Отидете към основна версия

2 942 1

1 000 000 $ за комби

  • ferrari-
  • ferrari venice-
  • ferrari venice universal

Ако сте заможен бизнесмен и си поръчате, например розово Ferrari или ще ви откажат, или пък ако много настоявате ще се опитат да ви разубедят. Ако обаче сте султана на Бруней, отидете в Маранело с 1 000 000 $ и поискате Ferrari комби - проблемът ви е никъкъв. Поръчката ще се изпълни веднага.

Това не е приказка от 1001 нощ, а самата реалност. С конструирането на купето е натоварен не кой да е, а лично “вълшебника” Серджо Пининфарина. Както е известно неговите възможности са ограничени единствено от вашата чекова книжка. Може би ще се запитате защо му е на този мултимилионер “семейно” Ferrari? Нима ще пътува до частния си остров с тази нестандартна универсална кола? Отговорът е лесен. Когато човек има в гаража си една дузина “червени кончета”, те вече не представляват интерес за него. Душата на такъв страдалец ще се успокои само с масленозеленото, петврато Ferrari Venice Universal.

Под капака на тази едновремено спортна и комфортна кола се крие 5.4-литрово “чудовище” с мощност 442 к.с. V-образният дванадесетцилиндров агрегат и шасито на нестандартното Ferrari са заимствани от модела 456 GT. Тук обаче работният обем е повишен от 4 562 см3 на 5 395 см3. Скоростната кутия е шестстепенна секвенциална. Купето не само е проектирано, а и се произвежда от студията Pininfarina. Това всъщ­ност не е някаква новост. Още през 30-те години колосите Bugatti и Alfa Romeo са продавали возилата си без купе, като каросерията се е по­ръчвала отделно, в специално дизайнерско ателие.

Интериорът на Ferrari Venice е с подчертано спор­тен дизайн, но е доста по-луксозен от стандартните изпълнения. Впечатление правят приборният панел и екстравагантните подглавници. Отзад спокойно могат да се возят двама пасажери - е, не както в S-класа, но разстоянието между задните и предните седалки е поносимо. Погледнато отпред, комбито почти не се различава от модела 456 GT. И тук присъстват огромните прибиращи се фарове и “сплесканата муцуна”. Купето обаче е удължено и вратите вече са пет. Базата става по-дълга с 20 сантиметра, за да има място и за задна седалка. Страничните панели съ­що са удължени. Те са изработени по съвсем друга технология. Задният спойлер е изработен от интересни за автомобилостроенето материали. Това са така наречените въглеродни сплави. Тези нововъведения подпомагат до голяма степен аеродинамиката на автомобила.

Окачването на “семейния спортист” е независимо отпред и отзад. Спирачките, естествено, са дискови и на четирите колела, при това двойно вентилирани. Огромните алуминиеви джанти са от типа “петолъчка”.

Ако трябва да обобщим промените, те са предимно в задната част на колата. Наблегнато е и на комфорта.
Засега са изработени само четири подобни автомобила, но на практика нищо не пречи на компанията от Маранело да започне и производство в по-големи серии. Но ако това стане, не си ли задавате въпроса: Какво следва? Може би Ferrari pick up!? Впрочем ако във фирмата се появи подходящ клиент с 1 000 000 $ в джоба - защо пък не.

Султанът на Бруней се е отказал от единия екземпляр Ferrari Venice, който в момента се продава от лондонската фирма Teylor&Crouly. Ако искате де сте единствени и неповторими в Европа и имате солидна пачка, разходете се до Лондон, купете си модела Venice и го подкарайте с 300 км/ч. Ако успеете да се приберете жив и здрав ще влезете в историята, като първия европеец - притежател на Ferrari-комби.

Радослав Славчев
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини