Отидете към основна версия

26 Март, 2022 20:20, обновена 26 Март, 2022 20:20 78 290 68

Тествахме електрическата S-Klasse (вижте и цените ѝ у нас)

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • eqs-
  • тест

Mercedes EQS е новият еталон в луксозния клас електромобили

С Mercedes EQS германците предефинират автомобилния лукс - независимо от задвижването. Но за да бъде убедителен навсякъде, EQS трябва да предложи повече от просто висок комфорт при шофиране, висококачествени материали и няколко електронни помощника. Задаваме въпроса: Какво може повече EQS от класическата S-Klasse? Отговорът получихме след обстоен тест на версията EQS 450+.

Rolls-Royce среща Citroen: Така най-кратко може да се опише уникалната возия и обезшуменост на новата електрическа S-Klasse. Mercedes EQS е първокласен автомобил що се касае до комфорт при возене. Той съчетава плавно и ефективно окачване с уникална шумоизолация. Независимо от пътната обстановка в салона е тихо и безопасно. След теста, който направихме, можем спокойно да заявим, че луксозният (електрически) сегмент също има нов еталон и това е EQS.

Богатството от сложни решения в EQS е толкова голямо, че трябва да се съсредоточим само върху тези, които се открояват най-много. В крайна сметка това, което е удивително при Mercedes EQS, не е, че е особено тих. Това, което е удивително, е колко добре този 5.22 метра дълъг автомобил се насочва в тесни завои: прецизно и бързо. Фактът се дължи на управлението на задната ос, при ниски скорости, т.е. при паркиране или маневриране с ниска скорост, колелата се въртят в посока, обратна на предната ос. Обикновено задните колела завиват до 4.5 градуса, но срещу доплащане завиването им става цели десет градуса, какъвто бе случаят с тестовия автомобил. Абсурдно е как тази огромна лимузина взима завоите - диаметърът на завой е 10.9 метра.

При високи скорости задните колела също завиват, но този път в посока еднаква с тази на предните. Тогава, тежащият над 2 500 кг автомобил (междуосно разстояние: 3.21 метра) се усеща като летящ килим. Без каквито и да било вибрации. Скоростта и ускорението са забележителни, но ще се запитате: Какво остава от 107.8-киловатчасаовата батерия, когато Mercedes се кара правилно, тоест по магистрала с висока скорост? Карахме EQS 300 километра по магистрала и с учудване установихме, че колата и тук впечатлява. този път с дълъг пробег и с разумна консумация на енергия.

Пътуването на извънградско поверихме на иновативният круиз контрол. Темпомат, зимни гуми, сух път и малко попътен вятър. Просто е невероятно колко удобна е тази електрическа кола. Системите за подпомагане на шофирането имат основен принос, а тяхната най-голяма сила е да не се забелязват. Бордовият компютър показва консумация на енергия от 25.8 kWh / 100 км, което аритметично води до пробег от 418 км, което в реални условия е повече от пробега на Tesla Model 3 Long Range.

Но това не трябва да ви учудва. В крайна сметка, EQS е най-аеродинамичният автомобил в света с коефициент на въздушно съпротивление от 0.20. Ако искате да карате най-икономичната електрическа S-Klasse, то не трябва да избирате мощната 4х4 версия 580 4MATIC, а трябва да изберете именно тестваната от нас EQS 450+. Тя има само задно предаване и по-тесни гуми. В крайна сметка трябва да разберете, че тази кола в момента е без конкуренция на пазара, като евентуална такава ще се появи в лицето на предстоящото BMW 7 Series.

При показания на скоростомера в диапазона 150 - 200 км/ч постигнахме реална средна скорост от 160 км/ч на 30-километров участък. Тази проба доведе до значително по-голяма консумация на от 35.4 kWh / 100 км, като това бе и максималната стойност в теста. Така енергията ще свърши след почти 300 километра, което също е забележително постижение. Най-ниската консумация от 14.4 kWh / 100 км постигнахме в градския трафик на столицата. Това съответства на пробег от 700 километра, което е значително повече от километрите според WLTP, отбелязани в паспортните данни на превозното средство.

Но никой не трябва да си прави илюзиите, че Mercedes EQS може да се сравни с S-класа по отношение на пробег. Това, което отличава EQS що се касае до електромобили обаче е големият капацитет на батерията. А този факт се допълва от перфектно функциониращ маршрутизатор, включително предварително кондициониране на батерията. По този начин удобството по време на път е уникално. Въведете дестинацията чрез гласово управление, изчислите маршрута със спирки за зареждане и прогноза и сте готови. С други думи последното поколение немски електрически автомобили вече не изостава от Tesla по отношение нито на качеството на силовия тракт, нито на пробег. А това означава, че Mercedes извади кола, която се явява еталон при електромобилите и от тук на сетне всички ще трябва да се сравняват с нея.

След като уточнихме тези факти, разбира се, вече можем да напишем и няколко реда за простора в салона и багажното отделение (щедър и лесен за товарене благодарение на задната врата), качеството на изработка или за звука на аудиосистемата Burmester, но трябва също така да обърнем внимание и на още нещо, което е особено поразително - системите за подпомагане на шофирането. Предупреждението за напускане на лентата и функцията за контрол на скоростта работят толкова дискретно, че почти не се забелязват.

Автоматичната рекуперация при шофиране без активиран ACC също е абсолютно образцова. Хубаво е да се види, че EQS не само забавя скоростта при коли отпред, но и когато пешеходец пресича платното. А главният head up дисплей, за който Mercedes вдига много по-малко шум от подобната проекция с добавена реалност на Volkswagen, работи толкова гладко и ненатрапчиво, че също трябва да се счита за еталон от най-висок клас. Силен плюс в и без това перфектната безопасност е системата Digital Light, която за съжаление е опция и за нея, както и за завиващите с 10 градуса колела, трябва да се доплати. Вие просто карате през нощта на дълги светлини, а насрещно движещите се коли не забелязват това. Те са прецизно "изрязвани". Както обикновено с автомобилите за тестово шофиране, и в нашата кола присъстваха почти всички екстри, които обаче покачват драстично цената на автомобила.

Перфектното оборудване ако се взима предвид съотношението цена/качество е именно тестовият ни EQS 450+, което означава по-малко оборудване, но голямата батерия и 10-градусово управление на задната ос, както и пакета Advanced Plus (цифрови светлини), отказвайки се от хипер екрана и широките гуми. Но всичко е въпрос на избор и възможности. И въпреки високата цена, EQS излиза като едноличен лидер в електрическия луксозен клас и може би следващият конкурент няма да бъде новата Model S, а BMW 7 Series. Но това в обозримо бъдеще, през което, със сигурност Mercedes няма да стоят на едно място.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 107 гласа.

Свързани новини