49 354 33

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

  • kia-
  • niro-
  • тест
Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ - 1

Не е тайна, че продажбите на електрически превозни средства (EV) се увеличават дори и у нас, а малкият SUV Kia Niro EV е един от най-новите представители на корейската марка, който може сериозно да се намеси в този, все по-разрастващ се пазар. Във възможностите на новата, изцяло електрическа, Kia Niro се убедихме след обстоен тест драйв, който екипът ни направи. Ето и впечатленията ни.

Колата, която виждате на снимките, е второто поколение на Niro. Първата генерация влезе в продажба в Европа през 2017 година, но у нас този модел не успя да се наложи. Изглежда обаче, че иновацията, която е направена от нулата, има по-голям шанс за успех, въпреки спорния и доста футуристичен екстериорен дизайн.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

В спектъра на електрическите автомобили Kia Niro EV е сред по-конвенционалните предложения и се базира на платформа, споделена с бензиновите модели на Hyundai и Kia. Новата Kia Niro се предлага с хибридно или електрическо захранване, като хибридите са нормален и plug-in, но ние акцентираме на изцяло електрическата версия на модела.

От родното представителство на марката също очакват електрическият модел да бъде по-силният от гледна точка на продажби, като това би следвало да се усети с течение на времето. С други думи имаме един модел с три основни версии, като всеки може да избира според желанията си.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Колко струва 2023 Kia Niro EV в България?

Niro EV е по-малък спътник на грабналата куп награди и добре продаваща се и у нас електрическа кола Kia EV6. Новото Niro е електромобил, който разполага с голяма част от нейния интериорен дизайн и технологии, но опакован в малка каросерия на SUV.

Усъвършенстваната технология и новият външен вид обаче си имат цена. Докато базовата хибридна гама на Niro започва от 58 960 лв., нашата тестова кола струва повече от 114 000 лева. С други думи това е интервалът, в който се вместват различните версии и модификации на новата Kia Niro. Но може ли Kia Niro EV да оправдае цената си? Нека разберем.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Интериор

Въпреки че Kia Niro е класифициран като компактен SUV - и се усеща като точно такъв на пътя - този автомобил съвсем не е малък отвътре. Шофьорската седалка е с електрическо регулиране в осем посоки и заедно с волана с регулируем наклон улесняват намирането на най-удобната позиция за шофиране.

Предните седалки също са удобни дори и при по-дълги пътувания. Снабдени са с добре изразена странична поддръжка, а с изкуствената кожа, която ги облицова, изглеждат и се усещат доста по-добре, отколкото можете да очаквате.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Арматурното табло на Niro черпи примери от по-голямата електрическа кола Kia EV6 и фамилното SUV Sportage. разполага с извит панел с интегрирани чифт екрани, които са лесни за навигация и са монтирани точно в обсега на водача.

Физическите прибори са малко, но сензорният панел под екрана на информационно-развлекателната система е с добри размери, с достатъчно големи "бутони", за да можете да ги докоснете, докато сте на неравен път.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Двузонов климатик, достъп без ключ и стартиране с бутон са стандартни за всички версии на Niro EV и допълнително улесняват шофирането. Останалата част от купето е смесица от твърда пластмаса и меки на допир материи. Една забележка: Niro EV разполага с безжични Apple CarPlay и Android Auto системи, но липсва безжично зарядно за смартфон.

Пространството на задните седалки е добро, с достатъчно пространство за главите и краката дори и за ръстови пасажери. Подът е плосък, което подобрява комфорта за средния пътник, въпреки че батерията под пода компрометира малко пространството за краката под предните седалки.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Пътниците на втория ред имат достъп до USB-C портове на ръба на предните седалки, сгъваем централен подлакътник с още две поставки за чаши, точки за закрепване на детски предпазни системи ISOFIX и отделни вентилационни отвори. И четирите джоба на вратите са достатъчно големи, за да поберат бутилки с вода.

