Last news in Fakti

8 Април, 2022 10:22 68 144 23

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

  • citroen-
  • c5x-
  • тест

Моделът C5X е новият флагман на марката и представлява интересна кръстоска между седан, комби и кросоувър

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen - 1

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Citroën e марка, изградена върху качества, като комфорт и оригинално мислене. Напоследък обаче моделите ѝ отидоха в т.нар. бюджетен сегмент и марката започна да губи идентичността си. Сега обаче това е на път да се промени и "Шевроните" се стремят да се върнат към корените си с новия си флагман - модела C5X. Той е представен в две основни версии - plug-in хибрид и бензинова.

Иначе обозначението "Х" иска да ни покаже интересната симбиоза от седан, комби и кросоувър. Автомобилът наистина е кръстоска, съчетаваща пространството и практичността на комби, големите колела и пътен просвет на SUV и уникалната возия на автомобилите от бизнес класа. С други думи новият Citrien C5X e освежаващо труден за категоризиране. В качествата на новия флагман на марката се убедихме по време на първите динамични тестове, които Citroen проведе във Испания. Ето и впечатленията ни.

Визия

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

И така, това е голям, петместен Citroën с дължина 4805 мм, около 50 мм по-дълъг от Audi A5 Sportback, например и с приблизително същата височина като голяма комби кола. По същество инженерите на Citroën са намалили една идея багажното отделение, за да постигнат стилен и по-спортен външен вид, но са запазили огромното вътрешно пространство в салона.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Като се има предвид, че последните големи Citroën-и се оказаха имунизирани срещу купувачите на автомобили, може би моментално ще отпишете и новия C5X. Но това би било прибързано. Този Citroën има няколко уникални решения и определено връща марката при големите.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Първо, автомобилът има толкова просторна задна част на салона, колкото цялото НДК, така че там има достатъчно място, за да си тренирате краката, а високите хора няма да претърпят и частица дискомфорт. А що се отнася до предните седалки - обшити с традиционна черна кожа - те се усещат като кресла, пълнени с гъши пух: да седнете в тях е истински „уау“ момент.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Приятните щрихи в салона имат и някои недостатъци. така например сензорният екран изглежда малко, като залепен за повърхността на таблото, а опционалният стъклен покрив не се простира достатъчно назад, за да се погрижи за пътниците отзад. Багажникът обаче е страхотен: широк и с нисък праг, с товарно пространство, очевидно достатъчно голямо за да поберете дори пералня зад задните седалки. Обемът на багажника е 485 литра за хибрида и 545 литра за автомобила с ДВГ, като се увеличава съответно до 1 580 и 1 640 литра при сгънати задни седалки.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

C5X plug-in хибрид: обхват и време за зареждане

Тестът ни започна с хибридната версия, която има системна мощност от 225 конски сили. Силовият тракт комбинира четирицилиндров бензинов двигател с мощност 178 к.с. и електрически двигател с мощност 81 kW (109 к.с.) - и двата задвижващи предните колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия. Батерията е монтирана в багажника и е с капацитет 12.4 kWh.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Зарежда се за малко над 90 минути на 7.4 kW домашен wallbox и осигурява теоретичен електрически обхват до 50 километра. Други PHEV автомобили декларират повече автономен пробег на ток, но пък реалността показва, че данните им не са толкова достоверни. При Citroen това не е така. Колата без проблем измина над 45 километра само на ток.

Динамични характеристики

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Акустичните стъкла и въобще перфектната шумоизолация в салона елиминират почти всички външни шумове, а комфортното окачване на Citroën допринася още повече за уникалния комфорт при шофиране. Последното е с хидравлични ограничители, които разсейват ударите в двете крайности на хода на амортисьори и пружини. Активното окачване, което на всеки завой, чрез изчисляващи сензори, открива несъвършенствата на пътя, се нагажда идеално на вашия стил на шофиране.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Излизайки от летищния хотел в Барселона и отправяйки се по маршрута, минаващ през центъра на града, като изключим тихото жужене на електромотора, тишината е оглушителна, а карането - разкошно. Малки неравности, дупки и разширителни фуги на пътя преминават с едва доловим шум. С други думи C5X PHEV елиминира стреса и дори в натоварения градски трафик ще имате повече спокойствие и тишина, отколкото когато децата са отишли ​​при баба си за уикенда. Ако цените спокойствието при шофиране, хибридният C5X е като да спечелите от лотарията.

Но какво се случва по криволичещите пътища?

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Големият Citroën до голяма степен запазва самообладание, когато темпото се ускори и пътят започва да криволичи нагоре-надолу по планините, опасващи града. PHEV е с 304 кг по-тежък от базовия бензинов вариант, така че тялото естествено се накланя в завои, но е добре контролирано, без никакво "плуване" или прекомерен крен.

Има три активни настройки на амортисьорите: нормален, комфорт и спорт. Последният върши разумна работа, като задържа предавките, за да извлече максимална мощност, а предните колела "обути" с Michelin e-Primacy захващат решително асфалта. Но ако търсите вълнения в стил BMW 3-та серия, това не е колата за вас. Citroen-ът е изключително гъвкава алтернатива на немската спортна доктрина.

Какви са базовите бензинови варианти Puretech 130 и 180?

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Базовата модификация със 130 коня впечатлява единствено с по-ниската си цена. Тя обаче не отговаря на претенциите на големия Citroen. Съвсем различни са нещата с по-мощният бензинов вариант. 180-те конски сили са достатъчни за прилична динамика, като този вариант отстъпва съвсем малко на хибридната версия. Минус се явява по-шумният агрегат, като това се усеща основни във високия оборотен диапазон. Двигателят е мощен, харизматичен, но е далеч от спокойствието на хибрида. Но Puretech версията се справя по-добре и по-адекватно със завоите по пътищата на каталунските планини.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

Като цяло Citroën запазва гамата C5X умишлено проста: един хибрид, без дизелови варианти (търсенето рязко спадна) и двата бензинови двигателя. Французите предлагат и четири основни нива на оборудване - Feel, Feel Pack, Shine и Shine Pack. Дори и най-ниското ниво на оборудване предлага необходимите екстри, но колкото по-висока става екипировката, толкова по-голям е комфортът в салона.

Заключение и цени

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen

C5X е глътка свеж въздух за французите. Той връща имиджа на марката, предлагайки стилна визия, просторно и изключително удобно вътрешно пространство, като всичко това не е на прекалено висока цена. Citroën е един от първите производители на автомобили, които показват надеждна визия за каросерията след SUV-модата. Това е кола с много стил, практически предимства и значително подобрена аеродинамична ефективност. Ако това ви звучи добре, C5X си заслужава да бъде разгледан. В него наистина ще откриете истински Х-фактор.

Тест и БГ цени на новия и най-голям Citroen


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 85 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    60 6 Отговор
    Ми колата ми харесва, ревюто също. Цените - височки за хибриза, но пък то ниски вече няма.
  • 2 Име

    61 10 Отговор
    Най-после нещо интересно и от ситроен - тази кола има шанс да върне част от блясъка на марката. Що се отнася до статията - доста добре е представена колата. Нямам търпение да я видя на живо.

    Коментиран от #13

  • 3 Една дума

    29 9 Отговор
    Топ!!!
  • 4 hmhmhm

    30 22 Отговор
    една панамера опъна една мазда и се пръкна туй !
  • 5 1944

    9 31 Отговор
    новата лада е по яка.
  • 6 Хитлер

    10 54 Отговор
    Най-големия - звучи комплексарско.Вземете да правите електромобили стига с тези бензинови или дизелови курници.Всеки ден гледам ревюта на нови коли ,коя от коя по зле.Колкото е по-дълъг един автомобил толкова е по-трудно да си намериш място за паркиране в градска среда.
  • 7 dsadas

    36 4 Отговор
    Нов, голям автомобил, чиято базова цена не започва с осмица и нагоре, звучи добре.
  • 8 Анонимен

    17 39 Отговор
    Прилича ми на китайско недоразумение на клонинг на Панамера, на неконкурентна цена. Ловя бас, че ще се произвежда не повече от година и половина и ще бъде спрян поради липса на клиентски интерес.
  • 9 Qwerty

    21 17 Отговор
    С такива футуризми и цени, не се чудете защо хората търсят Дачия! Екстравагантен, ииии, дотам!
  • 10 Чета коментарите

    3 6 Отговор
    и веднага, ми идва една приказка - "Оран, но - голям !!!"
  • 11 Иво

    7 62 Отговор
    Сутиена ми е най калпавата марка може би наравно с фиат и неудачия. Тази мода кое е предница кое задница напълно ми затвърждава мнението че не е кора а селски кенеф!!!

    Коментиран от #17, #22

  • 12 дръндрън

    21 7 Отговор
    има ли пружини, не е Ситроен
  • 13 Перо

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Само един двигател е 4-цилиндров 1500м3, другото е трицилиндров 1000м3. Какви динамични качества ще имат за това купе. Вярно е,че сега трицилиндровите двигатели са форсирани,но това значително намалява живота на двигателя! Другото е добре! По принцип многото електроника е рисково!
  • 14 Mad max

    6 5 Отговор
    На това като му махнем катализаторите и му направим ремап дали ще изкара 200 коня
  • 15 ПодовоОтопление

    4 6 Отговор
    Готина колица. Само да не и падат дръжките като на новата лада.
  • 16 Кире

    6 3 Отговор
    Автомобилен кораб,роден от ...френската любов1
  • 17 Вальо

    17 2 Отговор

    До коментар #11 от "Иво":

    Викаш от голфо и от винкело по-големо нема? Верно е баце. Стой си там у Криводоло,и не пиши къде не знаеш. Мерсаж.
  • 18 На външен вид

    6 21 Отговор
    Грозна кола, за извратен клиенти.
  • 19 Ха ха ха ха ха ха ха

    8 16 Отговор
    С такива модели се очаква само фалит.
  • 20 Maybe

    27 1 Отговор
    Имам c5, 2010г. Карал съм и съм се возил на почти всички големи автомобили от средняшкия клас и не само. Авенсиса, маздата и инсингията от същото поколение, не могат да стъпят на малки пръст на ситроена по поведение на пътя, комфорт на возия и на седалките. Ситроена не отстъпва по тези показатели на по високо позиционирани модели като Ауди а6. Накратко чудесна кола е
  • 21 Бай Цвятко

    6 4 Отговор
    Голям Хюндай. Това, за тази марка... е обидно. Това трябваше като е флагман, поне да е хидравличен. Мерцедес и Ролс Ройс още ползват хидравлиното окачване, защо майка им не го ползва? Боже, пази я тази марка!Беше велика. Вътре е ужасна, а и вън не е нещо за отбелязване.
    Боли ме от това падение в сянката на Пежо.

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Чети повече !

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Бай Цвятко":

    Да, не е типичното хидравлично окачване - така е !
    Но ... заменено е с иновативно електронно контролиране - няма много подробности, но не е прост макферсън!