовават на добре познати модели.

Несъмнено това е нова дизайнерска посока, в която елементи като комбинираните задни светлини, черната вложка на задната врата, които се сливат стилистично с бронята и сребърните аксесоари в изпълнението GT Line (каквато беше тестовата кола), ще бъдат честа гледка при бъдещите модели на Kia. В резултат на всичко това Kia Sportage е пропорционална и е обмислена комбинация от модерност и традиция, като запазва почти непроменени размери, тъй като дължината му е само с 30 мм по-голяма (4515 мм), широчината се е увеличила с 10 мм (1865 мм), а височината е 1645 мм. Междуосието също е само една идея по-дълго (+10 мм и достига 2680 мм).

Интериор


В салона също виждаме интересни стилистични промени. Просторен е и добре завършен. Материалите са с отлично качество, било то на таблото или на вратите, които не отстъпват на това на европейските конкуренти в сегмента. Най-голямото предимство е сензорният панел под вентилационните отвори в централната част на арматурното табло. Снабден е само с два физически бутона, а повърхността му е покрита с матов материал.

Това е добре обмислено решение, тъй като не се виждат пръстови отпечатъци, което обаче не може да се каже за централната конзола с традиционната "Piano Black" окраска. Освен това този панел ви позволява не само да управлявате климатика, но и други функции на мултимедийната система. С един бутон можете да промените неговите функции и да трансформирате копчетата за температура в управление на, например силата на звука или навигацията. Това, което е ни направи впечатление и което определяме, като един от малкото минуси на модела е, че централният дисплей, който също е сензорен е далеч от водача и навигирането му не е дублирано с контролер в хоризонталната част на средната конзола.

Що се отнася до свързването на електронни джаджи към автомобила - нещо, което е особено важно за младото поколение, то за щастие тук всичко е наред. В централната конзола има класически USB-A конектор, както и индуктивно зарядно устройство. Оставайки на темата, заслужава да се отбележи, че пътниците на задната седалка също имат възможност да зареждат телефоните си. Конекторите обаче не са разположени в централния тунел близо до третата зона за управление на климатика, а в седалките. По този начин е по-лесно да включите и да се насладите на безкрайна мощност на вашия смартфон. Полезно решение в интериора са и подглавниците, които имат подготвен изрез за окачване на яке или палто. Разбира се, за клиентите, които харесват класическите решения, има и закачалки при дръжките над вратите.

Двигател и ходови характеристики


Говорейки за избор, тези, които все още не знаят какъв двигател ще отговори на очакванията им, несъмнено ще имат повод за размисъл. От Kia предлагат интересна и разнообразна гама от агрегати. Тя включва класически бензин (150 к.с.) и дизел (115 к.с.), бензинов вариант със системата Mild Hybrid (150 или 180 к.с.), класически хибрид (230 к.с.), plug-in хибридна версия (265 к.с.) и дизел със системата Mild Hybrid (136 к.с.). Изборът не свършва дотук, тъй като купувачът трябва да избере и между предно предаване и 4x4 .

Базовите двигатели - бензинови и дизелови - имат ръчни скоростни кутии и предно предаване. Така че можете да кажете: класика. Забавлението започва, когато изборът ни е фокусиран върху варианти с микрохибридно задвижване. Тук има три варианта. Два бензинови са с мощност 150 или 180 к.с. И двете са оборудвани с автоматична скоростна кутия 7DCT. Въпреки това, само при по-мощната версия можете да изберете предно предаване или 4x4. Дизеловият MHEV, от друга страна, има 136 конски сили и, подобно на варианта със 180 конски сили, два вида задвижване. Според нас най-оптимален към момента е бензиновият "мек" хибрид с мощност 180 конски сили. Именно с такъв агрегат беше оборудвана тестовата кола.

Този мотор предлага прилична динамика и поносим разход на гориво. Комбинираният такъв, който отчете борд компютърът след теста беше 7.3 литра на 100 км пробег. В комбинация с автоматичната трансмисия, която няма скоростен лост, а интересна, но лесна за управление шайба, агрегатът задвижва отлично сравнително голямото купе. Що се отнася до окачването, то е по-скоро твърдо, но дискомфорт не се усеща. За сметка на това кренът в завоите е минимален. Колата има няколко режима на работа - "еко", "нормал" и "спорт", като при последният стабилизиращата система се задейства малко по-късно, което позволява леки контролирани поднасяния в завоите. В никакъв случай обаче автомобилът не може да се нарече спортен.

Изборът на задвижване винаги е важен, но в случая 4х4 системата просто ще ви помогне да се чувствате по-комфортно на сняг. Това не е кола за офроуд и възможностите на 4х4 задвижването съвсем не са големи. Изборът на задвижване влияе на още един фактор - размера на багажника. Kia може да се похвали, че освен Tucson (650 литра), има най-много товарно пространство в сегмента, предлагайки 591 литра обем. Това несъмнено е вярно, но в случая с класическия бензин. Избирайки хибридния вариант (HEV), губим 4 литра (587 л), а при дизела товарното пространство е с 20 литра по-малко (571 л).

Още по-малко място има в багажника на мекия бензинов хибрид (562 л) и на плъгин хибрида (540 л). Най-лош резултат по отношение на товарен отсек има при мекия дизелов хибрид (526 л). Всичко това е резултат от поставянето на допълнителна батерия в багажното отделение, а не като при класически хибрид - под седалката на втория ред. Но да се върнем към динамичните характеристики на модела.

Както вече споменахме, по време на първите тест драйвове имахме възможността да изпитаме мекия хибрид с мощност 180 коня. Това, че не е необходимо да се намесвате в системата за управление на енергията е най-голямото предимство тук. Без съмнение Kia се справили много добре и използването на класическа автоматична трансмисия спасява ушите от дразнещият звук при по-високи обороти.

Активният круиз контрол и асистентът за шофиране също работят добре. Той плавно държи колата в средата на лентата, а ускорението (независимо от избрания еко или спортен режим на шофиране) е осезаемо. В този автомобил комфортът при шофиране очевидно е приоритет. Възможността за включване на отоплението (и на четирите седалки) или охлаждане на предните, отопление на волана и други такива глезотии, несъмнено допринасят още повече за комфортно шофиране. Хубава е и опцията, която ви позволява да напуснете мястото за паркиране, без да се налага да влизате в колата. С все повече и повече претъпкани улици и паркинги, това е една страхотна идея.

Положителна изненада, както вече споменахме, е и настройката на окачването. Инженерите са успели да постигнат пословичната златна среда между удоволствието от шофирането и избора на неравни пътища. Това, което обаче може да е дразнещо, са малко по-високите нива на шум в купето при по-висока скорост. Става дума за аеродинамични шумове. Иначе, двигателният отсек е шумоизолиран перфектно.

Цена


И тук идваме до един от най-важните компоненти, касаещи особено българския пазар на автомобили. У нас Sportage се предлага в 11 различни варианта на оборудване и двигатели, като цените стартират от 50 000 лв., което си е една доста атрактивна цена предвид конкурентите и растящите цени на новите автомобили. В зависимост от екстри, двигатели и задвижване обаче сумата може да скочи почти двойно. Ето и пълната ценова листа на новия Sportage, който, ако сте се ориентирали към модел от този клас, е задължително да погледнете отблизо.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 138 гласа.

Свързани новини