Зад петата врата има багажник, който е с обем 475 литра, но при нужда се разширява до 1 392 литра, а задната седалка се сгъва в съотношение 60:40. Това е едно от по-големите товарни пространства в класа на компактните SUV-та и е подпомогнато от регулируем под на две нива, за да се увеличи максимално пространството или лекотата на товарене. Компромисът, който е направен тук е липсата на резервна гума.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Технологии за безопасност

Разширените функции за безопасност, стандартни за Niro, включват автономно аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, асистенти за поддържане на лентата, адаптивен круиз контрол със спиране и тръгване, предупреждение за внимание на водача, разпознаване на пътни знаци, наблюдение на мъртвата зона и предупреждение за напречен трафик отзад.

Осем въздушни възглавници са стандартни, включително въздушна възглавница за коленете на шофьора и една между пътниците на предните седалки, за да се предотврати сблъсък на главите им при страничен удар. Сред минусите можем да отбележим, че помощта за поддържане на лентата е леко прекалена.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Функцията за следване на платното държи колата близо до центъра на лентата. Niro EV не е предназначен да бъде напълно автономна кола, така че системата не е достатъчно прецизна при по-тесни завои или планински пътища, където ще усетите как автомобила започва да се отклонява от лентата си.

Енергийно ефективна ли е Kia Niro EV?

Kia твърди, че Niro EV консумира 16,2 kWh (киловатчаса) енергия на 100 км. По време на нашия тест с колата обаче видяхме разход и от 14.8 kWh/100 км, при това след смесица от градско пътуване, главни крайградски (60–70 км/ч) улици, криволичещи планински пътища и участъци от магистралата.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

В много от случаите бордовият компютър на автомобила посочи енергийна ефективност в диапазона от 11.5 до 12.5 kWh/100 км – което се равнява на повече от 500 км пробег (ако можете да поддържате тази икономия на по-дълга дистанция). Тези цифри измерихме в нормален режим на шофиране с включен климатик и активен режим на шофиране с един педал (който оптимизира регенеративното спиране). Ако обаче решите да карате динамично, разходът веднага ще се вдигне на над 20 kWh/100 км.

С други думи, тези данни за потреблението предполагат, че претенциите на Kia за шофиране от 460 км (по стандарта WLTP) са постижими - или дори победими - в реалния свят, което е обнадеждаващо, като се има предвид, че много бензинови и електрически автомобили се борят да отговорят на официалните си претенции за пробег.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Единственият минус тук е с времето на заряд. Въпреки че обхватът на шофиране на Niro е страхотен за автомобил с неговия размер той не може да се зарежда толкова бързо, колкото по-голямата специална електрическа Kia EV6.

Как се кара Kia Niro EV S 2023?

Задвижването на новия Niro EV е с единичен електрически мотор, задвижващ предните колела с мощност от 204 коня. Изходната мощност е същата като на предишното поколение Niro, но въртящият момент е намален със 140 Нм, за да направи колата по-лесна за шофиране в екстремни условия. Автомобилът не ускорява като Tesla, но и не е проектиран за това.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Заявеното от Kia време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 7.8 секунди изглежда оптимално за реалния свят - автомобилът е достатъчно мощен, за да ви извади от сложна ситуация, а електрическият мотор осигурява незабавна реакция, когато сте в движение.

При хлъзгав път и в завои именно намаленият изходен въртящ момент на новия електромотор спира въртенето на т.нар. "бордюрни" колела, както е предвидено, въпреки че натискате педала на газта. Така лесно можете да усетите контрола на сцеплението.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Ускорението е притъпено в режим Eco и става по-отзивчиво в режим Sport. Оставихме го в нормален режим през по-голямата част от теста, намирайки този режим за добра средна позиция. Ако никога преди не сте карали електрическа кола, шофирането с един педал ще бъде странно усещане, но бързо свиквате и се научавате да модулирате педала, така че колата да спре точно на линията на светофара, без да докосвате спирачката.

Комфортът на окачването спрямо неравностите е добре оптимизиран и върши добра работа за поглъщане на пътни неравности. При интензивно шофиране Niro усеща теглото си от 1 727 кг , така че при завои кренът и лекото недозавиване са неизбежни. Но това е характерна черта за всички автомобили от този клас, независимо с какъв двигател са оборудвани.

Тествахме (изцяло на ток) най-новата Kia. Вижте и БГ цените ѝ

Кормилното управление е леко за шофиране в града, но достатъчно точно, за да не създава проблеми на тесен път. Заявеният диаметър на завиване от 10.6 метра е в златната следа за автомобили с подобен размер и в класа на Niro.

Шумоизолацията е отлична, ревът на пътя и шумът от вятъра до голяма степен не се чуват в купето. Чува се единствено неизбежното бръмчене на гумите. С други думи Niro е впечатляващ електромобил, който ще ви изненада с простор в купето, с качествена изработка и с функционалност, като единственият проблем към този момент е цената му.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 33 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Конче - Вирусогонче

    43 2 Отговор
    Май не е много скъпа🤔😌🧐

    Коментиран от #7

  • 2 Бай Х

    52 6 Отговор
    Кола ползвам все по рядко. Нова кола си струва ако вадиш пари с нея.
  • 3 познайко

    48 15 Отговор
    Зимата ще я видим при - 15°С? Умрял отвсякъде.

    Коментиран от #4, #13, #16, #21

  • 4 Тъп и упорит

    33 12 Отговор

    До коментар #3 от "познайко":

    Особено ако стои нощем навън.

  • 5 въпрос на вкус

    44 11 Отговор
    Охх ,голяма грозотия /милата/ ,отвсякъде вони на евтино. А па ,не е (баш) евтина. Заради ел. агрегата и батерията е спестено от всичко друго. Всъщност - въпрос на вкус (както е казало кучето , след като си е облизало д-то).
  • 6 Коджа Бангиев

    60 11 Отговор
    115 бимберици за тоз грозен електрокар???!!! Трябва да си луд!
  • 7 Така е!

    14 5 Отговор

    До коментар #1 от "Конче - Вирусогонче":

    По-евтин е от Тесла модел У.
  • 8 честито на печелившите

    39 11 Отговор
    Дизайна е направо ... отчайващ , от самолет се вижда , че качеството е ... бягай надалече , кокпит и салон , като в бюджетна кола от 80-те години на миналия век , само дето кокпита е таблетче , батерийка - постна за реални 200-250 км. , а па цента на това "чудо" ще пада не с дни , ами с часове. Честито на ... ентусиастите , дето ще клъвнат на този бастун.
  • 9 не се правете на умрели лисици

    26 8 Отговор
    Вадете нов вид батерии че,с тия дето ги слагате сега ше ми реснете на дедовеца!

    Коментиран от #11

  • 10 Име

    24 4 Отговор
    Поредното добро и обективно ревю на мобиле. Повечето други медии само хвалби и нито един минус. Поздравления на Радо Славчев
  • 11 То да бяха само батериите

    12 6 Отговор

    До коментар #9 от "не се правете на умрели лисици":

    Не виждаш ли че правят франкенщайн, като на една и съща платформа произвеждат и автомобили с двг и електромобили. В крайна сметка се получава едно нещо като нищо. Нито могат да докарат цена, нито технически характеристики, защото всичко е низ от компромиси и нищо не е оптимизирано за точно определена задача.
  • 12 Така е

    21 6 Отговор
    За тази умопомрачаваща цена, за това която се предлага, би могло да се купят две бензинови от висок клас и приемлив за човека дизайн и да остане за бензин за няколко години.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 СЗО

    15 9 Отговор
    30 000 лв в повече от аналогичен бензинов или дизелов автомобил. Всеки може да направи сметката след колко киометра ще я избие тази разлика...А всеки път като тръгвам на дълъг път да се притеснявам дали ще стигна, и да се чудя къде да пренощувам? Не, благодаря! Поне не още.

  • 15 ДъртакСъсСтотак

    13 12 Отговор
    Външния вид на колата е добър. Техническите характеристики също. Минус е прекалено високата цена и малкия реален пробег(250км). Къде ще и търся на всеки два часа зарядно и да я чакам да зареди 10 часа?!?!? Иначе става да се ходи до пощата за пенсията и до кварталното кафене при дъжд и вятър!

    Коментиран от #18

  • 16 тони

    15 4 Отговор

    До коментар #3 от "познайко":

    Имаше тест на предишната кия ниро електричка, в някоя от скандинавските държави. Държеше се чудесно при -20 градуса, така че не го мисли
  • 17 Киро

    31 2 Отговор
    Точно за 115 000лв. си купих миналата година чисто нов апартамент 105кв.м за който сега ми дават 200 000лв.А това е купчина желязо.
  • 18 Запознат

    11 4 Отговор

    До коментар #15 от "ДъртакСъсСтотак":

    Слагаш един агрегат за ток в багажника и решаваш проблема
  • 19 ВАГ

    14 14 Отговор
    Тези пощуряха. За 100 000лв чисто ново А4 авант, дизел 200 коня, 7 степенен автомат, куатро. Като автомобили няма да ги сравянвам, защото разликата е светлиини години.
  • 20 Джамбаз

    6 9 Отговор
    Тази дали ще се краде толкова лесно като предишните им малоумни модели? В интернет е пълно с клипове как крадат нови kia и hyundai само с usb кабел. Корейските боклуци като китайските.
  • 21 Един друг

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "познайко":

    То, па, щото лятото няма да я видим. Батериите на студено губят заряд, а на топло губят капацитет, при това необратимо. Тия електрокари в жегите трябва да стоят минимум на сянка, а желателно в гараж или подземен паркинг.

    Коментиран от #23, #24

  • 22 опала

    8 2 Отговор
    добре де, ако наистина въведат свободен пазар на тока за домакинствата, кой ще ги кара тез елктрички? тока ще е 10 пъти по-скъп до 2 години от сега...
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 еКарс

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "Един друг":

    След близо 500 монтажа и над 100 хил. км по страната в студ и жега, работното Зое е с над 90% капацитет. То е с клетки тип NCM 622 (никел, манган, кобалт), с каквито са i3, стария Айоник, е-Ниро, Кона и мн. други. Проектирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове. Надживяват купетата и днешните двигатели.
    Няма по-надеждно и безпроблемно МПС във всякакво време от кола на ток.
    За важните неща се доверете на професионалисти с реален опит, вместо на лични мнения в интернет.

  • 25 Киа

    4 3 Отговор
    Безмислена реклама, за тези пари и пробег, китайците ще я разцепят!
  • 26 Наблюдател

    9 6 Отговор
    Гледам нещо не ги карат тия електрокари
  • 27 Страшна кола

    12 4 Отговор
    само дето маааалко прекалено мноооого са се объркали с цената и. Има-нема три пъти. Давам 40000 лева за тоя колесарник.
  • 28 Моята

    9 4 Отговор
    Тойота Хибрид е 3 пъти по-евтина и много по-добра.
  • 29 Жоро

    3 2 Отговор
    Никога няма да си избие парите от по изгодното каране на ток. Ionic 5 е доста по добра, модел 2023 която излиза догодина.
  • 30 И кой ще си позволи такъв автомобил?

    7 3 Отговор
    За огромната част от населението такава сума от 94990 лева,в най-окастрената версия е като да си купят апартамент на Луната!За една нищожна прослойка с финансови възможности тази сума е поносима,но колцина са те/След като масово хората търсят кола ( и то ВТОРА РЪКА) за до към 10 000 лева,за какво да говорим повече!С доходи от 1500лв.(преувеличени според мен) средна работна заплата в кой живот един нормален работещ ще си купи такъв автомобил?.....Отговорете си сами и с това да приключваме.НЕ Е ЗА НАС!

    Коментиран от #33

  • 31 Някой си

    6 0 Отговор
    100 бона за кола... Повторето си го пак на глас... 100к за кола... Тези изтрещяха тотално. Нищо чудно, че Дачия става един от най-продаваните автомобили в Европа.
  • 32 Деб

    3 2 Отговор
    Карайте си я и не ме занимавайте с глупости. Аз от БМВ-то не слизам. На Електрокар не се качвам достатъчно ги карах в Балканкар.
  • 33 Отговора е никой

    10 1 Отговор

    До коментар #30 от "И кой ще си позволи такъв автомобил?":

    Моето семейство има около 6 хиляди лева месечен доход - без кредити, живеем в собствено жилище, Никога не бих си купил кола за 100к, ама точно никога. Бихме могли да си позволим нова Дачия/Хюндай/Тойота, но всъщност имаме 2 коли - на 12 и 20 години... Да инвестираш в обезценяващ се предмет, пък бил той и автомобил е финансово неразумно. Тази кола е за хора, за които моят месечен доход е джобните за деня...